Kirjoittaja Aihe: Windows XP SUSEn rinnalle  (Luettu 13238 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Windows XP SUSEn rinnalle
« Vastaus #20 : 26.09.2009 - klo:15:18 »
Tuskin VirtualBox asennus tuohon vaikutti?

Ei pitäisi vaikuttaa mitenkään.

Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest1076

  • Vieras
Vs: Windows XP SUSEn rinnalle
« Vastaus #21 : 09.10.2009 - klo:12:36 »
Tääkin meni ja laittoi äxpeen virtualboxilla toimimaan ja hienosti toimiikin siihen asti kunnes yritän esim. ftp ohjelmalla yhteyttä satelliittiboxiin niin sisäverkon ip on jotakin aivan muuta kuin se oikeasti pitäisi olla? Onko tää joku selvä juttu mitä nulikka ei tajua? Olen kyllä yrittänyt säädellä niitä virtualboxin asetuksia ym. mutta ei vaan saa yhteyttä muodostettua.  :(

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Windows XP SUSEn rinnalle
« Vastaus #22 : 09.10.2009 - klo:19:46 »
Mulla olis tähän liittyvä ongelma. Mulla hajos pari päivää sitten itse kasattu pc. Koska teen töitä himassa, uusi piti saada nopeesti tilalle. Kävin ostamassa tämmösen HP:n yrityskeskusyksikön 500 eurolla, hyvin ajaa asiansa. Mukana tuli Vistan ja XP-pron asennuslevyt. Ongelma on nyt se, että en halua noita kiintolevylle asentaa vaan haluan ne virtualboxiin. Siihen ne ei suostu aentumaan, koska asennussofta ilmoittaa että kone ei ole HP. Pystyykö sitä mitenkään feikkaamaan olemaan HP:n keskusyksikkö? Kyseessä ei siis ole mikään varetettu softa vaan nää tuli tän koneen mukana.

guest1076

  • Vieras
Vs: Windows XP SUSEn rinnalle
« Vastaus #23 : 13.10.2009 - klo:13:25 »
Voisko Kukaan jelppiä tän mun onkelman kanssa. Oon kuukkeloinu ja säädellyt vaikka mitä mutta en vaan saa toimimaan virtuaalixp sisäverkon kanssa.   ???

Tääkin meni ja laittoi äxpeen virtualboxilla toimimaan ja hienosti toimiikin siihen asti kunnes yritän esim. ftp ohjelmalla yhteyttä satelliittiboxiin niin sisäverkon ip on jotakin aivan muuta kuin se oikeasti pitäisi olla? Onko tää joku selvä juttu mitä nulikka ei tajua? Olen kyllä yrittänyt säädellä niitä virtualboxin asetuksia ym. mutta ei vaan saa yhteyttä muodostettua.  :(

Poissa jkaija

  • Jäsen
  • Viestejä: 551
  • Sukupuoli: Mies
    • OtaNetti
Vs: Windows XP SUSEn rinnalle
« Vastaus #24 : 13.10.2009 - klo:16:43 »
Voisko Kukaan jelppiä tän mun onkelman kanssa. Oon kuukkeloinu ja säädellyt vaikka mitä mutta en vaan saa toimimaan virtuaalixp sisäverkon kanssa.   ???

Tääkin meni ja laittoi äxpeen virtualboxilla toimimaan ja hienosti toimiikin siihen asti kunnes yritän esim. ftp ohjelmalla yhteyttä satelliittiboxiin niin sisäverkon ip on jotakin aivan muuta kuin se oikeasti pitäisi olla? Onko tää joku selvä juttu mitä nulikka ei tajua? Olen kyllä yrittänyt säädellä niitä virtualboxin asetuksia ym. mutta ei vaan saa yhteyttä muodostettua.  :(
Moro,
kokeiles muuttaa virtualboxin verkkoasetuksia kokeile vaikka 'Host-only Adapter' tai sitten 'Bridged Adapter'
HP Pavilion15-p076no, Tumbleweed 64bit Plasma
Asus Prime X570P, AMD Ryzen 5 3600, 32GT, GeForce RTX2080, Tumbleweed 64bit Plasma

guest1076

  • Vieras
Vs: Windows XP SUSEn rinnalle
« Vastaus #25 : 13.10.2009 - klo:20:12 »
Mulla vaan vaihtoehdot ei liitetty, NAT, isäntäkoneen liitäntä ja sisäinen verkko?
Oonko menny laittamaan jonkun "mopo" version ;)

Voisko Kukaan jelppiä tän mun onkelman kanssa. Oon kuukkeloinu ja säädellyt vaikka mitä mutta en vaan saa toimimaan virtuaalixp sisäverkon kanssa.   ???

Tääkin meni ja laittoi äxpeen virtualboxilla toimimaan ja hienosti toimiikin siihen asti kunnes yritän esim. ftp ohjelmalla yhteyttä satelliittiboxiin niin sisäverkon ip on jotakin aivan muuta kuin se oikeasti pitäisi olla? Onko tää joku selvä juttu mitä nulikka ei tajua? Olen kyllä yrittänyt säädellä niitä virtualboxin asetuksia ym. mutta ei vaan saa yhteyttä muodostettua.  :(
Moro,
kokeiles muuttaa virtualboxin verkkoasetuksia kokeile vaikka 'Host-only Adapter' tai sitten 'Bridged Adapter'


Poissa jkaija

  • Jäsen
  • Viestejä: 551
  • Sukupuoli: Mies
    • OtaNetti
Vs: Windows XP SUSEn rinnalle
« Vastaus #26 : 13.10.2009 - klo:21:13 »
Mulla vaan vaihtoehdot ei liitetty, NAT, isäntäkoneen liitäntä ja sisäinen verkko?
Oonko menny laittamaan jonkun "mopo" version ;)
Kokeile sitä 'isäntäkoneen liitäntää'  ???

Edit: itse latasin virtualboxin -> http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads -sivuilta.
HP Pavilion15-p076no, Tumbleweed 64bit Plasma
Asus Prime X570P, AMD Ryzen 5 3600, 32GT, GeForce RTX2080, Tumbleweed 64bit Plasma

guest1076

  • Vieras
Vs: Windows XP SUSEn rinnalle
« Vastaus #27 : 19.11.2009 - klo:18:22 »
Heh! Sain muuten toimimaan tämän Bridged Adapter vaihtoehdolla joka multa yhtäkkiä sieltä löytyikin, jee jee. ISO kiitos JKaija
Olisko päivittynyt ton 11.2 mukana? En tiedä mutta hieno homma että nyt toimii  :D

Mulla vaan vaihtoehdot ei liitetty, NAT, isäntäkoneen liitäntä ja sisäinen verkko?
Oonko menny laittamaan jonkun "mopo" version ;)
Kokeile sitä 'isäntäkoneen liitäntää'  ???

Edit: itse latasin virtualboxin -> http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads -sivuilta.

guest881

  • Vieras
Vs: Windows XP SUSEn rinnalle
« Vastaus #28 : 20.11.2009 - klo:12:54 »
Mulla olis tähän liittyvä ongelma. Mulla hajos pari päivää sitten itse kasattu pc. Koska teen töitä himassa, uusi piti saada nopeesti tilalle. Kävin ostamassa tämmösen HP:n yrityskeskusyksikön 500 eurolla, hyvin ajaa asiansa. Mukana tuli Vistan ja XP-pron asennuslevyt. Ongelma on nyt se, että en halua noita kiintolevylle asentaa vaan haluan ne virtualboxiin. Siihen ne ei suostu aentumaan, koska asennussofta ilmoittaa että kone ei ole HP. Pystyykö sitä mitenkään feikkaamaan olemaan HP:n keskusyksikkö? Kyseessä ei siis ole mikään varetettu softa vaan nää tuli tän koneen mukana.
Virtuaalikoneeseen eivät eo. Windowsit mene millään. Asentamiseen on kaksi tapaa, ostaa kokonaan uusi Windows tai hankkia jostain "ei niin laillinen" versio. Jälkimmäisen tapauksessa asennat sen vboxiin. Tämän jälkeen muutat sen koneen mukana tulleeksi lailliseksi versioksi vaihtamalla Product keyn http://www.microsoft.com/genuine/selfhelp/PKUInstructions.aspx