Kirjoittaja Aihe: firefox kaatu  (Luettu 6540 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
firefox kaatu
« : 17.08.2008 - klo:19:45 »
onko muut törmännyt firefoxin kaatuiluun. Yritin tossa lukea iltalehteä, mutta ei siitä oikein mitään tullut kun kokoajan kaatuili.
Tällästä herjaa antoi konsoliin. Eipä nopeesti katsottuna löytynyt bugzillasta.

Flash Player: Warning: environment variable G_FILENAME_ENCODING is set and is not UTF-8
Flash Player: Warning: environment variable G_FILENAME_ENCODING is set and is not UTF-8
The program 'firefox' received an X Window System error.
This probably reflects a bug in the program.
The error was 'BadAlloc (insufficient resources for operation)'.
  (Details: serial 112180 error_code 11 request_code 53 minor_code 0)
  (Note to programmers: normally, X errors are reported asynchronously;
   that is, you will receive the error a while after causing it.
   To debug your program, run it with the --sync command line
   option to change this behavior. You can then get a meaningful
   backtrace from your debugger if you break on the gdk_x_error() function.)
« Viimeksi muokattu: 18.08.2008 - klo:21:19 kirjoittanut harmie »

guest141

  • Vieras
Vs: firefox kaatu
« Vastaus #1 : 17.08.2008 - klo:20:18 »
Lainaus
Flash Player: Warning: environment variable G_FILENAME_ENCODING is set and is not UTF-8
?
Tuo herättää minulla kysymyksen, miten flash player ja muut on sinulla säädettynä muuten?

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: firefox kaatu
« Vastaus #2 : 17.08.2008 - klo:20:23 »
Paketinhallinnasta asennettuna.

pluto:/home/harmie # rpm -q MozillaFirefox
MozillaFirefox-3.0.1-2.1

pluto:/home/harmie # rpm -q flash-player
flash-player-9.0.124.0-10.1

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: firefox kaatu
« Vastaus #3 : 17.08.2008 - klo:21:45 »
Linuxin flash-player on saatanasta :P Kokeile asentaa flashblock plugin, se vois auttaa.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2008 - klo:22:34 kirjoittanut Owdy »

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: firefox kaatu
« Vastaus #4 : 17.08.2008 - klo:22:42 »
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: firefox kaatu
« Vastaus #5 : 18.08.2008 - klo:18:19 »
Kun yrittää avata add-ons sivun niin firefox kaatuu  :'(

Kun taas kokeilin käyttää päivällä konetta etänä niin ei kaadu. Mikäköhän asetus tohon vaikuttaa? Vielä viimeviikolla toimi kun se junan vessa. Mitään en ole mielestäni muuttanut kun en edes ollut viikonloppuna kotona.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: firefox kaatu
« Vastaus #6 : 18.08.2008 - klo:21:18 »
nyt korjaantui kun vaihdoin versiota. Viallinen oli mozillan repoista. Tämän asensin update repoista.

harmie@pluto:~> rpm -q MozillaFirefox
MozillaFirefox-3.0.1-0.1

MikP

  • Vieras
Vs: firefox kaatu
« Vastaus #7 : 18.08.2008 - klo:21:27 »
Joo, kaatuilee täälläkin. Ei nyt ihan jatkuvasti mutta muutaman kerran päivässä kuitenkin.

11.0 kaikkine mausteineen asennettu boxiversion dvd:ltä.

Jagster

  • Vieras
Vs: firefox kaatu
« Vastaus #8 : 20.08.2008 - klo:20:52 »
Jatketaanpa aiheesta.

Versio siis MozillaFirefox-3.0.1-2.1

Kaatuu koko ajan. Ainakin sammuttaa itsensä. Uudelleen avattaessa kysyy avataanko auki olleet tabit, joten tietää itse menneensä nurin. Omassa käytössäni olen huomannut, että risnkin aiheuttaa ainakin AJAX:lla maustetut sivut. Oma blogi aukeaa (http://scooped.org) ok, mutta sieltä eteenpäin lähtö kaataa. Olen myös ollut huomaavinani, että jos minulla on tuo sivu ylipäätään auki, niin takuuvarmasti kaatuu jossain vaiheessa. RSS-feedin lukemiseen käytän Googlen Readeria, ja jos minulla on tuo blogin sivu auki yhdessä tabissa, ja toiseen otan Googlesta kirjanmerkkipalkkiin saadusta "seuraava" nappulasta feediä ruudulle, niin Firefox sammuttaa itsensä. Sitten tulee kaupanpäälle kaikki ne kerrat, jotka eivät sovi mihinkään noista edellä mainituista.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: firefox kaatu
« Vastaus #9 : 20.08.2008 - klo:21:20 »
Jatketaanpa aiheesta.

Versio siis MozillaFirefox-3.0.1-2.1

Kaatuu koko ajan. Ainakin sammuttaa itsensä. Uudelleen avattaessa kysyy avataanko auki olleet tabit, joten tietää itse menneensä nurin. Omassa käytössäni olen huomannut, että risnkin aiheuttaa ainakin AJAX:lla maustetut sivut. Oma blogi aukeaa (http://scooped.org) ok, mutta sieltä eteenpäin lähtö kaataa. Olen myös ollut huomaavinani, että jos minulla on tuo sivu ylipäätään auki, niin takuuvarmasti kaatuu jossain vaiheessa. RSS-feedin lukemiseen käytän Googlen Readeria, ja jos minulla on tuo blogin sivu auki yhdessä tabissa, ja toiseen otan Googlesta kirjanmerkkipalkkiin saadusta "seuraava" nappulasta feediä ruudulle, niin Firefox sammuttaa itsensä. Sitten tulee kaupanpäälle kaikki ne kerrat, jotka eivät sovi mihinkään noista edellä mainituista.

Kokeiles vaihtaa tohon MozillaFirefox-3.0.1-0.1 versioon.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: firefox kaatu
« Vastaus #10 : 20.08.2008 - klo:21:20 »
Voi olla että jokin vanha asetus aiheuttaa ongelmia.(jos /home on ollut aiemmin käytössä)
Kokeile auttaako seuraava. Sulje firefox ja anna komento

Koodia: [Valitse]
mv .mozilla .mozilla_old
Käynnistä firefox sitten uudelleen.
Toki tämän jälkeen tarpeelliset vanhat asetukset pitää kaivaa tuolta .mozilla_old hakemistosta.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Jagster

  • Vieras
Vs: firefox kaatu
« Vastaus #11 : 25.08.2008 - klo:19:36 »
Eikun tämä on puhdas asennus vanhaan XP koneeseen.

Tuo em. oma blogi ja ylipäätään kaikki AJAXia sisältävät wordpressin moottorilla toimivat blogit kaatoivat tuliketjun. Ongelma ei ollut sivuilla tulo tai siellä selailu, vaan siirtyminen muualle. Ihan sama lähtikö linkin kautta vai kirjoitti itse osoitteen, niin siihen kosahti.

Ei hyvä. Mutta en vieläkään halua siirtyä Operaan, koska FF tarjoaa kaikennäköistä nippelikivaa ;)

Mutta jos ei Youtube ala pian toimia, niin sitten se on bye bye.

Poissa Rantarosvo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: firefox kaatu
« Vastaus #12 : 25.08.2008 - klo:23:51 »

Mutta en vieläkään halua siirtyä Operaan, koska FF tarjoaa kaikennäköistä nippelikivaa ;)

Vaimo käyttää foxia ja mie operaa, ja kyllä miun käytössä on enemmän nippelikivaa. No saishan sitä foxiinkin jos vaivautus asentelemaan :)

Meillä muuten wordpres blogin päivitys sujuu foxilla ongelmitta. Operalla kun jorinoita kirjottaa, ei rivitys toimi oikein. Kaikki muu kyllä, enkä oo tätä uusinta versioo vielä testannu (9.52)
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."