Kirjoittaja Aihe: Flash-videot kokoruututilassa  (Luettu 5968 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest854

  • Vieras
Flash-videot kokoruututilassa
« : 09.04.2009 - klo:17:36 »
Elikkä saako muu väki flash-videot näkymään kokoruututilassa esimerkiksi youtubesta? Minulla operassa tausta menee kyllä kokonaan mustaksi, mutta itse videokuva pysyy pienenä. Firefoxissa taas kokoruutu-nappulasta ei tapahdu mitään. Lisäksi pluginin kautta flash-videot näkyvät aavistuksen nykimällä. Erillisellä soittimella näkyvät paremmin.

Youtubessa se ei pahemmin ole haitannut, kun youtube-dl lataa videot levylle ja ne voi sieltä katsoa mplayerilla. Nyt vaan näköjään Ylen areena muuttuu flash-pohjaiseksi, enkä ole vielä keksinyt miten sieltä voisi katsoa ohjelmia kokoruututilassa.

Koodia: [Valitse]
user@Amilo:~> rpm -qa|grep flash
flash-plugin-10.0.22.87-release
flash-player-9.0.159.0-0.1
libflashsupport-000-67.1

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Flash-videot kokoruututilassa
« Vastaus #1 : 09.04.2009 - klo:18:25 »
Tässä flash pohjaisessa näkyy alareunassa työkalut kun hiirtä liikutat flassin päällä.


HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

guest854

  • Vieras
Vs: Flash-videot kokoruututilassa
« Vastaus #2 : 09.04.2009 - klo:20:14 »
Tässä flash pohjaisessa näkyy alareunassa työkalut kun hiirtä liikutat flassin päällä.
Juu kyllä. Tuosta suurennusnappulasta pitäisi saada kokoruutukuvan, mutta Opera vain vetää taustan mustaksi, kuvan koko pysyy entisellään, Firefoxissa ei tapahdu mitään. Muut työkalut tuntuvat pelaavan kyllä. Toimiiko se sinulla firefoxissa oikein?

Poissa Ville

  • Jäsen
  • Viestejä: 72
Vs: Flash-videot kokoruututilassa
« Vastaus #3 : 09.04.2009 - klo:21:21 »
Onks teillä, joilla toi kokoruututila bugaa koneessa kiinni kaks näyttöä?

Nimittäin itse olen huomannut, että ainakin itselläni se aiheuttaa ton ihme bugin. Ilmeisesti kyseessä on se että Jotkut Flash-soittimet tulkitsevat tuplanäytön resoluution väärin. Eli ne tulkitsevat ruudun resoluutioksi molempien näyttöjen yhteisresoluution eivätkä sen näytön resoluutiota, jolla soitin avataan. tästä sitten seuraa se, että kuva skaalautuu näytölle aika erikoisesti.

jännää itselläni on se että kaikki Flash-soittimet eivät toimi noin. Esimerkiksi itselläni Nelosen soitin toimii ihan oikein.

Firefoxissa toimimattomuutta voi aiheuttaa NoScrip-laajennus, tai pikemminkin se väärät säädöt.

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Flash-videot kokoruututilassa
« Vastaus #4 : 09.04.2009 - klo:22:09 »
Toimiiko se sinulla firefoxissa oikein?

Ainakin minulla toimii oikein, mutta mulla on kaikki viimeiset päivitykset ladattu.

pullin-flash-player-11.1-1.1
libflashsupport-1.2-4.20
flash-player-10.0.22.87-0.1.1




guest158

  • Vieras
Vs: Flash-videot kokoruututilassa
« Vastaus #5 : 09.04.2009 - klo:22:15 »
ja mulla toimii FF:ssa ihan OK

guest854

  • Vieras
Vs: Flash-videot kokoruututilassa
« Vastaus #6 : 10.04.2009 - klo:00:25 »
Onks teillä, joilla toi kokoruututila bugaa koneessa kiinni kaks näyttöä?

Nimittäin itse olen huomannut, että ainakin itselläni se aiheuttaa ton ihme bugin. Ilmeisesti kyseessä on se että Jotkut Flash-soittimet tulkitsevat tuplanäytön resoluution väärin. Eli ne tulkitsevat ruudun resoluutioksi molempien näyttöjen yhteisresoluution eivätkä sen näytön resoluutiota, jolla soitin avataan. tästä sitten seuraa se, että kuva skaalautuu näytölle aika erikoisesti.

Kyllä. Läppärin perässä on 22 tuumainen littunäyttö. Ja kun otin toisen näytön pois, niin johan alkoi näkyä kokoruutuna. Vika siis löytyi, enää ratkaisu puuttuu. Kiitos.
Ja nelosen videot toimivat tuplanäytölläkin. Kummallista.

Edelleen tosin vähän pätkii, mutta se johtunee ainakin osaksi Intelin näytönohjaimesta, joka on todella hidas. Onkohan mitään mahdollisuutta saada noita flässivideoita aukeamaan erilliseen ohjelmaan, esimerkiksi mplayeriin?

guest854

  • Vieras
Vs: Flash-videot kokoruututilassa
« Vastaus #7 : 11.04.2009 - klo:22:28 »
Kokeilin kolmella tietokoneella ja neljällä eri näytönohjaimella ja kaikissa pätkii tuo kokoruututila. Parhaiten näkyi, kun tein puhtaan asennuksen suse11.0+kde3.5+ uusin flash plug-in. Jostain syystä kde4 tuntuu hidastavan näyttöä, katkoo enemmän. Pitää vielä kokeilla muita työpöytiä ja virittää oma kone nettivideoiden katsomiseen.

guest854

  • Vieras
Vs: Flash-videot kokoruututilassa
« Vastaus #8 : 13.04.2009 - klo:00:23 »
Ongelmaa tutkittu googlettamalla ja kokeilemalla, mutta ratkaisua pätkimiseen ei löydy. En kuitenkaan ole ongelman kanssa yksin, vaan saman asian kanssa painivat monet muut niin linux, windows kuin mac -käyttäjät. Ilmeisesti nuo adoben flash-playerit vaan ovat totaalisen bugisia kyhäelmiä. Jokainen kokeilemani versio toimii vähän eri tavalla, mutta mikään ei kunnolla. Parhaiten tuntui toimivan versio 9.0.124.0-10.1.

Aspo

  • Vieras
Vs: Flash-videot kokoruututilassa
« Vastaus #9 : 14.04.2009 - klo:11:14 »
Onks teillä, joilla toi kokoruututila bugaa koneessa kiinni kaks näyttöä?

Täälläkin bugittaa kahden näytön kanssa; Siihen kun löytäisi jonkun ratkaisun...