Kirjoittaja Aihe: Paras Sähköposti ohjelma??  (Luettu 10444 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ronaldo09

  • Vieras
Paras Sähköposti ohjelma??
« : 24.01.2007 - klo:18:01 »
Käytössä tällä hetkellä kmaili ja se on surkea! Pitäisi saada sellainen ohjelma johon vois pistää vaimon ja mun maili tilit samaan ohjelmaan mutta eri salasanan alle. Outlook winukalla esim toimi hienosti niin. kMailiin sai kyllä 2 eri tiliä mutta mailit tuli kaikki samaan. Eli kun kirjaudubn sisään ohjelmaan se kysyisi ensin käyttäjän ja sitten salasanan. Onko sellaisia.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Paras Sähköposti ohjelma??
« Vastaus #1 : 24.01.2007 - klo:18:24 »
Miksette käytä omia profiileja KDE:ssä?

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2763
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Paras Sähköposti ohjelma??
« Vastaus #2 : 24.01.2007 - klo:18:27 »
Onko kyseessä pop3 vai imap ?

Itse ratkaisin ongelman pop3 tilien kanssa laittamalla oman tilini thunderbirdille ja vaimoni evolutionille.

samalla ohjelmalla saatte toimimaan vain omilla profiileilla kuten Owdy tossa sanoi. Tämä siis pop3 protokollalla.

juippis

  • Vieras
Vs: Paras Sähköposti ohjelma??
« Vastaus #3 : 28.01.2007 - klo:18:18 »
Evolution on aika näyttävä ja muutenkin mahtava sähköpostiohjelma. Evolution on kyllä paljon muutakin kuin sähköpostiohjelma... sillä voi hallita melkein koko omaa elämää.

Evolutioniin tutustuminen on aina hieman hankalaa, mutta kun siihen tottuu niin ei halua vaihtaa pois.

Sitten on jo mainittu Thunderbird, sekä Tinymail (jossa ei ole paljoa ominaisuuksia).

ronaldo09

  • Vieras
Vs: Paras Sähköposti ohjelma??
« Vastaus #4 : 11.02.2007 - klo:14:24 »
Onko kyseessä pop3 vai imap ?


pop3 on kyseessä.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Paras Sähköposti ohjelma??
« Vastaus #5 : 11.02.2007 - klo:19:18 »
Käytössä tällä hetkellä kmaili ja se on surkea! Pitäisi saada sellainen ohjelma johon vois pistää vaimon ja mun maili tilit samaan ohjelmaan mutta eri salasanan alle.

Molemmille omat käyttäjätunnukset ja kotihakemistot. Näin sen itse olen ratkaissut.

Evolution on aika näyttävä ja muutenkin mahtava sähköpostiohjelma. Evolution on kyllä paljon muutakin kuin sähköpostiohjelma... sillä voi hallita melkein koko omaa elämää.

Evolutioniin tutustuminen on aina hieman hankalaa, mutta kun siihen tottuu niin ei halua vaihtaa pois.

Evolutionista puuttuu aika monta ominaisuutta, ja vaikka olen yrittänyt en sitä saa toimimaan kuten haluaisin. Mutta tämähän on maku asia ;)

Tuo Kontact (näin ollen KMail) on toiminut itselläni vallan mainiosti. Kmailissa ainoa todella häiritsevä ongelma on kun hakemistossa olevien
viestien määrä nousee noin kolmeenkymmeneen tuhanteen (30 000) siitä tulee aika hidas.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

ronaldo09

  • Vieras
Vs: Paras Sähköposti ohjelma??
« Vastaus #6 : 11.02.2007 - klo:19:43 »
toi thunderbird oli oikeen oivan tuntuinen ohjelma mut pikku ongelma tuli. asensin vaimon koneelle kans suse 10.2 ja thunderbirdin ja olin tallentanu outlookin mailit cd:lle ja kun yritin lisäillä osoitteita ja sähköposteja niin siinä ei ollu mahdollisuutta outlookin maileille. oli vaan joku communicator 4 tai jotain. jouduin sit kmilin ottaa käyttöön vaimolle. tossa thunderbirdis sain periaattees 2 "profiilia" erikseen mulle ja vaimolle mutta nekin on kyl samassa ikkunassa. eli ei ihan niin hyvä systeemi kun outlookis oli.

fsu

  • Vieras
Vs: Paras Sähköposti ohjelma??
« Vastaus #7 : 12.02.2007 - klo:16:07 »
toi thunderbird oli oikeen oivan tuntuinen ohjelma mut pikku ongelma tuli. asensin vaimon koneelle kans suse 10.2 ja thunderbirdin ja olin tallentanu outlookin mailit cd:lle ja kun yritin lisäillä osoitteita ja sähköposteja niin siinä ei ollu mahdollisuutta outlookin maileille. oli vaan joku communicator 4 tai jotain. jouduin sit kmilin ottaa käyttöön vaimolle. tossa thunderbirdis sain periaattees 2 "profiilia" erikseen mulle ja vaimolle mutta nekin on kyl samassa ikkunassa. eli ei ihan niin hyvä systeemi kun outlookis oli.

Kokeileppa käynnistää thunderbird seuraavasti:
Koodia: [Valitse]
thunderbird -ProfileManagerTämä saattaa avata profilemanagerin(En ole varma toimiiko thunderbirdissä, mutta firefoxissa ainakin).
Suositeltavaa olisi kumminkin luoda *unix -tapaan koneelle joka käyttäjälle omat tunnukset. Näin kukin käyttäjä voi itse päättää, mitä ohjelmaa haluaa käyttää ja millä asetuksilla.

Itse käytän kontact:a ja pidän sitä melko hyvänä ohjelmana.

ronaldo09

  • Vieras
Vs: Paras Sähköposti ohjelma??
« Vastaus #8 : 12.02.2007 - klo:21:53 »
Jep. Nyt sain samanlaisen ku outlookil. KIITOS!!!! Viel ku sais vanhat outlook mailit tohon thunderbirdiin?? Onko mitään käryä miten sais?