Kirjoittaja Aihe: Amarok toistojärjestelmä  (Luettu 9389 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest717

  • Vieras
Amarok toistojärjestelmä
« : 08.09.2008 - klo:21:19 »
Onko Amarokkiin xinen ja gstreamerin lisäksi saatavissa muita toistojärjestelmiä. Lähinä harmittaa bassotoiston vaatimattomuus,kun vertaa sitä ubuntussa audaciousiin tai xp:n foobaariin. Basso on aika vaatimaton vaikka xinessä vetää bassot tappiin taajuuskorjaimessa. Amarok on kuitenkin muuten ylivoimainen muihin linux-soittimiin verrattuna,etten muita mielellään käytä.


guest141

  • Vieras
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #1 : 08.09.2008 - klo:22:51 »
audacious, xmms, vlc, nuo ainakin löytyvät, packman repo pitää olla tosin lisättynä, ja asennuksen voi tehdä vaikka Yast kautta, käyttämällä noita hakusanoja.

guest653

  • Vieras
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #2 : 08.09.2008 - klo:23:33 »
audacious, xmms, vlc, nuo ainakin löytyvät, packman repo pitää olla tosin lisättynä, ja asennuksen voi tehdä vaikka Yast kautta, käyttämällä noita hakusanoja.

Siis voiks noi sit olla samalla asennuksella, vai pitääkö edellinen poistaa ?

Poissa LassiLeevi

  • Jäsen
  • Viestejä: 218
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #3 : 09.09.2008 - klo:00:23 »
audacious, xmms, vlc, nuo ainakin löytyvät, packman repo pitää olla tosin lisättynä, ja asennuksen voi tehdä vaikka Yast kautta, käyttämällä noita hakusanoja.

Siis voiks noi sit olla samalla asennuksella, vai pitääkö edellinen poistaa ?

Nuo edellämainitut ei siis ole amarokin enginejä, vaan erillisiä soittimia. Kyllä ittelläni riittää ainakin ihan buenosti xine:llä bassotoisto. Toinen juttu on sitten että mitä sielä äänikortin perässä on (tai että minkälainen ratio sielä äänikortin sijassa on ;)).

Mutta gstreamerin ja xinen lisäksi on ainaki yauap-engine, ja joskus ammoisina aikoina taisi olla joku muukin mutta en nyt muista varmaksi.
"A cop is a Zoo in a man,
   with a gun."
  -Hammer, Sledge

guest653

  • Vieras
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #4 : 09.09.2008 - klo:09:55 »
mutta kun mä en saa muutettua tuota gtreamer/yaupap valintaa edes xineksi

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #5 : 09.09.2008 - klo:11:52 »
Onko amarok Packmanin versio? Onko amarok-xine asennettuna?

Koodia: [Valitse]
rpm -q amarok amarok-xine
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest653

  • Vieras
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #6 : 09.09.2008 - klo:18:47 »
Onko amarok Packmanin versio? Onko amarok-xine asennettuna?

Koodia: [Valitse]
rpm -q amarok amarok-xine

Nyt en ole tuolla suse-koneella, mutta muistaisin, ettei se asennus mennyt läpi kun on softaristiriita, tuossa toisessa amarok threadissa oli siitä juttu, siis mikä mätttää.

guest717

  • Vieras
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #7 : 09.09.2008 - klo:20:22 »

Nuo edellämainitut ei siis ole amarokin enginejä, vaan erillisiä soittimia. Kyllä ittelläni riittää ainakin ihan buenosti xine:llä bassotoisto. Toinen juttu on sitten että mitä sielä äänikortin perässä on (tai että minkälainen ratio sielä äänikortin sijassa on ;)).
[/quote]

Samat vehkeet on perässä foobaarissa,audaciousissa ja amarokissa. Isot erot on esivahvistuksessa audacioussa ja amarokissa. Audaciousissa vahvistus on pidettävä lähes minimissä ettei mene puuroksi, ja amarokissa vahvistus maksimissa ja siltikään ei meinaa potkia riittävästi. Onkohan tuota esivahvistusta mahdollista asettaa jonkun tiedoston kautta lisää?

guest653

  • Vieras
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #8 : 10.09.2008 - klo:11:28 »
Onko amarok Packmanin versio? Onko amarok-xine asennettuna?

Koodia: [Valitse]
rpm -q amarok amarok-xine


Nyt en ole tuolla suse-koneella, mutta muistaisin, ettei se asennus mennyt läpi kun on softaristiriita, tuossa toisessa amarok threadissa oli siitä juttu, siis mikä mätttää.

ari@linux-nfos:~> rpm -q amarok amarok-xine
amarok-1.4.9.1-27.1
paketti amarok-xine ei ole asennettu

Kokeilen taas kerran asentaa tuon xinen, mutta luulen, että homma karahtaa epäsopivuuteen pakettien versioiden suhteen.

edit: Tuossa on joku Verkko-osoite: http://ftp.skynet.be/pub/packman/suse/11.0/ eli tuo packman mulla kai on  ?

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #9 : 10.09.2008 - klo:12:06 »

edit: Tuossa on joku Verkko-osoite: http://ftp.skynet.be/pub/packman/suse/11.0/ eli tuo packman mulla kai on  ?

Osoite on oikea. Mulla on Amarok 1.4.10 ja amarok-xine 1.4.10-100. Näillä toimii.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

guest653

  • Vieras
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #10 : 10.09.2008 - klo:12:31 »

edit: Tuossa on joku Verkko-osoite: http://ftp.skynet.be/pub/packman/suse/11.0/ eli tuo packman mulla kai on  ?

Osoite on oikea. Mulla on Amarok 1.4.10 ja amarok-xine 1.4.10-100. Näillä toimii.

Poistanko jotenkin (ts. miten ) noi vanhat amarokit ja haen vain nuo versiot jollain ?

guest653

  • Vieras
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #11 : 22.09.2008 - klo:00:11 »
Otin yastista kaikki viittaukset pois amarokista ts. muutin punaiset ruksit valikkoon, mutta tuo amarok näyttäisi yhä majailevan koneellani ? Em. toimenpiteellä toivoin voivani poistaa vanhemman amarokin mukanaan tuomat Xine ongelmat . En saa ekvalisaattoria asennettua kun xine ei tue tuota itselläni olevaa amarok-versiota.

Millä ihmeellä tuon saan pois ja ladattua uusimman amarok-version ?

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #12 : 22.09.2008 - klo:00:44 »
Otin yastista kaikki viittaukset pois amarokista ts. muutin punaiset ruksit valikkoon, mutta tuo amarok näyttäisi yhä majailevan koneellani ? Em. toimenpiteellä toivoin voivani poistaa vanhemman amarokin mukanaan tuomat Xine ongelmat . En saa ekvalisaattoria asennettua kun xine ei tue tuota itselläni olevaa amarok-versiota.

Millä ihmeellä tuon saan pois ja ladattua uusimman amarok-version ?
Kun sinulla on yastissa valittuna se amarok niin siinä alemmassa ikkunassa on versio välilehti. Jos sinulla on semmoinen asennuslähde määriteltynä josta löytyy uudempi version pitäisi sinun pystyä se sieltä valitsemaan.

guest653

  • Vieras
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #13 : 22.09.2008 - klo:01:07 »


Ei vaan onnistu !

Niinpä tiesteski tuosta jäi ne ylemmät pois, mutta ihan aikuisten oikeasti jostain kumman syystä mä en saa asennettua sita amarok 1.4.10 tms versiota

Poissa tiger61

  • Jäsen
  • Viestejä: 362
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #14 : 22.09.2008 - klo:06:49 »
Oletko kokeillut laittaa täpät - tuossa ruutukaappauksessa näkyvissä osissa - ylimpiin vaihtoehtoihin ja sen jälkeen OK-yritä uudelleen. Oliko "tuolla piilossa" vielä muita risririitoja ?
Niinkuin teksteistä näkyy asennus haluaa korvata olemassa olevia tiedostoja Pakmanin tiedostoilla.
"Työkone":
OpenSuse Tumbleweed
Intel E8500, 4 Gt RAM, GeForce Quadro K4000, Samsung SyncMaster P2770HD, Samsung ML1675

"Viihdeyksikkö":
Win 10 - toistaiseksi Tidalin mastereiden vuoksi
Intel i5, 8 Gt RAM, LG 55"

Yhteydenpitoväline:
OnePlus 6

guest653

  • Vieras
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #15 : 22.09.2008 - klo:11:39 »


Kumma tuo kuvaruutukaappaus, kun aina jää jotain pois ? Vai onko photobucketin omituisuus ?

Ihan sama, mitä mä valitsen tuon amarokin suhteen, joka kerta tulee herja Xinelib vanheneen koska libxine on vanhempaa versiota tms.
Amarok poistui koneelta uusintakäynnistyksen myötä eli nyt ei pitäisi olla mitään siihen viittaavaa koneella, mutta pitäisikö mun puukottaa jotenkin tuo libxine pois , vai onko tuo packman joku kirous kaiken yllä ?

guest518

  • Vieras
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #16 : 22.09.2008 - klo:22:29 »
Taitaa olla sama ongelma kuin minulla oli, yritän nyt muistella miten se meni (toisella koneella on muistiinpanot kuvakaappausten kera aiheesta, mutta en nyt jaksa bootata sitä). Eli en pystynyt asentamaan Packmanin Amarokia, koska se aiheutti ristiriidan xine-lib1:n kanssa.

Tein muistaakseni näin:
1. yritin ensin asentaa yastilla Packmanin tarjoamaa Amarok-metapakettia, että saisin mp3:t soimaan. Herjasi ratkaisemattomasta riippuvuudesta xine-lib1:n kanssa, josta en päässyt millään järkevällä tavalla eteenpäin

Tämän jälkeen ei auttanut muu kuin:
2. poistin yastin ohjelmamodulilla xine-lib1:n (ehkä poistin kaiken muunkin Amarokiin liittyvän)
3. asensin Packmanin tarjoaman Amarok-metapaketin, joka asentui mukisematta
4. Valitsin Amarokissa toisto-ohjelmaksi xinen ja ryhdyin kuuntelemaan mp3-streamia Magnatunesta.

Meni siis aika yksinkertaisesti. Voin vielä tarkistaa, mitä oikein tein, kunhan taas puuhailen tuon sussu-koneen kanssa. (Nyt olen windowsissa ja menossa nukkumaan...)

Muistaakseni googlailemalla olin löytävinäni viitteitä siitä, että xine-lib1:n riippuvuuksissa on jokin häiriö.

guest653

  • Vieras
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #17 : 23.09.2008 - klo:21:25 »
Yritin asentaa Pacmanin repoissa olevat amarok jutut, mutta se wanha herja yhteensopimattomasta Xine-lib jutusta sain mut taas masentumaan   :'(

Poissa juntjo

  • Jäsen
  • Viestejä: 79
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #18 : 23.09.2008 - klo:22:10 »
Kokeilepa ajaa libxine1 zypperillä roottina. Minä onnistuin tekemään sen sitä kautta  :D

guest653

  • Vieras
Vs: Amarok toistojärjestelmä
« Vastaus #19 : 23.09.2008 - klo:22:14 »
Kokeilepa ajaa libxine1 zypperillä roottina. Minä onnistuin tekemään sen sitä kautta  :D

No kui toi käsky menee ?