Kirjoittaja Aihe: Opensuse, kannattaako?  (Luettu 3293 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Korvapuikko

  • Vieras
Opensuse, kannattaako?
« : 16.03.2009 - klo:18:53 »
Olen kokeillut monia eri linux jakeluita virtuaalikoneessa ja opensusen kde versio vaikutti parhaimmalta. Käytän tällä hetkellä windows seiskaa ja olen miettinyt että kannattaako minun asentaa opensusea kun en tiedä onko siihen monia windows seiskassa olevia pieniä käteviä jutskuja olemassa joten nyt kysyn sitä, eli pystyykö kde:ssä saamaan avoinna olevat ohjelmat pikakuvakkeisiin ja pystyykö esikatselukuvakkeesta "kurkistamaan" ohjelmaa ja saako työpöydän katsomis kuvakkeesta samalaista "kurkistusta" nämä ominaisuudet on melkein jo kasvanut minuun "kiinni" enkä niistä haluaisi luopua eli tietääkö joku onnistuuko tuollaiset jutut opensusessa.
EDIT: Pliis samalla ku luette tän nii heittähää joitain ajatusta
« Viimeksi muokattu: 16.03.2009 - klo:20:48 kirjoittanut Korvapuikko »

guest158

  • Vieras
Vs: Opensuse, kannattaako?
« Vastaus #1 : 16.03.2009 - klo:21:34 »
no kun kovinkaan hyvin tunne vertailukäyttistäsi, niin voin vain sanoa, että kyllä KDE 4.2 saa esikatselukuvan ainakin tiedostoista - oli ne sitt kuvia tai tekstejä ja toki auki olevat ohjelmat saa 'kuristettua' ainakin alapalkkiin ja sellaseksi palkiksi työpöydälle, jos sellaista jostain syystä haluat. Ja saa muuten paljon sellasiakin ominaisuuksia, joita et osanne edes odottaa winkkarimaailmaan tottuneena.

Ihan vaan perusasioina täällä toimivat virtuaalityöpöydät - oli ne sitt slideja, kuutioita, palloja tai mitä tahansa ja esim monet kivat ja jopa hyödylliset efektit on yhdellä ruksilla käyttöönotettavissa, jos haluut. Esim säädettävä läpikuultavuus joko vain kehykseksessä, niinku winkkarissa tai koko ikkunassa, niinkuin et saa winkkarissa... Voit myös valita ja säätää haluatko kaikki ikkunat läpikuultaviksi tai -näkyviksi tai vaan esim alle jäävät, passiiviset ikkunat, jne...

KDE 4.2.x on moninverroin säädeltävämpi (customoitavampi) kuin winkkarin käli.

Ja voithan sä pitää molemmatkin käyttikset koneessas enempi tai vähempi supuisasti rinnakkain ja käyttää milloin kumpaakin - mielen tai tarpeen mukaan. Tai mikäänhän ei estä sua asentamasta Sussua winkaariisi virtuaalikäyttikseksi. Ihas kuis tykkäät.

Mutt se, ett kannattaako, riippuu ihan käytettävästä 'mittarista'.
Jos kaiken pitää toimia kuin winkkarista, niin pysy siinä, mutt
jos haluut oppia lisää niin, valinta on sinun ...ei minun eikä muiden.

Mutt muista, ett vain vaihtoehdoista voi valita ;)

guest857

  • Vieras
Vs: Opensuse, kannattaako?
« Vastaus #2 : 17.03.2009 - klo:16:49 »
Kannattaa  ;)
Suosittelen, että asennat ainaski näin alkuun dual-bootiksi sen sussun siihen rinnalle. Sitten kun pääset hommaan sisälle niin mikään ei estä siirtymästä täysin. Ja kyllä kuten nakki jo kertoili linux-puolella on tarjolla jos jonkinlaista 3d-härpäkettä, valitset vain itsellesi parhaiten sopivat käyttöön.