Kirjoittaja Aihe: Suse 11.1 WLAN Toimimaan Routteri D-link 524  (Luettu 4677 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jkkhh80

  • Vieras
Suse 11.1 WLAN Toimimaan Routteri D-link 524
« : 17.09.2009 - klo:19:19 »
Voisiko joku nyt sitten antaa oikeat kunnon ohjeet miten susessa saa wlanin toimimaan ja routteri on d-linki 524 ja pci paikkanen buffalo wlan kortti!
mulla on hermot aivan loppu tästä asiasta kun olen 2 kertaa asentanut susen päälle windowssin uudestaan!! kun mä olen noita ohjeita kattonut! mutta kun ei toimi niin ei toimi!!
nyt sitten vi**u niit ohjeita että mä pääsen ton susen käyttäjäksi!!


tupe

  • Vieras
Vs: Suse 11.1 WLAN Toimimaan Routteri D-link 524
« Vastaus #1 : 17.09.2009 - klo:21:24 »
Valitse Yast2/Verkkolaitteet/Verkkoasetukst ja sieltä Verkon asennustapa käyttäjän hallinoima verkkotyökalun avulla.

En muista pitikö bootata, mutta alapalkissa pitäisi näkyä verkkotyökalu pallukka, josta valitset uusi yhteys tai muokkaa yhteyksiä ja uusi yhteys/langaton.

Sitten vaan essid (verkon nimi) ja seuraava / salausasetukset.  Jos reititin tukee wpa:ta, niin valitse wpa personal. Jaettu avain tulee olla se mikä on reitittimessäkin.  Voit kokeilla yhteyttä ensin ilman salausta, mutta tällöin salaus pitää olla pois reitittimestäkin.

Jos jotain jäi pois, niin joku muu varmaan kertoo lisää, mutta näin se meni vanhasta muistista :)     

jkkhh80

  • Vieras
Vs: Suse 11.1 WLAN Toimimaan Routteri D-link 524
« Vastaus #2 : 17.09.2009 - klo:21:27 »
yast2?
mä en kyllä sitä yast2 mielestäni nähny, mulla on siis tää suse 11.1, onko se nyt varmasti tässä ettei tarvi sitä erikseen taas hakea netistä?
mä koitan tos huomenna taas uudestaan en ehdi tänää enää koittamaan koska pitää töihin mennä.

guest857

  • Vieras
Vs: Suse 11.1 WLAN Toimimaan Routteri D-link 524
« Vastaus #3 : 17.09.2009 - klo:21:48 »
Yast on Opensusen "ohjauspaneeli", sitä ei tarvitse hakea netistä ;) Kertoisitko käytätkö KDE vai Gnome  työpöytää? Helpottaa ohjeden antamisessa jos tietää.

guest881

  • Vieras
Vs: Suse 11.1 WLAN Toimimaan Routteri D-link 524
« Vastaus #4 : 17.09.2009 - klo:22:38 »
Tärkeää olisi aluksi tietää toimiiko (openSusessa) tuo buffalon wlan pci kortti sinulla. Onko tiedossa tarkempaa malli tms. merkintää?

http://en.opensuse.org/HCL/Network_Adapters_(Wireless)#How_do_I_know_which_chipset_I_have.3F

jkkhh80

  • Vieras
Vs: Suse 11.1 WLAN Toimimaan Routteri D-link 524
« Vastaus #5 : 18.09.2009 - klo:06:31 »
mulla on se työpöytä KDE ja tälläkin hetkellä olen netissä tän kortin kanssa. nä on lähes uudet molemmat! mä asennnan kohta uudestaan susen ja tallellan muistitikulle kaikki mahdolliset ohjeet.

jkkhh80

  • Vieras
Vs: Suse 11.1 WLAN Toimimaan Routteri D-link 524
« Vastaus #6 : 18.09.2009 - klo:20:04 »
koitin noitten ohjeitten kanssa, ja tilanne jäi sitten siihen kohtaank un networkmanagerilla olis pitäny luo yhteyspäälle niin ei se päälle mennyt vaikka sen uuden yhteyden sain tehtyä!
nyt on taas windows koneessa ja jos ton susen käyttö on oikeesti noin helvetin rasittavaa niin en kohta koita sitä enää ollenkaan!

guest881

  • Vieras
Vs: Suse 11.1 WLAN Toimimaan Routteri D-link 524
« Vastaus #7 : 18.09.2009 - klo:20:16 »
... Voit kokeilla yhteyttä ensin ilman salausta, mutta tällöin salaus pitää olla pois reitittimestäkin.
...

Kokeile eo. tavalla ensin.
Ja normaalitilanteessa mitään yhteyttä ei asiakaskoneelle tarvitse erikseen luoda. Yastista laitetaan Knetworkmanagerin kautta tapahtuva hallinta päälle, kortti tunnistaa saatavilla olevat yhteydet itsellään.

Vaikuttaisi siis siltä että ongelma on verkkokorttisi toimivuudessa opensusen alla.

Ilmoita meille mitä
Koodia: [Valitse]
lspciantaa vastaukseksi.

Ja asetusten muuttamiseksi ei uudelleenasentaminen ole tarpeen, käytäthän Grubia.
Jos haluat selata internet-ohjeita, kiinnitä kiinteä verkkokaapeli kun olet opensusessa.

guest857

  • Vieras
Vs: Suse 11.1 WLAN Toimimaan Routteri D-link 524
« Vastaus #8 : 19.09.2009 - klo:22:03 »
koitin noitten ohjeitten kanssa, ja tilanne jäi sitten siihen kohtaank un networkmanagerilla olis pitäny luo yhteyspäälle niin ei se päälle mennyt vaikka sen uuden yhteyden sain tehtyä!
nyt on taas windows koneessa ja jos ton susen käyttö on oikeesti noin helvetin rasittavaa niin en kohta koita sitä enää ollenkaan!
No ota vähän rennommin  ;) Asenna vaikka rinnakkain molemmat ni pääset hommaan sisälle...

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Suse 11.1 WLAN Toimimaan Routteri D-link 524
« Vastaus #9 : 19.09.2009 - klo:22:27 »
nyt sitten vi**u niit ohjeita että mä pääsen ton susen käyttäjäksi!!
Tolla asenteella voi jäädä ohjeet vähän laihoiksi  8)