Kirjoittaja Aihe: Sax2  (Luettu 3906 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

guest372

• Vieras
Sax2
« : 06.02.2009 - klo:09:48 »
Mitähän tiedostoa tuo sax2 lukee? Olen käsipelillä laittanut esim. hiiren asetuksia xorg.conf:iin mutta kun käynnistän sax2:en niin se lukee jotain ihan muuta kuin tuon xorg.conf:in.

Hiiri toimii ja näytön resoluutio on oikein eli x toimii oikein, mutta ärsyttää kun tuo sax2 näyttää resoluution, näytön mallin ja hiiren mallin väärin  :-\

guest624

• Vieras
Vs: Sax2
« Vastaus #1 : 06.02.2009 - klo:11:46 »
Mitähän tiedostoa tuo sax2 lukee? Olen käsipelillä laittanut esim. hiiren asetuksia xorg.conf:iin mutta kun käynnistän sax2:en niin se lukee jotain ihan muuta kuin tuon xorg.conf:in.

Hiiri toimii ja näytön resoluutio on oikein eli x toimii oikein, mutta ärsyttää kun tuo sax2 näyttää resoluution, näytön mallin ja hiiren mallin väärin  :-\

Kyllä mulla ainakin lukee /etc/X11/xorg.conf -tiedostoa. Ja kun muuttaa hiiren nimen xorg.conffiin, niin se nimi muuttuu myös sax2:ssakin.

/var/lib/sax/xorg.conf näyttäis myös olevan, mutta siitä en tiedä mitään.

guest372

• Vieras
« Vastaus #2 : 06.02.2009 - klo:12:57 »
Lainaus
Kyllä mulla ainakin lukee /etc/X11/xorg.conf -tiedostoa. Ja kun muuttaa hiiren nimen xorg.conffiin, niin se nimi muuttuu myös sax2:ssakin.

Niin mullakin tähän asti, mutta eilen huomasin että ei enää. Tuo sax:n näyttämä hiiren nimi on jotakin muuta kuin mitä xorg.conf:ssa lukee. Outoa...

guest372

• Vieras
« Vastaus #3 : 06.02.2009 - klo:16:40 »
Nyt selkis. Mulla oli tommonen http://download.opensuse.org/repositories/X11:/XOrg/openSUSE_11.1/ repo käytössä johtuen aiemmin ilmenneistä ongelmista evdev -ajurin kanssa. Nyt kun poistin tuon repon ja päivitin kaikki xorg -paketit, niin hupsista vaan, ongelma hävisi.

Nyt sax2 näyttää tiedot oikein. Yritän jatkossa pysytellä vain näissä virallisissa repoissa ;-)

guest372

• Vieras
« Vastaus #4 : 06.02.2009 - klo:17:05 »
Heh, kun poistin tuon yo. repon niin vanha ongelma palasi. Mutta sitten päätin että tuo sax2:n "väärä info" on pienempi paha ja lisäsin repon uudestaan + päivitin xorg -paketit. Ja hups, nyt näkyy tiedot oikein. Ihmeellisiä ovat nämä systeemit joskus  ;)