Kirjoittaja Aihe: KDE 42-repo on sulatettu!  (Luettu 20251 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #20 : 20.05.2009 - klo:13:43 »
Miks halutaan sotkea hyvä rakenne? 42 vakaana 4.2.x:nä ja factory 4.3-betoille...
Näinhän se onkin. 42 repot käyttöön ja 'sudo zypper dup -l' ja avot on stablet käytössä. Ja sitten vielä kylkeen oikea Qt repo niin varmasti pelittää. :)

Nää KDE repot on kyllä välillä sellasta soutamista että ei ihme jos porukka menee sekaisin. Jos et seuraa opensusen ja kde:n tiedotteita, niin yhtäkkiä voit huomata että olet siirtynyt Vakaan version käyttäjästä beta testaajaksi. Näinhän kävi Factory repon kanssa. Eli ymmärrän kyllä jos välillä hukkuu lanka. Jos käyttää jotain muuta kuin oletusasennuslähteitä, silloin pitää kyllä seurata tiedotusta jne. Jos ei halua säätää, sitten pitää pysyä oletusasennuslähteissä jotka on testattu toimiviksi ja pysyvät vakaina. Uudempien versioden käytöstä joutuu näkemään sitten vähän vaivaa.

guest158

  • Vieras
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #21 : 20.05.2009 - klo:13:56 »
ihan hyvä on varsinkin jälkikäteen huomautella ellei peräti naljailla.
Mutta 42-hakemistohan pitäisi olla se 'jäädytetty', niin kuin täällä on kerrottu eikä mikään developperi-hakemisto, jota factory taas enempi on 4.3-kehityksineen.
42:n pitäis olla kerrotun mukaan jo 'vakaan' 4.2.x:n verioille 'pyhitetty' paikka, jossa tulee vain 4.2.x:n bugikorjauksia...
Tarkoitus ei suinkaan ole naljailla. Ehkä ymmärsin ketjusta väärin, että rekufaarilla olisi 4.3 käytössä. Käsitin, että zypper dup komennolla yritetään päivittää alaspäin takaisin 4.2 versioon.

Onko joku TAAS sekottanut pakan joko tietämättään tai kertomatta muille?
Itse en ainakaan ole tietoinen, mutta en seuraa tuota niin intensiivisesti.

Mikä ja miksi nyt on muutettu (?) pelin henkeä?
Miks halutaan sotkea hyvä rakenne? 42 vakaana 4.2.x:nä ja factory 4.3-betoille...
Tähän en osaa sanoa mitään, koska en tiedä onko mitään muutettu.

Eiks tän homman pitäis olla avointa eikä jonkun sisäporukan salamyhkäistä näpertelyä?
Tahdon muistuttaa, että en edusta mitään tahoa joten komenttini ovat vain omia mielipiteitäni.
Miksi koet, että asiat ovat "sisäporukan salamyhkäistä näpertelyä" Kyllä opensuse yhteisö mielestäni ilmoittaa avoimesti kaikista linjauksistaan ja muutoksista eikä mitään yritetä pimittää.

Lähinnä kait siksi, että 42:een tuli eilen muutoksia (uusia tiedostoja/fixejä?), jotka ilmeisesti aiheuttivat rekulle hämminkiä - tai ainakin niin jymmärsin aiheuttaneen.

Ja koska 4.2.2 oli muuttumattomana 42-hakemistossa kk:n ennenkuin päivittyi 4.2.3:ksi ja nyt se 4.2.3 päivitettiin jo vkon kuluttua. Odotin vasta 4.2.4:ksi päivitystä tuohon 'jäädytettyyn 4.2-hakemistoon. Senhän pitäisi olla se ns vakaa versio. Vähän niinkuin 4.1.3 on official ...ja pysyy kaiketi liki jouluun asti...

guest158

  • Vieras
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #22 : 20.05.2009 - klo:13:59 »
Miks halutaan sotkea hyvä rakenne? 42 vakaana 4.2.x:nä ja factory 4.3-betoille...
Näinhän se onkin. 42 repot käyttöön ja 'sudo zypper dup -l' ja avot on stablet käytössä. Ja sitten vielä kylkeen oikea Qt repo niin varmasti pelittää. :)

Nää KDE repot on kyllä välillä sellasta soutamista että ei ihme jos porukka menee sekaisin. Jos et seuraa opensusen ja kde:n tiedotteita, niin yhtäkkiä voit huomata että olet siirtynyt Vakaan version käyttäjästä beta testaajaksi. Näinhän kävi Factory repon kanssa. Eli ymmärrän kyllä jos välillä hukkuu lanka. Jos käyttää jotain muuta kuin oletusasennuslähteitä, silloin pitää kyllä seurata tiedotusta jne. Jos ei halua säätää, sitten pitää pysyä oletusasennuslähteissä jotka on testattu toimiviksi ja pysyvät vakaina. Uudempien versioden käytöstä joutuu näkemään sitten vähän vaivaa.

eli eilinen päivityskö teki siitä 4.2.3:sta entistä vakaamman? ...vaikka sotkikin rekufaarin koneen(ko?)
Huomaa nyt, ett 4.2.3 oli siellä 42-hakemistossa jo jonkun aikaa ja eilen sitä päivitettiin.
Niin ei käynyt 4.2.2:n kuukauden oloaikana 42:ssa.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #23 : 20.05.2009 - klo:14:26 »
eli eilinen päivityskö teki siitä 4.2.3:sta entistä vakaamman? ...vaikka sotkikin rekufaarin koneen(ko?)
Mä olin siinä käsityksessä että Rekufaarilla oli beta käytössä? Se ei kyl ihan täysillä toiminut, ainakaan mulla. Tänään 42 repossa on uudet paketit, nyt versio on  4.2.3 "release 1". Jos tuo 42 repo on käytössä, suosittelen lämpimästi ajamaan 'zypper dup' komennon.

guest158

  • Vieras
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #24 : 20.05.2009 - klo:17:21 »
mitä tarkoittaa mainitsemasi 'release 1'?
ja miksi 'zypper dup'?
onko siinä korjattu vai sotkettu paketteja? eli onko menty lähemmäs 4.2.4:ää?
Nimittäin kyll 4.2.3-päivitys (release 116) tuli jo pari vkoa sitten 42:een 

ps. edit: 'pakko' oli ajaa tuo ihmettelemäni eilinen päivitys 42:sta, kun oon siitä täällä vouhkannu.
OK mulla ei ongelmia sen kanssa. 32-bit 11.1-sussu

guest624

  • Vieras
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #25 : 20.05.2009 - klo:18:43 »
Mä tuossa huomasin, että jokin oli ilmeisesti mennyt taas pieleen 4.2.3 -paketeissa. päivitin alaspäin n. parikymmentä pakettia, jotka oli lie joskus viimeviikolla päivitetty. Olivat muuttuneet punaisiksi. Eivät kyllä aiheuttaneet minulle mitään onkelmia.

KDE4 on vieläkin hieman epävakaahko ja siksi korjauksia tulee tiuhaan. Toivottavasti 4.3 vähän jo rauhoittaisi tilannetta.
Sitten pitäisi enää saada Nvidian ajurit toimimaan virheettä tässä vekottimessa, niin voisikin nauttia KDE¤:n hienouksista täysillä.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #26 : 20.05.2009 - klo:21:07 »
ja miksi 'zypper dup'?
Se tekee versiopäivityksen, joko ylös tai alaspäin.

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #27 : 21.05.2009 - klo:08:00 »
eli eilinen päivityskö teki siitä 4.2.3:sta entistä vakaamman? ...vaikka sotkikin rekufaarin koneen(ko?)

Eilinen "viimeinen päivitys" korjasi minun tilanteen !
Ja kun kovin ahkerasti en ehdi koneen ääressä istua, niin varma en ole mikä päivitys sai työpöydän sekoamaan eikä kaikki ohjelmat enää suostuneet käynistymään.
Mutta kuten mainitsin, niin viimeinen päivitys korjasi kaikki onkelmat!

Versio 4.2.86 (KDE 4.2.86 (KDE 4.3 >= 20090514)) "release 125"

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #28 : 21.05.2009 - klo:09:10 »
Juu eli beta on rekufaarilla käytössä. :)

guest158

  • Vieras
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #29 : 21.05.2009 - klo:12:01 »
Juu eli beta on rekufaarilla käytössä. :)


...eli 42-threadi on väärä ketju kirjoitella 4.3-beta-asioista - sorry reku-pappa
Se aiheuttaa selkeitä väärinkäsityksiä, kuten tässä tapauksessa.
Minä kuvittelin sun kirjoittavan 4.2.x:n ongelmista, mutta ongelmasi olivatkin 4.3-betassa - ihan eri versiossa, jonka kyllä jotkut muut ainakin aavistivat, oivalsivat tai peräti tiesivät...

Ja siksi viesteistä saattoi joillekin ulkopuolisille syntyä vallan vääriä mielikuvia esim 4.2.3:n vakaudesta.
...ja sinähän oot kuitenkin 'vanha kokenut kettu' näissä atk-hommissa...  :-\

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #30 : 21.05.2009 - klo:19:38 »
Ja siksi viesteistä saattoi joillekin ulkopuolisille syntyä vallan vääriä mielikuvia esim 4.2.3:n vakaudesta.
...ja sinähän oot kuitenkin 'vanha kokenut kettu' näissä atk-hommissa...  :-\

Anteeksi vaan jos olen aiheuttanut turhaa hämminkiä ja hämmennystä.

Vanha olen, ja aivot niin kalkkeutuneet että vaativat joka ilta viina liokkeen, että edes vähän ajatus kulkisi ;-)
OS/2 Warp 4:sta siirryin Slackwareen, kamala rumpa se asennus, kun korppuja oli muistini mukaan 42-44 kpl.
Susea olen käyttänyt ties kuinka pitkään, ja tämä tiistainen oli ensimäinen sekoaminen betan kanssa.
Onneksi viimeinen päivitys pelasti homman.

guest158

  • Vieras
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #31 : 27.05.2009 - klo:18:57 »
hyvä tai ei, mutta mielenkiintoisia nää 42-hakemiston päivitykset.
Tän päivän päivitysten seurauksena siellä on suurin osa tiedostoista 27. ja/tai 26. päivälle merkittyjä - toki vanhempiakin. Mutta kun sitt meen Yastillani vertaamaan mulla jo oleviin fiiluihin, niin kovin paljon on punaiset merkinnät jopa lisääntyneet... siis mulla on uudemmat tiedostot päivitettyinä, vaikka en oo sitten 4.2.1-versio-päivityksen jälkeen ainakaan muuta hakemistoa käyttänyt päivityksiin, kuin tuota 42-hakemistoa.

Nytkin siis tuntuu (!) ett olisivat ikäänkuin vetäneet 'takaisin päin' eli vanhentaneet siellä fileitä.

Onko näin käynyt, en tiedä, mutt mutu.
Ja jos ovat, niin miksköhän? Onks laskuri pettänyt, vai 'nopeus- tai matkamittari' näyttänyt yllättäen mennyn liian kovaa tai Sussun mielestä 'liian pitkälle'?


guest766

  • Vieras
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #32 : 07.11.2009 - klo:07:27 »
Mites tuo 42:sen asennuslähde taas lisättiin, kun en vaan onnistu millään.
Tulee vaan tällanen.

Tapahtui virhe valmisteltaessa asennuslähteitä.
'KDE42': [|] Annetuista verkko-osoitteista ei löytynyt kelpaavia metatietoja
Historia:
- [|] Repository type can't be determined.

guest624

  • Vieras
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #33 : 07.11.2009 - klo:08:06 »
Mites tuo 42:sen asennuslähde taas lisättiin, kun en vaan onnistu millään.
Tulee vaan tällanen.

Tapahtui virhe valmisteltaessa asennuslähteitä.
'KDE42': [|] Annetuista verkko-osoitteista ei löytynyt kelpaavia metatietoja
Historia:
- [|] Repository type can't be determined.


Sitä ei ole enää olemassakaan. Tässä on ehtinyt olla jo 43 -repo, joka on myöskin jo poistunut/poistumassa käytöstä.

4.3 on siirretty Stable-repoihin.
Osoitteet repoihin läytyy: täältä

guest766

  • Vieras
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #34 : 07.11.2009 - klo:08:35 »
Eli 4.2:sta ei ole enää olemassakaan? Kun asensin uudestaan SuSe 11.1:sen niin
siinä asentui KDE 4.1:nen, niin mikä asennuslähde mun nyt pitäis laittaa että
sais tuoreimman toimivan version?

guest624

  • Vieras
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #35 : 07.11.2009 - klo:08:42 »
Eli 4.2:sta ei ole enää olemassakaan? Kun asensin uudestaan SuSe 11.1:sen niin
siinä asentui KDE 4.1:nen, niin mikä asennuslähde mun nyt pitäis laittaa että
sais tuoreimman toimivan version?

Nuo, mihin linkitin.
Tai ei siitä tartte kuin sen coren. Noi muut on ylimääräistä.
eli suora osoite tuohon 4.3-core repoon on:
http://download.opensuse.org/repositories/KDE:/KDE4:/STABLE:/Desktop/openSUSE_11.1/

guest766

  • Vieras
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #36 : 07.11.2009 - klo:08:50 »
Mä olen taas ulkona kuin lumiukko. Pistin asennuslähteeksi tuon, mutta ei mitään
uusia paketteja ilmentynyt yast2:seen ja edelleen on koneessa KDE 4.1.3?

guest624

  • Vieras
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #37 : 07.11.2009 - klo:08:59 »
Mä olen taas ulkona kuin lumiukko. Pistin asennuslähteeksi tuon, mutta ei mitään
uusia paketteja ilmentynyt yast2:seen ja edelleen on koneessa KDE 4.1.3?

Outoa. Kyllä tuolla on 4.3.1-paketit.

mitenkäs repojen prioriteetit?
Oletuksena 11.1 asettaa päärepolle (josta löytyy 4.1) korkeamman prioriteetin (20 muistaakseni). oletusprioriteetti on 99. Laitapa kaikki repot samalle prioriteetille, niin saattaapa löytyäkin.

Toinen vaihtoehto on se, että sun pitää laittaa qt-repo myös.
http://download.opensuse.org/repositories/KDE:/Qt/openSUSE_11.1/
tuosta ei ainakaan mitään haittaa pitäisi olla.

guest766

  • Vieras
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #38 : 07.11.2009 - klo:09:13 »
No kyllä tuolla 4.3 paketteja on joukossa, mutta mitkä niistä oikein pitäisi
asentaa. Niitä on meinaan melko paljon, imerkiksi KDE4-kapptemplate 4.3.1-2.5

guest624

  • Vieras
Vs: KDE 42-repo on sulatettu!
« Vastaus #39 : 07.11.2009 - klo:09:29 »
No kyllä tuolla 4.3 paketteja on joukossa, mutta mitkä niistä oikein pitäisi
asentaa. Niitä on meinaan melko paljon, imerkiksi KDE4-kapptemplate 4.3.1-2.5

komenna zypper dup