Minä en tiedä mitä pitäisi pudottaa, mutta ainakaan minulla 4.jotain - kaipa tämä on aina uudempaan päivittänyt - ei toimi. Minun pitäisi tehdä välillä tuottavaakin työtä, mutta koko ajan saa olla säätämässä. Nyt näyttää siltä, että palsma on taas kerran hajonnut. Toisella käyttäjällä bootin jälkeen KDE hukkasi kaiken mitä oli työpöydälle läimitty, paneelia myöten. Itseltäni hävisi vain paneelin sisältö.
Tuossa kun katselin näitä ongelmanratkomisketjuja, niin aika paljon ihmisillä on ongelmia. Minusta ihan perusjuttujen kanssa. Eikä ole edes distrosidonnainen juttu. Alkaa tuntua siltä, että vaikka kuinka wintoosan tuotteita haukutaan, niin eipä tämäkään maailma ole lähelläkään valmista. Ainakaan mitä tulee työpöytäkäyttöön.
Videot toimivat miten sattuu, koska koodekit ovat mitä sattuu. Ja kun löytää oikean koodekin, niin sitten täytyy pitää koneella muutamaa playeria, koska yhdellä ei pärjää. Olen nyt viikon tapellut printterin kanssa, ja alkaa näyttää siltä että Epson DX8450 on liian kova pala.
WLAN toimii miten sattuu. Noin kerran viikossa joku päättää hukata asetukset ja avaimet sun muut saa antaa uudestaan. Pari kertaa viikossa ei muuten vaan yhdistetä.
Firefox on totaalisen rikki. Perhe-elämä kärsii, koska kunnolla toimivaa messengerin korvaajaa ei ole. Se hemmetin Habbo-hotelli on täysin käyttökelvoton winen kautta, liian hidas.
Kun nostin läppärissä muistin määrän puolesta kahteen gigaan, niin XP nopeutui silmin nähden. Varsinkin valokuvien kanssa. OpenSUSEssa ei eroa huomaa missään.
Lisäarvo susen kanssa alkaa olla aika vähissä. OO ja gimp löytyy kumpaankin. Samaten testikäyttöön apache ja mysql. Viruksia ja matoja ei ole, se on etu. Mutta minun kannaltani ei ole suurtakaan merkitystä häädönkö kakaroiden takia tartuntoja kerran viikossa yhden päivän, vai saanko olla sydän syrjällään käynnistyykö tämä elinikäinen betaversio vai ei.
Alkaa näyttää siltä, että saa todeta saman kuin mitä ensimmäisen kerran tuollaiset seitsemän vuotta ja toisen kerran vajaa viisi vuotta sitten: lupaava ja mukava, mutta ei lähelläkään valmista, että järjestelmästä olisi muutakin iloa kuin säätelijöille ja virittelijöille.
Mutta ei anneta vielä periksi. Onko jollakulla tietoa saako tuota Epsonia toimimaan susessa? Onko joku vanhempi versio vakaampi - eli tulenko pykälän alaspäin niin susen kuin KDE:kin kanssa? Miten muuten nämä stablet määritellään, koska joku versio on vakaa? Mennäänkö uudelle versionumerolle sitten kun keksitään jotain uutta (joka ei ole sen luotettavampi kuin vaikka Vista...) vai kun tehdään suurempi remontti bugien suhteen? Joka taasen tarkoittaa sitä, ettei sellaista kuin stable ole olemassakaan
Joojoo, tiedän että vertaus Windowsseihin on ontuva jo senkin takia, että linux-distrot ovat periaatteessa ilmaisia, wintoosat eivät.