Kirjoittaja Aihe: Päivitys ja osoitetiedoston ja sähköpostiarkiston siirto  (Luettu 3034 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Samuel

  • Jäsen
  • Viestejä: 369
Tervehdys

Olen päivittämässä susea 11.00 > 11.2 versioon. Työpöytänä on KDE.
Olen joskus osannut tehdä kopion osoitetiedostosta ja onnistunut siirtämään ne uuteen koneeseen. Nyt kun etsin hyvää käyttökelpoista ohjetta suomenkielisille, niin en sellaista löytänyt.
Voisiko joku osaaja tehdä sellaisen, mikä olisi helppo käyttää ja olisi ohjeena jossakin helposti löydettävissä. Eli osoitetiedoston ja sähköpostiarkiston kopioiminen ja vieminen uuteen järjestelmään.
 

guest624

  • Vieras
Vs: Päivitys ja osoitetiedoston ja sähköpostiarkiston siirto
« Vastaus #1 : 11.12.2009 - klo:13:27 »
Onko sulla jokin erityinen syy jyrätä home-osion yli?
Jos ei, niin hommahan hoituu ihan sillä, että jätät home-osion ennalleen asennuksen yhteydessä.

Olettaen toki, että /home on omalla osiollaan...


Sähköpostit ja osoitteet löytynevät käyttämäsi ohjelman asetuskansiosta. Eli /home/tunnus/.ohjelmannimi tai, jos kyse on kde-ohjelmasta, niin /home/tunnus/.kde4/share/apps/ohjelmannimi. (jos kde4. kde3 asetusket ovat muistaakseni muuten samanlaisessa osoitteessa, mutta tuo 4 jää pois.)

uskoisin, että koko kansion voi ottaa talteen, ja jos kyse on kde-ohjelmasta, niin kansiosta .kde4/share/config saattaa löytyä ko.-ohjelman asetustiedostoja. Nekin voi ottaa talteen.

Mutta henkilökohtaisesti pykisin säilyttämään koko kotikansion.

Poissa Samuel

  • Jäsen
  • Viestejä: 369
Vs: Päivitys ja osoitetiedoston ja sähköpostiarkiston siirto
« Vastaus #2 : 12.12.2009 - klo:06:13 »
Kiitos tuosta, mutta ;-)
Minulle on sattunut, että olen myös onnistunut missaamaan päivityksen/asennuksen. Tai sitten palautuksen.
Nyt haluaisin varmistaa, että voin varmuuskopioida tiedostot, mitkä sisältävät osoitteiston ja mahdolliset ryhmät, sekä paikallisesti tallennetetu sähköpostit.
Niin - käytän kde:n kontact ohjelmaa postikonttorinani.
Kuvittelen, että tämän kysymyksen ohjeistaminen tälle sivustolle auttaisi meitä tavallisia käyttäjiä siirtämään tarvittaessa ko. informaation koneelta toiselle kätevästi.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Päivitys ja osoitetiedoston ja sähköpostiarkiston siirto
« Vastaus #3 : 12.12.2009 - klo:06:26 »
KDE 3 osoitteet.

.kde/share/apps/kabc

KDE 4 osoitteet.

.kde4/share/apps/kabc

Viestit

.kde/share/apps/kmail
.kde4/share/apps/kmail

kontact ohjelmaa en käytä, joten en tiedä muuttaako se jotenkin asiaa.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa Samuel

  • Jäsen
  • Viestejä: 369
Vs: Päivitys ja osoitetiedoston ja sähköpostiarkiston siirto
« Vastaus #4 : 12.12.2009 - klo:07:03 »
Kiitos,
Testaampa noita ;-)