Kirjoittaja Aihe: Näyttö ongelmia  (Luettu 6432 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

guest1076

  • Vieras
Näyttö ongelmia
« : 01.10.2009 - klo:09:31 »
Morjens! Mulla olisi pieni ongelma jota en itse ole saanut hoidettua elikkäs asensin muutama päivä sitten Susen koneeseen xp:n kaveriksi (jota en haluaisi käyttää mutta pari ohjelmaa sitä vaativat) no kaikki meni jotenkin nappiin ja sain viriteltyä nvidia ajurin sekä säädettyä näytön hyväksi mutta menin sitten ja sammutin koneen ja kappas se aukesi normaalisti mutta taas suttuisilla alkuperäisillä asetuksilla ja tämän jälkeen kun olen koittanut säätää uudestaan näyttöä kohdilleen niin eipä onnistu enää???? nvidian kautta kun valitsen laajakuvan niin hyväksi todetulla koolla se jättää nyt oikean reunan mustaksi ja vaikka tämän jälkeen käyn säätämässä sieltä perusasetuksista näytön kokoa niin mitään ei tapahdu? >:(

guest857

  • Vieras
Vs: Näyttö ongelmia
« Vastaus #1 : 01.10.2009 - klo:09:47 »
Mikä näytönohjain? Onko kyseessä pöytäkone? Löytyykö näytöstä itsestään ns automaatti säätöä jolla se kohdistaisi kuvan? (Itse joudun joskus kohdistamisen tekemään, asetuksia minun ei ole tarvinnu muuten uusia...)

guest1076

  • Vieras
Vs: Näyttö ongelmia
« Vastaus #2 : 01.10.2009 - klo:10:55 »
Joo tosiaan kyseessä pöytäkone ja Nvidia GF8300 ohjain, näyttönä FS Amilo. Siinä tosiaan on sellainen automaattinappi mutta se ei tuossa tapauksessa hyödytä mitään vaan kuva jää vajaaksi sivu suunnassa. Ärsyttää kun niin hyvin toimi kaikki ja nyt ei saa millään sitä näyttöä kuntoon  :'( Muuten vaikuttaa systeemi loistavalta kokonaisuudelta. 

guest141

  • Vieras
Vs: Näyttö ongelmia
« Vastaus #3 : 01.10.2009 - klo:15:27 »
Oletko tämän käynyt lukemassa: http://opensuse.fi/Nvidia  , millä tavalla asensit ajurit, mikä on versio on kyseessä?

Oletko tutustunut sax2 ohjelmaan?

guest1076

  • Vieras
Vs: Näyttö ongelmia
« Vastaus #4 : 01.10.2009 - klo:17:26 »
Asensin sillä clickilla ja koittanut myös tuota sax2:sta mutta aina vaan pamahtaa tuohon 4:3 näyttö


Oletko tämän käynyt lukemassa: http://opensuse.fi/Nvidia  , millä tavalla asensit ajurit, mikä on versio on kyseessä?

Oletko tutustunut sax2 ohjelmaan?

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Näyttö ongelmia
« Vastaus #5 : 01.10.2009 - klo:17:49 »
Morjens! Mulla olisi pieni ongelma jota en itse ole saanut hoidettua elikkäs asensin muutama päivä sitten Susen koneeseen xp:n kaveriksi (jota en haluaisi käyttää mutta pari ohjelmaa sitä vaativat) no kaikki meni jotenkin nappiin ja sain viriteltyä nvidia ajurin sekä

KDE 3.5 vai KDE 4.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

guest1076

  • Vieras
Vs: Näyttö ongelmia
« Vastaus #6 : 01.10.2009 - klo:18:43 »
Gnome!Olisiko pitänyt kde tyrkkää? Ubuntulla ollut se niin tuli tähänkin  ???

Morjens! Mulla olisi pieni ongelma jota en itse ole saanut hoidettua elikkäs asensin muutama päivä sitten Susen koneeseen xp:n kaveriksi (jota en haluaisi käyttää mutta pari ohjelmaa sitä vaativat) no kaikki meni jotenkin nappiin ja sain viriteltyä nvidia ajurin sekä

KDE 3.5 vai KDE 4.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Näyttö ongelmia
« Vastaus #7 : 01.10.2009 - klo:19:19 »
Gnome!Olisiko pitänyt kde tyrkkää? Ubuntulla ollut se niin tuli tähänkin  ???



Laita se Gnomen xorg.conf näytille.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

guest141

  • Vieras
Vs: Näyttö ongelmia
« Vastaus #8 : 02.10.2009 - klo:00:55 »
Muuten jos tiedät niin mikä mahtaa olla näytön suositus resoluutio?

guest1076

  • Vieras
Vs: Näyttö ongelmia
« Vastaus #9 : 02.10.2009 - klo:06:49 »
1366x768? Sain seuraavalla jutulla näyttöä ainakin paremmaksi :

- Ctrl+alt+f1 ->tekstitila
- "init 3"
- "sax2 -r -m 0=nvidia"
- "init 5"

Nyt tämä on sentään vähän kirkkaampi mutta ei vieläkään se hyvä minkä asennuksen jälkeen varmaan jotenkin säkällä tähän sain?? kiitoksia paljon vinkeistä. Ilmeisesti tämä integroitu Nvidia ei ole paras vaihtoehto tälle eli täytyy lähteä näytönohjain kauppaan seuraavaksi  ;)



Muuten jos tiedät niin mikä mahtaa olla näytön suositus resoluutio?

guest839

  • Vieras
Vs: Näyttö ongelmia
« Vastaus #10 : 02.10.2009 - klo:10:17 »
En tiedä terminaalista mutta graafisesti mene Yast/tietoja laitteistosta niin saat tietää koneestasi enemmä kuin kuin ikinä haluat.
Yast/laitteisto/näytönohjain ja näyttö, sieltä voit vaihtaa näytön tarkkuuden.
Jos jostain syystä sulla on virranhallinnan säätö sovelma päällä ?? niin ota virranhallinnan kirkkauden säätösovelma käyttöön.Työpöydän alareunaan tulee ikoni jolla kirkkautta voi säätää.
Tarkista näytön tarkkuus myös XP:een puolelta.
Ehkä 1280X800 tai 1440X900 olis parempi.

guest1076

  • Vieras
Vs: Näyttö ongelmia
« Vastaus #11 : 02.10.2009 - klo:14:03 »
Moi! Kiitti tästä, pitääpä koittaa tuota systeemiä.


En tiedä terminaalista mutta graafisesti mene Yast/tietoja laitteistosta niin saat tietää koneestasi enemmä kuin kuin ikinä haluat.
Yast/laitteisto/näytönohjain ja näyttö, sieltä voit vaihtaa näytön tarkkuuden.
Jos jostain syystä sulla on virranhallinnan säätö sovelma päällä ?? niin ota virranhallinnan kirkkauden säätösovelma käyttöön.Työpöydän alareunaan tulee ikoni jolla kirkkautta voi säätää.
Tarkista näytön tarkkuus myös XP:een puolelta.
Ehkä 1280X800 tai 1440X900 olis parempi.

guest1076

  • Vieras
Vs: Näyttö ongelmia
« Vastaus #12 : 03.10.2009 - klo:19:47 »
No tällä hetkellä näyttö on täysin bueno enkä kyllä tehny muuta kuin tuon terminaali käskytyksen???
 ;D