ai jaa minäkö meen?
Oletteko todella eri mieltä kanssani siitä, että tietoturvakorjaukset pitäisi tehdä mahd pian ja mieluummin vielä oikein?
Ja oletteko todella eri mieltä kanssani, että keskeisimpien sovellusten päivitykset pitäisi myös saada aikaiseksi mahd pian?
Sitt voidaan toki keskustella mitkä niitä keskeisiä asioita ja sovelluksia ovat.
Kerneli todennäköisesti on sellainen. Ja minun mielestäni myös OpenOffice on yksi keskeisistä sovelluksista myös Open Susessa, koska uskon monen yksityisen ja pienfirman käyttävän tai ainakin haluavan käyttää OpenSusea ja OpenOfficea ihan oikeassa työssäänkin.
Näiden päivityksien hitautta olen selkeän yksiselitteisesti ihmetellyt.
Mutta jos olette eri mieltä noiden tärkeydestä, niin ...no joo jääkön sanomatta.
Vallan eri juttu taas on KDE:n seuraavan version käyttö distroissa. Sen odotusarvot joka tapauksessa ovat varsin suuret. Mutt sillähän on ihan oma julkaisuaikataulunsa, jota distrot huomioivat tai eivät ihan oman valintansa mukaan.
Mutt, sorry vaan, ei oo mitään valintaa ilman seurauksia.
Jos ja/tai kun Susen seuraava 10.3-versio on tulossa jakeluun hiukka ennen Kde 4:n valmistumista/jakeluun saamista, niin uudessa Susessa on sen kaikkein keskeisimmällä osalla vanha softa, jonka vaihtoehtona uudemman kälin beta-versio. RC:kään kun ei ehdi paketointiaikatauluun mukaan.
Tästä seuraa, että kokeilijat, varsinkin uudet ja innokkaat (=potentiaaliset) _saattavat_ pettyä pahastikin epävarmaan KDE:hen ja syyllistävät luonnollisesti Susen, joka on paketointinsa tehnyt ja aikataulunsa valinnut.
Sen mahd. pettymyksen seurauksenahan he luonnollisesti lähtevät kokeilemaan muita distroja ja 'osuvat' jossain vaiheessa esim Ubuntuun, tms, joka on tullut ulos samanlaisen uuden hehkutuksen myötä kuin Suse vähän aiemmin, mutta valmiimmalla KDE:llä varustettuna... ja siis todennäköisesti toimivampana.
Kumpikos distro mielestänne kerää pisteet laariinsa? Ja kuvitteletteko tosiaan, että he palaisivat takaisin Suseen, vaikka heille kuinka kerrottaisiin, ett 'kyll meilläkin nyt on' kehittyneempi KDE-käli?
Siksi minun mielestäni uuden Suse 10.3:n kanssa olis parempi hiukka odottaa eikä pitää jääräpäisesti kiinni annetusta aikataulusta. On se sen verran hölmöä 'ampua omaan nilkkaansa' tai kusta omille omille varpaille.
Eli asiat ole aina _kaikki_ samanlaisia eikä niin mustavalkoisia kuin teidän iässänne vielä voi kuvitella.
Eikä noiden asioiden kiirehtiminen ja tän viimeisen toppuuttelu ole mitenkään ristiriitaisia eikä erisuuntaisia toiveita.
Eikä äärilaidoista toiseen menemistä.
Menetettyä 'asiakasta'/käyttäjää/kokeilijaa on paljon vaikeampi saada takaisin.
Toivottavasti tää rautalankamalli edes selvitti hiukan asioita, mutt jos ei, niin kyll sitt on luetun ymmärtämisessä joillain vaikeuksia tai sitt oon esittäny asiani huonosti - onhan sekin toki mahdollista. Lukija/kuulija kun aina päättää mitä kertoja/kirjoittaja on sanonut. Puhui tai esitti sitten mitä tahansa.
Mutt vielä itseäänkin ymmärtämättöien seurassa en kyll kauaa viihdy. Siitä se saattaa tuo yksin, omissa oloissani viihtyminen johtuakin... ;-) ja se, ett kotiin on kiva tulla! ...vaikk joskus nuorempana oli paljon kivampi lähteä sieltä vanhusten seurasta...