Kirjoittaja Aihe: Pelejä Linuxiin?  (Luettu 46099 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

rob

  • Vieras
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #40 : 06.04.2007 - klo:22:30 »
Sain asennettua kiitos neuvoista, mitenköhän saisin vielä pikakuvakkeen tosta työpöydälle niin ei tarvis komentoriviltä käynnistellä?

vaikuttaa muuten ihan hyvälle pelille ;)
« Viimeksi muokattu: 06.04.2007 - klo:22:35 kirjoittanut rob »

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #41 : 06.04.2007 - klo:22:52 »
Se näkyy tekevän pikakuvakkeen valikkoon. Ainakin KDEssä.

muoks: ei toimi mun kokoonpanolla. Alkaa lataamaan ja sitten kaatuu.

Koodia: [Valitse]
osku@koti:~/Desktop> tremulous
tremulous 1.1.0 linux-x86 Feb 28 2006
----- FS_Startup -----
Current search path:
/home/osku/.tremulous/base
/usr/local/games/tremulous/base/vms-1.1.0.pk3 (4 files)
/usr/local/games/tremulous/base/map-uncreation-1.1.0.pk3 (110 files)
/usr/local/games/tremulous/base/map-tremor-1.1.0.pk3 (45 files)
/usr/local/games/tremulous/base/map-transit-1.1.0.pk3 (135 files)
/usr/local/games/tremulous/base/map-niveus-1.1.0.pk3 (134 files)
/usr/local/games/tremulous/base/map-nexus6-1.1.0.pk3 (151 files)
/usr/local/games/tremulous/base/map-karith-1.1.0.pk3 (118 files)
/usr/local/games/tremulous/base/map-atcs-1.1.0.pk3 (87 files)
/usr/local/games/tremulous/base/map-arachnid2-1.1.0.pk3 (67 files)
/usr/local/games/tremulous/base/data-1.1.0.pk3 (1229 files)
/usr/local/games/tremulous/base

----------------------
2080 files in pk3 files
execing default.cfg
couldn't exec autogen.cfg
couldn't exec autoexec.cfg
Hunk_Clear: reset the hunk ok
----- Client Initialization -----
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----

------- Input Initialization -------
Joystick is not active.
------------------------------------
...loading libGL.so.1:
Calling SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO)...
SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO) passed.
Initializing OpenGL display
...setting mode 3: 640 480
Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 8 stencil display.
GL_RENDERER: GeForce FX 5200/AGP/SSE/3DNOW!
Initializing OpenGL extensions
...ignoring GL_S3_s3tc
...ignoring GL_EXT_texture_env_add
...using GL_ARB_multitexture
...using GL_EXT_compiled_vertex_array

GL_VENDOR: NVIDIA Corporation
GL_RENDERER: GeForce FX 5200/AGP/SSE/3DNOW!
GL_VERSION: 2.1.0 NVIDIA 96.31
GL_EXTENSIONS: GL_ARB_depth_texture GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shadow GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_framebuffer_object GL_EXT_gpu_program_parameters GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_depth_stencil GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_paletted_texture GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_shared_texture_palette GL_EXT_stencil_two_side GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_sRGB GL_EXT_timer_query GL_EXT_vertex_array GL_HP_occlusion_test GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_depth_clamp GL_NV_fence GL_NV_float_buffer GL_NV_fog_distance GL_NV_fragment_program GL_NV_fragment_program_option GL_NV_half_float GL_NV_light_max_exponent GL_NV_multisample_filter_hint GL_NV_occlusion_query GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_primitive_restart GL_NV_register_combiners GL_NV_register_combiners2 GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_compression_vtc GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_expand_normal GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texture_shader GL_NV_texture_shader2 GL_NV_texture_shader3 GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_NV_vertex_program2 GL_NV_vertex_program2_option GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_lod GL_SGIX_depth_texture GL_SGIX_shadow GL_SUN_slice_accum
GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 4096
GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 4

PIXELFORMAT: color(24-bits) Z(24-bit) stencil(8-bits)
MODE: 3, 640 x 480 fullscreen hz:N/A
GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits
CPU:
rendering primitives: single glDrawElements
texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR
picmip: 0
texture bits: 0
multitexture: enabled
compiled vertex arrays: enabled
texenv add: disabled
compressed textures: disabled
Initializing Shaders
...loading 'scripts/uncreation.shader'
...loading 'scripts/q3map2_tremor.shader'
...loading 'scripts/tremor.shader'
...loading 'scripts/transit.shader'
...loading 'scripts/niveus.shader'
...loading 'scripts/nexus6.shader'
...loading 'scripts/karith.shader'
...loading 'scripts/atcs.shader'
...loading 'scripts/arachnid2.shader'
...loading 'scripts/jetpack.shader'
...loading 'scripts/core.shader'
...loading 'scripts/flame.shader'
...loading 'scripts/misc.shader'
...loading 'scripts/common-trem.shader'
...loading 'scripts/titan.shader'
...loading 'scripts/water.shader'
...loading 'scripts/displays.shader'
...loading 'scripts/plant_life.shader'
...loading 'scripts/stasis.shader'
...loading 'scripts/booster.shader'
...loading 'scripts/eggpod.shader'
...loading 'scripts/medistat.shader'
...loading 'scripts/mgturret.shader'
...loading 'scripts/reactor.shader'
...loading 'scripts/telenode.shader'
...loading 'scripts/trapper.shader'
...loading 'scripts/overmind.shader'
...loading 'scripts/tesla.shader'
...loading 'scripts/dcc.shader'
...loading 'scripts/hive.shader'
...loading 'scripts/level2.shader'
...loading 'scripts/human.shader'
...loading 'scripts/null.shader'
...loading 'scripts/weapons.shader'
...loading 'scripts/conkit.shader'
...loading 'scripts/advckit.shader'
...loading 'scripts/psaw.shader'
...loading 'scripts/mdriver.shader'
...loading 'scripts/flamer.shader'
...loading 'scripts/crosshairs.shader'
...loading 'scripts/grenade.shader'
...loading 'scripts/splash.shader'
...loading 'scripts/marks.shader'
...loading 'scripts/sprites.shader'
...loading 'scripts/muzzleflashes.shader'
----- finished R_Init -----
------ Initializing Sound ------
Initializing SDL audio driver...
SDL audio driver is "alsa".
SDL_AudioSpec:
  Format:   AUDIO_S16LSB
  Freq:     22050
  Samples:  470
  Channels: 2
Starting SDL audio callback...
SDL audio initialized.
----- Sound Info -----
    1 stereo
16384 samples
   16 samplebits
    1 submission_chunk
22050 speed
0x8b4f720 dma buffer
No background file.
----------------------
Sound intialization successful.
--------------------------------
Sound memory manager started
Loading vm file vm/ui.qvm...
...which has vmMagic VM_MAGIC_VER2
Loading 1075 jump table targets
Received signal 11, exiting...
----- CL_Shutdown -----
Closing SDL audio device...
SDL audio device shut down.
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
« Viimeksi muokattu: 06.04.2007 - klo:23:01 kirjoittanut Owdy »

juippis

  • Vieras
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #42 : 07.04.2007 - klo:01:57 »
Niinno, itse olen tremulouksen kääntänyt lähdekoodeista ja vetänyt rpm:n kautta järjestelmään.

wget http://roskakori.org/opensuse/10.2/specs/tremulous.spec
wget http://heanet.dl.sourceforge.net/tremulous/tremulous-1.1.zip
rpmbuild -ba tremulous.spec
rpm -ivh /usr/src/packages/RPMS/arch/tremulous-1.1.arch.rpm

pääkäyttäjänä ylemmät.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #43 : 07.04.2007 - klo:10:55 »
Miten toi asennus poistetaan kun se ei ole rpmsstä asennettu?

presidentti

  • Vieras
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #44 : 07.04.2007 - klo:11:06 »
Kysymys johon en ikinä ole tiennyt vastausta, mutta luultavasti ihan vaan poistamalla sen ohjelman kansiot.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #45 : 07.04.2007 - klo:11:45 »
Niinno, itse olen tremulouksen kääntänyt lähdekoodeista ja vetänyt rpm:n kautta järjestelmään.

wget http://roskakori.org/opensuse/10.2/specs/tremulous.spec
wget http://heanet.dl.sourceforge.net/tremulous/tremulous-1.1.zip
rpmbuild -ba tremulous.spec
rpm -ivh /usr/src/packages/RPMS/arch/tremulous-1.1.arch.rpm

pääkäyttäjänä ylemmät.
Ihan noin helposti se ei menny, mm toi .zip paketti piti laittaa /usr/src/packages/SOURCES kansioon ja muutama riippuvuus korjata. Mutta muuten tuntus asentuvan. Katsotaan lähteekö käyntiin :)

muoks: ei lähde. Sama virhe.
« Viimeksi muokattu: 07.04.2007 - klo:12:13 kirjoittanut Owdy »

juippis

  • Vieras
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #46 : 08.04.2007 - klo:12:58 »
Mietin että voisit kokeilla tremulouksen debuggaamista, jos sieltä selviäisi jotakin.
---
gdb tremulous
run
*SIGTERM*
quit
---

Mutta hitto, nyt omakin tremu jökäilee ja joudun tappamaan sen aina. Ihme touhua. Kun koitan saada uuden listan palvelimista, tai päivittää vanhaa, tai edes joinia jollekin servulle, tremu jää siihen paikalleen. Olen poistanut ~/.tremulous -hakemiston joten... ihme touhua.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #47 : 08.04.2007 - klo:13:13 »
Run komennon jälkeen näyttö pimenee ja jää siihen.

juippis

  • Vieras
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #48 : 08.04.2007 - klo:16:41 »
>:-o

Ehkä kummallekin olisi parasta odottaa 1.2 julkaisemista... pitäisi tulla ihan tässä toukokuussa...

Meanwhile: Quake3 roks!

juippis

  • Vieras
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #49 : 09.04.2007 - klo:14:55 »
Run komennon jälkeen näyttö pimenee ja jää siihen.

Mikäs näytönohjain sinulla muuten on? Quakeahan voi pelata software mixin kanssa, mutta tremulousta ei. Minulla meinaa toimii 32-bittisessäkin tremu (kun 64-bittisessä se hajosi)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #50 : 09.04.2007 - klo:14:59 »
Nvidia GeForce FX 5200

juippis

  • Vieras
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #51 : 09.04.2007 - klo:16:39 »
Mites, onko beryl päällä? Jos on, kokeile laittaa KDE:n oma WM ja sitten käynnistää tuota. Jos ei ole, niin alkaa vinkit olla vähissä.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #52 : 09.04.2007 - klo:17:57 »
Ei o Beryl päällä.

paljas uneksija

  • Vieras
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #53 : 11.04.2007 - klo:12:41 »
olis tällänen onkelma kun vaihdoin 10.1---10.2 niin sen jälkeen en ole saanut pelejä toimimaan cedegalla,cedega kyllä alkaa asentaa mutta hyytyy kesken ja jää jumiin.

kun käynnistän cedegan niin tulee tälläinen herja konsoliin:

/usr/lib/transgaming_cedega/gddb.py:19: RuntimeWarning: Python C API version mismatch for module gddb_parser: This Python has API version 1013, module gddb_parser has version 1012.
  import gddb_parser
grep: write error: Katkennut putki

kellään muulla samoja ongelmia?

alkaa jo olla vierotus oireita pelaamisesta....... :o :o

guest141

  • Vieras
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #54 : 11.04.2007 - klo:13:54 »
Juu itsekkin olen tuon cedegan kerran asentanut tähän 10.2:seen, ja muistaakseni se silloin jotain vaati laitettavaksi (riippuvuudet)..
Että tuo Python juttu taitaa olla sitä riippuvuus herjaa tai sitten sitä ole configuroitu oikein, oletkos koettanut katsoa mitä "muuta" cedega vaatii 10.2 laitettavaksi?

guest53

  • Vieras
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #55 : 22.05.2007 - klo:16:47 »
Zen härpäkkeen voi poistaa. Se vaan hidastaa
Tässä vanhahkossa koneessa ei hidasteluun olisi varaa. Yast-haun mukaan koneessa on alunperin asennettuna zen-updater, mikä on "Novell ZENworks Linux Management daemon". Jos poistan valinnan ko. ohjelman laatikosta ja Yast silloin poistaa sen, ei kai siitä mitään pahaa seuraa ???

Arka kun olen niin kysyn vielä :-[

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #56 : 22.05.2007 - klo:16:49 »
Tossa opas millä teet sen turvallisesti :)
http://opensuse.fi/Nopeampi_ohjelmistonhallinta

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #57 : 22.05.2007 - klo:17:33 »
Onkos semmosia quake tai doom pelejä ettei tarvitse verkossa pelata. Ihan vaan yksikseen mäiskiä;)
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

juippis

  • Vieras
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #58 : 27.05.2007 - klo:12:34 »
Cube ainakin. Se on kiva.

Heba

  • Vieras
Vs: Pelejä Linuxiin?
« Vastaus #59 : 07.07.2007 - klo:04:24 »
Latasin tuon nexuiz pelin mutta mitenkäs sitten sen asennuksen laita ;) miten asennetaan ?