Kirjoittaja Aihe: Mikä ärsyttää Linuxissa, eri työpöydissä, ohjelmissa...  (Luettu 4114 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Tällä hetkellä ärsyttää Amarok. Yhtenä päivänä ilmoittaa ettei voi soittaa mp3 biisejä, toisena päivänä sitten soittelee ilman ongelmia. Tätä on jatkunut jo Amarokin edellis versiosta lähtien. Olen poistanutkin Amarokin ja asetustiedostot, ei vaikutusta. Versio on nyt 1.4.10. KDE 3.5. Oliskohan bugi vai ominaisuus.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 912
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: Mikä ärsyttää Linuxissa, eri työpöydissä, ohjelmissa...
« Vastaus #1 : 17.08.2009 - klo:16:43 »
Taitaa olla ongelma asetuksissasi. Minulla ovat toimineet niin 1.4 KDE 3.5:ssä kuin 2.x KDE 4:ssä hyvin luotettavasti.

Minua ärsyttävät Linuxissa lähinnä huonosti toimivat näyttöajurit. Riippumatta siitä onko kyseessä Radeon vai NVIDIA, avoin vai suljettu ajuri, aina on jotain kränää :(
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mikä ärsyttää Linuxissa, eri työpöydissä, ohjelmissa...
« Vastaus #2 : 17.08.2009 - klo:20:13 »
Minua ärsyttää kun tosta amarok 2:sta puuttuu paljon toimintoja jotka oli jo 1.x versioissa kuten ipod tuki.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Mikä ärsyttää Linuxissa, eri työpöydissä, ohjelmissa...
« Vastaus #3 : 18.08.2009 - klo:09:25 »
Minua ärsyttävät Linuxissa lähinnä huonosti toimivat näyttöajurit. Riippumatta siitä onko kyseessä Radeon vai NVIDIA, avoin vai suljettu ajuri, aina on jotain kränää :(
Mulla ei o isompia ongelmia ollu kuin lähinnä ATI:n korttien kanssa. ATIn suljetut ajurit on saanut joskus koneen niin juntturaan ettei edes terminaaliin o päässy.

guest839

  • Vieras
Vs: Mikä ärsyttää Linuxissa, eri työpöydissä, ohjelmissa...
« Vastaus #4 : 19.08.2009 - klo:11:07 »
Tähän asti ei oikeasti mikään ole ärsyttänyt.
Ymmärrän että eri distrojen välillä voi olla mulla on isompi kuin sulla juttuja mutta että OpenSusen porukassa haukutaan homoksi Gnomen käyttäjiä niin menee jo överiksi.
Tulee vaan mieleen että minkä ikäistä porukkaa Susea yleensä käyttää.

Lisätty
Irc keskustelu loki

Ihmettelee
Mieite

guest624

  • Vieras
Vs: Mikä ärsyttää Linuxissa, eri työpöydissä, ohjelmissa...
« Vastaus #5 : 19.08.2009 - klo:11:18 »
Tähän asti ei oikeasti mikään ole ärsyttänyt.
Ymmärrän että eri distrojen välillä voi olla mulla on isompi kuin sulla juttuja mutta että OpenSusen porukassa haukutaan homoksi Gnomen käyttäjiä niin menee jo överiksi.
Tulee vaan mieleen että minkä ikäistä porukkaa Susea yleensä käyttää.

Ihmettelee
Mieite

Missäs tämmöistä?
Tällä foorumilla haku löysi vain yhden kerran homo-sanan, ja se on tuossa yo. viestissä, ja nyt lainauksen myötä tässä.

Eiköhän Susen käyttäjäkunta ole kohtuullisen kirjavaa, kuten tietokoneilla yleensäkin. Painopiste lienee valtavirtaakin suuremmin nuorissa ja varhaiskeski-ikäisissä miehissä.
Joukosta löytynee niin übernörttejä kuin tavallisia peruskäyttäjiä. Ja personnallisuudet vaihtelevat munapäistä miellyttäviin.
Kuka sitten kuuluu mihinkäkin ryhmään, lienee makuasia.
Itse koen olevani suht nuori ja miellyttävä, mutta jonkun mielestä olen ehkä keski-ikäinen urpå.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Mikä ärsyttää Linuxissa, eri työpöydissä, ohjelmissa...
« Vastaus #6 : 19.08.2009 - klo:11:38 »
Tähän asti ei oikeasti mikään ole ärsyttänyt.
Ymmärrän että eri distrojen välillä voi olla mulla on isompi kuin sulla juttuja mutta että OpenSusen porukassa haukutaan homoksi Gnomen käyttäjiä niin menee jo överiksi.

Luit irkkimiitin lokin tarkasti ;)
Pieni selitys lienee paikallaan, että et vedä vääriä johto päätöksiä.
Ensinnäkin, en välttämättä perusta sensuroinnista, mutta myönnän että tuosta olisi voinut osan poistaa.
Ja sitten pointti
Kaveri(perheellinen mies) sanoo vaihtavansa KDEstä Gnomeen.
Minä kysyin "ja alat homoksi?"(ja pahoittelin myöhemmin kommenttiani).
Eli Gnomen käyttäjistä ei missään vaiheessa ollut kyse, vaan se oli heitto letkume:lle.

Lainaus
Tulee vaan mieleen että minkä ikäistä porukkaa Susea yleensä käyttää.

Todennäköisesti vanhempaa kuin monilla muilla Linuxiin keskittyneillä keskustelualueilla.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest839

  • Vieras
Vs: Mikä ärsyttää Linuxissa, eri työpöydissä, ohjelmissa...
« Vastaus #7 : 19.08.2009 - klo:11:45 »
Asia selvä, ärsytys helpotti.
Kiitos selvennyksestä.

Mieite

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Vs: Mikä ärsyttää Linuxissa, eri työpöydissä, ohjelmissa...
« Vastaus #8 : 19.08.2009 - klo:16:32 »
Pahoittelut meikäläisenkin puolesta.

Tässä taisi tulkinta hieman irrota asiayhteydestä.

Asian oikein ymmärtäminen olisi vaatinut asianomaisten parempaa tuntemista. Valitettavasti onnistuimme ajoittamaan sanailumme muiden luettavaksi viikkomiittiin.

Meikäläinenhän ei tunnetusti ole mikään gnomen puolestapuhuja ja jmp vastasi sarkastiseen kommenttiini pikku puukolla.

Taisin tyrmätä jpm:n anteeksipyynnönkin turhana, joku voi tarkistaa.

En siis kokenut tulleeni loukatuksi, enkä usko että tämä oli millään lailla loukkaus Gnomea kohtaan.

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 912
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: Mikä ärsyttää Linuxissa, eri työpöydissä, ohjelmissa...
« Vastaus #9 : 19.08.2009 - klo:18:42 »
Pöh, se mitään haukkumista ole jos toista homoksi sanoo, korkeintaan faktuaalisesti virheellinen väite! :) Vähän kuin kutsuisi ruskeatukkaista vaaleatukkaiseksi tai oikeakätistä vasenkätiseksi.

Tulee mieleen Westboro Baptist Churchin – eli Fred Phelpsin suurperheen – taannoinen ”kohuväite” Suomen toissaedellisten presidentinvaalien alla, että Tarja Halonen olisi lesbo. Ei se väitteenä minusta Halosta mitenkään loukannut, olipahan vain valhe.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mikä ärsyttää Linuxissa, eri työpöydissä, ohjelmissa...
« Vastaus #10 : 20.08.2009 - klo:18:09 »
KDE 4:än pikanäppäimet. Kun näissä näppiksissä on noita erikoisnäppäimiä, niin nelosversiossa niitä ei saa toimiin. 3.5 versiossa kyllä toimii. Kaiholla muistelen Cherry näppistä millä sai tehtyä melkein mitä vain, kunnes se tässä joku aika sitten hajosi. Eikä ainakaan suomesta enää löydy.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

guest881

  • Vieras
Vs: Mikä ärsyttää Linuxissa, eri työpöydissä, ohjelmissa...
« Vastaus #11 : 02.09.2009 - klo:22:04 »
Tällä hetkellä olen päässyt seesteiseen tilaan, jossa ei ole ärsyttäviä tekijöitä paitsi...
Koodia: [Valitse]
Amarok kaatui.
Voit auttaa kehittäjiä lähettämällä vianjäljitystiedot lyhyen englanninkielisen kuvauksen kanssa siitä, mitä teit, kun Amarok kaatui.

Kiitämme etukäteen.
mutta onneksi satunnaisesti toistaiseksi.

Kannettavassa ongelmana toisinaan on Virtualboxissa ajettavan WinXp:n bluetooth-ajurien jäätyminen, mutta se korjaantuu usb-väylän uudelleenliittämisellä.

Aiemmin kernel-päivitysten yhteydessä meni säätämiseksi kun Nvidian ajurit vaati uudelleenasennuksen. Työpöytäkäytössä pääsin ongelmasta eroon siirtymällä Intelin grafiikkapiirien pariin :P

Muutamia kertoja olen kokeillut Ubuntu/Kubuntu-jakeluja mutta hiuksia on saanut repiä päästä kun on huomannut että tuttu turvallinen su ei tepsikään  :-\