Kirjoittaja Aihe: TV-out nvidia toimimaan  (Luettu 6468 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jboman

  • Vieras
TV-out nvidia toimimaan
« : 19.08.2008 - klo:08:35 »
Olen yrittänyt saada tuosta Club 3D GeForce 7600GT /agp -näytöohjaimesta tv-out:in toimimaan, compositella, pal-b.
Opensuse 11.0 käytössä, (myös 10.2).
Tuossa näytönohjaimessa on svideo-liitin jossa on sitten irrallinen piuha svideo-RCA.
Testissä olen käyttänyt 5" minitelvisiota jossa on toi composite (keltainen rca) sisääntulo.
Onko kellään toimivaa konffia xorg.conf ?
Ja esimerkkiä miten sen sitten voisi testata ?
Olen googlettanut ja katsellut ja kokeillut, mutta tuloksetta :(

Riittäisi kun saisi edes huonon kuvan tulemaan tv-outista, jollakin tavalla.

nvtv : herjaa että ei ole laitetta
yastilla en saanut sen enempää aikaiseksi, enkä myöskään suoraan xorg.confia muokkaamalla.

 ???

guest141

  • Vieras
Vs: TV-out nvidia toimimaan
« Vastaus #1 : 19.08.2008 - klo:09:40 »
Oletko kokeillut: Configure NVIDIA X Server Settings ,  kautta säätää tuota tv-outtia toimimaan? tosin jotta tuon xorg.conf säädön voi tallentaa pitää se tehdä roottina.

jboman

  • Vieras
Vs: TV-out nvidia toimimaan
« Vastaus #2 : 19.08.2008 - klo:09:56 »
Olen yrittänyt mutta toi Configure NVIDIA X Server Settings ei edes tunnista että tuossa olisi mahdollista käyttää tv-outtia.
Niin näyttönä on samsung 19" LCD /dvi liitännällä.

yastilla näkyi toinen monitori kun olin puukottanut xorg.conf tiedostoa mutta siinä ei ollut oikein mitään säätöjä eikä monitorin tyyppiä.
Mutta kun olin hätänen niin palautin alkuperäisen xorg.conffin kun alko sekoilemaan.

guest217

  • Vieras
Vs: TV-out nvidia toimimaan
« Vastaus #3 : 19.08.2008 - klo:19:04 »
# TV Out Setup
Option      "TVStandard" "PAL-B"
Option      "TVOutFormat" "SVIDEO"
Option      "TVOverScan" "0.6

Lisää noi "section device" jatkoksi ainakin täällä toimii noilla.

jboman

  • Vieras
Vs: TV-out nvidia toimimaan
« Vastaus #4 : 20.08.2008 - klo:08:36 »
Olen kokeillut seuraavilla asetuksilla ilman tota tvoverscan optiota, ilman tulosta.
# TV Out Setup
Option      "TVStandard" "PAL-B"
Option      "TVOutFormat" "COMPOSITE"

Jos kerran sulla toimii tuolla SVIDEO asetuksella niin seuraava kysymys.
Millasella välipiuhalla homma toimii ?

Itselläni on piuha 4-pin mini-din -> RCA
Ja mulla on noita välipiuhoja kaksi erilaista ja niissä on myös erilaiset johdotukset.
piuha 1: vain 1 pin kytketty rca sisäosaan ja 1 pin kytketty rca ulko-osaan.
piuha 2: vain 1 pin kytketty rca sisäosaan ja 2 pinniä kytketty rca ulko-osaan.
Sitten vielä kun tossa nvidian kortissa on 7-pin mini-din niin en oikein ole enää varma millanen ton välipiuhan pitäisi olla. Kortti oli 3d club nvidia 7600GT AGP ja siinä tuli toinen noista piuhoista, mutta kun en muista kumpi.

Mutta kokeilen vielä illalla miten noilla svideo asetuksilla toimii, josko toi nvidian kortti tekee jonkin päätelmän ton johdotuksen perusteella ja vaihtaa sen ulostulon vielä compositeen vaikka on määritelty svideoksi.

Katselin vielä tuolta verkkokaupasta seuraavia piuhoja.
8645 Delta AA-20 7-pinninen mini din uros -> S-VHS naaras ja RCA naaras adapteri
5150 Delta AA-21 MiniDIN 7 uros - 3 x RCA naaras adapteri.

Oliskohan noi sopivia ?
« Viimeksi muokattu: 20.08.2008 - klo:09:01 kirjoittanut jboman »

Poissa tiger61

  • Jäsen
  • Viestejä: 362
  • Sukupuoli: Mies
Vs: TV-out nvidia toimimaan
« Vastaus #5 : 20.08.2008 - klo:13:04 »
Olen yrittänyt saada tuosta Club 3D GeForce 7600GT /agp -näytöohjaimesta tv-out:in toimimaan, compositella, pal-b.
Opensuse 11.0 käytössä, (myös 10.2).
Tuossa näytönohjaimessa on svideo-liitin jossa on sitten irrallinen piuha svideo-RCA.
Testissä olen käyttänyt 5" minitelvisiota jossa on toi composite (keltainen rca) sisääntulo.

Voin olla väärässäkin, mutta jos näyttiksen ulostulo on SVIDEO ja kytket piuhan töllön COMPOSITE liitäntään, ei tuo tule toimimaan millään asetuksilla/confeilla, koska ei tuo töllön composite-liitäntä "ymmärrä" näyttiksen svideo-ulostulon lähettämää singnaalia.
"Työkone":
OpenSuse Tumbleweed
Intel E8500, 4 Gt RAM, GeForce Quadro K4000, Samsung SyncMaster P2770HD, Samsung ML1675

"Viihdeyksikkö":
Win 10 - toistaiseksi Tidalin mastereiden vuoksi
Intel i5, 8 Gt RAM, LG 55"

Yhteydenpitoväline:
OnePlus 6

guest217

  • Vieras
Vs: TV-out nvidia toimimaan
« Vastaus #6 : 20.08.2008 - klo:22:23 »
Tietokoneelta näytönohjaimen s-videon ulostulosta tv:n s-videon sisääntuloon tai scart adapterin kautta and thats it! siis yksinkertainen s-video johto.

jboman

  • Vieras
Vs: TV-out nvidia toimimaan
« Vastaus #7 : 21.08.2008 - klo:08:38 »
Tosta liittimestä niin ostin ton 7-pinnisen (8645 Delta AA-20 7-pinninen mini din uros -> S-VHS naaras ja RCA naaras adapteri ), jolla sain ruutuun edes jotain tulemaan mutta siitä ei kyllä saanut mitään tolkkua. Voi johtua myös tuosta televisiosta tai mun xorg.conf asetuksista
Selkeästi tuolla nvidian kortilla oleva tv-out tarvii ton erikoisliittimen.
Olen ymmärtänyt että svideosta saan compositeä ihan sopivalla liittimellä, joka yhdistää mustavalko ja väripiuhat.
Mutta tuossa xorg.confissa voi vaihtaa
Option      "TVOutFormat" "COMPOSITE" # tämä käytössä
tai
Option      "TVOutFormat" "SVIDEO"  # tämä ei toimi
Mutta kun toi nvidian tv -ulostulo ei ole standardin mukainen vaan vaatii oman liittinhässäkän. Kuten toi 7-pin liitin, jossa composite tulee tuolta keskipinneistä ei noista reunapinnestä.

Mulla on lisäongelmana että käytän:
5940 Conceptronic Wireless Airbridge Cinema Set - Äänen- ja videosignaalin siirto TV:hen ilman kaapelia.
Johon ei saa kuin keltaisen rca:n ja ääni piuhat valkoinen ja punainen rca.
Toi langaton vehje toimii 100% varmasti, olen sitä käyttänyt koneessa olevan Technotrend Premium DVB-C 2300 video outista (RCA liittimen kautta) / vdr-käytössä.





jboman

  • Vieras
Vs: TV-out nvidia toimimaan
« Vastaus #8 : 22.08.2008 - klo:09:13 »
No nyt alko toimimaan auttavasti.
Laiton tuonne xorg.conf:iin suurinpiirtein näin
        Option      "TwinView"
        Option      "SecondMonitorHorizSync" "30-50"
        Option      "SecondMonitorVertRefresh" "60"
        Option      "TVStandard" "PAL-G"
        Option      "TVOutFormat" "COMPOSITE"
        Option      "TwinViewOrientation" "Clone"
        Option      "ConnectedMonitor" "CRT, TV"
        Option      "MetaModes" "1024x768,1024x768; 800x600,800x600; 640x480"
--
Ja perusvikana oli että pelkkä xserverin sammutus ei auttanut vaan piti sammuttaa kone kokonaan jotta toi nvidian tvout heräsi eloon.
--
Eli toimii nyt seuraavasti:
Laitteet: nvidia tvoutista svideo->rca adapteri
joka liitetty langattomaan lähettimeen rca:lla
vastaanottava pää rca->rca.
Kun käynnistää koneen niin tv:n ruudulle tulee kaikki tapahtumat bios käynnistys logot yms. aina susen aloitusikkunaan asti. Toi susen aloitusikkunakin on hyvän näköinen resoluutiot yms. ihan ok , mutta tietenkin kaikki mustavalkoisena.
Mutta sitten homma tyssää eli tuntus että resoluutiot väärät.
En tiedä pitäskö tuohon asettaa jotku metamodes tms.
--
liitin on nyt toi 7-pin josta toinen haara on toi rca/composite ei toimi ollenkaan vaan otan tuosta toisesta haarasta svideo 4-pin liittimestä, jolla kaikki on mustavalkoista.


jboman

  • Vieras
Vs: TV-out nvidia toimimaan (ratkaistu)
« Vastaus #9 : 26.08.2008 - klo:08:31 »
Sain tuon compositen toimimaan....
Pengoin eilen kaikki piuhalaatikkoni ja löysin sieltä tuon nvidian oman 7-pinnisen johtohässäkän. Piuhassa oli toisessa päässä sininen,punainen ja vihreä rca-liitin.
Laitoin tuohon siniseen kiinni tuon langattoman lähetimen ja koneen käyntiin, niin kaikki tuli värillisenä tuonne tv-ruutuun.
Tämän jälkeen koitin Configure NVIDIA X Server Settings -ohjelmaa, jolla yllätysyllätys näkyi toi tv-out, jota se ei aiemmin tehnyt. Muokkasin tolla ohjelmalla asetukset twinview -moodiin ja tallensin xorg.confin, nyt homma pelaa ja resoluutiot on kohillaan, vhs-tasoista kuvaa tulee putkelta ulos.
Vertailin vähän tuota ostamaani 7-pinnistä ja nvidian 7-pinnistä, ja niissä ei sitten muuta yhteistä ollutkaan, kun noi pinnien lukumäärät.
Maa kulki tuossa ulkopuolisessa metallilieriössä nvidian johdossa, mutta ei kyllä tossa ostamassani 7-pinnisessä.
Mulla oli noita svideo-rca johtoja varmaan jäänyt edellisistä korteista, joten se vähän sekoitti :).

Tarinan opetus: käyttäkää näytönohjaimen omia piuhoja.

Poistun takavasemmalle  :-[