Kirjoittaja Aihe: Julkaisivat Fedora 11 (Leonidas) AbiWord:llä  (Luettu 4255 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

succee

  • Vieras
Julkaisivat Fedora 11 (Leonidas) AbiWord:llä
« : 11.06.2009 - klo:17:18 »
Siis muut jakelut  ;) ... RedHatin Fedorasta julkaisivat juuri 11-version (Leonidas).
Mielenkiintoista että ovat laittaneet live-cd -versioon vain AbiWord -teksturin ja jättäneet OpenOffice.org:n kokonaan tuosta pois.
Hyvä tietysti AbiWordille kun OOo on niin dominoinut noita alkuasennuksia.

Kivan näköinen tuossa myös latausikkuna, missä korvattu se joka jakelussa ja joka käyttiksessä melkein oleva edistymis-palkki täyttyvällä fedora-logolla. Hyvä että tehdään erilaista. Voisi muutenkin luovemmin uusia kaikissa käyttiksissä suht' samanlaisena olevaa tehtäväpalkki-rakennettakin jollain toimivalla tavalla. Mikseipä vaikka OPENsusessa voisi olla Gnome heti asennuksessa sellainen että paneelin osat olisivat vähän irrallaan, vaikkapa pikavalintakuvakkeet jossain reunassa pystyssä erikseen muusta paneelista. Muutenkin ulkoasu voisi olla vähän modernimpi, mitä on ollut - tai voisi esitellä asennuksen jälkeen jotenkin heti gnome/kde-look.org:n tarjontaa.
Pelkään nimittäin että OS X- ja Windows 7 -käyttäjät kokevat monet Linux-alku-asennukset vähän karuina ja vanhahtavina. Vaikka tyylikästä materiaalia kyllä on tarjolla vaikka kuinka ja säätämismahdollisuuksia noita kahta enemmänkin.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Julkaisivat Fedora 11 (Leonidas) AbiWord:llä
« Vastaus #1 : 11.06.2009 - klo:18:15 »
Siis muut jakelut  ;) ... RedHatin Fedorasta julkaisivat juuri 11-version (Leonidas).
Mielenkiintoista että ovat laittaneet live-cd -versioon vain AbiWord -teksturin ja jättäneet OpenOffice.org:n kokonaan tuosta pois.
Hyvä tietysti AbiWordille kun OOo on niin dominoinut noita alkuasennuksia.

CD-levyn tila on rajallinen ja jos saat muille ohjelmille tilaa poistamalla yhden todella ison ohjelman, niin se ei ole ollenkaan huono ajatus.
Itse olen hylännyt CD:n ja käytän enää ainoastaan DVD:tä, syynä yksinkertaisesti se että CD:lle ei mahdu oikeastaan mitään.

Lainaus
Mikseipä vaikka OPENsusessa voisi olla Gnome heti asennuksessa sellainen että paneelin osat olisivat vähän irrallaan, vaikkapa pikavalintakuvakkeet jossain reunassa pystyssä erikseen muusta paneelista. Muutenkin ulkoasu voisi olla vähän modernimpi, mitä on ollut - tai voisi esitellä asennuksen jälkeen jotenkin heti gnome/kde-look.org:n tarjontaa.

Kannattaa osallistua keskusteluihin irkissä ja postituslistoilla. Ideat voivat hyvinkin päästä mukaan seuraavaan versioon(tai sitä seuraavaan).

Lainaus
Pelkään nimittäin että OS X- ja Windows 7 -käyttäjät kokevat monet Linux-alku-asennukset vähän karuina ja vanhahtavina. Vaikka tyylikästä materiaalia kyllä on tarjolla vaikka kuinka ja säätämismahdollisuuksia noita kahta enemmänkin.

;D
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa hate67

  • Jäsen
  • Viestejä: 40
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Julkaisivat Fedora 11 (Leonidas) AbiWord:llä
« Vastaus #2 : 25.06.2009 - klo:11:30 »
Nyt kolmen päivän kokemuksella Fedora 11 sanoisin ,että tuntuu toimivan OpenSuse 11.1 nopeammin vähän
joka asiassa.
Eikä muitakaan ongelmia käytössä ollut.Positiivinen kokemus  ;D

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Julkaisivat Fedora 11 (Leonidas) AbiWord:llä
« Vastaus #3 : 25.06.2009 - klo:21:30 »
Nyt kolmen päivän kokemuksella Fedora 11 sanoisin ,että tuntuu toimivan OpenSuse 11.1 nopeammin vähän
joka asiassa.

No Fedora 11 ei oikeastaan voi verrata openSUSE 11.1:een (joka muuten tuli ulos samoihin aikoihin kuin Fedora 10)
Eli openSUSE 11.1:tä olisi voinut verrata Fedora 10, kun taas tätä Fedora 11 pitäisi verrata openSUSE 11.2 Milestone 2:een.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa hate67

  • Jäsen
  • Viestejä: 40
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Julkaisivat Fedora 11 (Leonidas) AbiWord:llä
« Vastaus #4 : 26.06.2009 - klo:08:15 »
Se on totta. Ja kyllä mää tänään asentelen Susen takaisin koneelle.Koska näyttönohjaimen ajurit on susessa paremmat tälle intel graphic media 950 kortille,mikä mulla on tässä läppärissä. Samaten Firefox jumiutui aina välillä. Kaikki on tietysti mun taitamattomuutta ,kun ei niitä saa pelaamaan kunnolla,mutta Susessa ne toimii munkin taidoilla.


vms100

  • Vieras
Vs: Julkaisivat Fedora 11 (Leonidas) AbiWord:llä
« Vastaus #5 : 14.07.2009 - klo:16:13 »
Juu. Tulee abiword oletuksena myös DVD:ltä asennettaessa. Turha koko softa (Ainakin mulle) kun muistiota oon tottunu käyttämään. Asiasta voi olla kuitenkin kahta eri mieltä.

Tässä muuten mielenkiintoinen video