Kirjoittaja Aihe: Jakelupaketti-verkkolehti  (Luettu 2067 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nollapiste

  • Vieras
Jakelupaketti-verkkolehti
« : 17.11.2008 - klo:17:14 »
Tästä on ollut jonkin verran juttua tuolla irc-kanavalla ja tuon tämän sitten kerralla tänne. Eli homman nimenä on Jakelupaketti-verkkolehti, suomenkielinen verkkolehti kaikille Linux-käyttäjille. Toisaalta, kukaan ei tee toisen jakelun puolesta välttämättä artikkeleja, joten olisi hyvä että te openSUSE Suomen yhteisön jäsenet osallistuisitte projektiin, ja kirjoittaisitte artikkeleja. Joko voitte vapaavalintaisesti tehdä artikkelien tuottamisesta yhteisön sisäisen projektin, tai sitten yksinkertaisesti ilmoittaudutte mukaan ottamalla yhteyttä minuun. Vaikka tämä lähtikin liikkeelle Ubuntu Suomen verkkolehti-ajatuksesta, ei tämä tarkoita sitä että tämä enää olisi mikään Ubuntu-lehti. Periaatteessa jo nyt ilmoittautuneet lehden tekijät voivat tehdä artikkeleita myös muista jakeluista.

Jotta lehti antaisi jotain myös teille hyvät openSUSEn käyttäjät, pitää teidän kirjoittaa myös artikkeleja. Toistaiseksi mukana on vain kolme jakelua(Ubuntut, fedora ja te), joten muistakin jakeluista voi tehdä juttua.

Suosittelen tutustumaan toistaiseksi keskenäiseen wiki-sivuun: http://wiki.jakelupaketti.net/

Toimintaan voi osallistua heti lähettämällä minulle tiedot siitä mitä aikoo kirjoittaa, minkä tyyppisesti ja mistä. Vastauksena lähetän lisäinformaatiota ja samalla varmistat tiedon kulkemisen myös sinulle.

Minulle ja muille tekijöille voi tulla höpisemään irc-kanavallamme, #Jakelupaketti @ irc.freenode.net
Järjestän myös tuonne irc-kanavalle keskusteluillan, jolloin verkkolehdestä voidaan esittää kysymyksiä minulle ja muille tekijöille. Samalla voi pilkahtaa myös muutama spoilaus ensimmäisestä numerosta(1/2009), joka ilmestyy 29.03.2009.

Ystävällisin terveisin Nollapiste, Jakelupaketti-lehden päätoimittaja