Kirjoittaja Aihe: Ongelmia jälleen Grubin kanssa...  (Luettu 2950 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sollila

  • Vieras
Ongelmia jälleen Grubin kanssa...
« : 29.07.2008 - klo:23:10 »
Ongelma on se että en saa grubbiin laitettua Opensuse 11, joka sijaitsee toisella kovalevyllä. Olen koittanut laittaa sitä korjaavalla asennuksella ja YasTin grubbi-mokkulalla, enkä onnistu siinä.

Tällä hetkellä Grubin menu.lst Opensuse 11:n osalta on seuraavanlainen:

##Don't change this comment - YaST2 identifier: Original name:  openSUSE 11.0 - 2.6.25.5-1.1 (/dev/sdc6)###
title openSUSE 11.0 - 2.6.25.5-1.1 (/dev/sdc6)
    kernel (hd2,5)/boot/vmlinuz-2.6.25.5-1.1-pae root=/dev/sdc6 vga=0x31a resume=/dev/sdc6 splash=silent showopts
    initrd (hd2,5)/boot/initrd-2.6.25.5-1.1-pae

Tuo ylläoleva(itse modattu) kuin korjaavan asennuksen ehdottama hässäkkä ei toimi. Kun koitan käynnistää kyseistä kohtaa grub antaa error2:n, joka littynee jotenki symboolisiin linkkeihin vissiin...

Voiskos joku kertoa että miten sen sais oikein toimiin, siis tuon grubin???

tupe

  • Vieras
Vs: Ongelmia jälleen Grubin kanssa...
« Vastaus #1 : 30.07.2008 - klo:00:24 »
Itsellänikin oli ongelmia grubin kanssa, kun poistin toisen kiintolevyn, jolla sillä hetkellä oli grub asennettu.  Kokeilin myös susen asennuslevyltä korjaavaa asennusta, sekä yastin grub-mokkulalla, mutta käynnistys antoi juuri tuon error 2 virheen.  Sitten valitsin asennuslevyltä uuden asennuksen, ja annoin asennuksen mennä siihen kohtaan missä pystyi vielä valitsemaan korjaus asennuksen. Tuolla sain sitten oman grubin toimimaan.   

guest141

  • Vieras
Vs: Ongelmia jälleen Grubin kanssa...
« Vastaus #2 : 30.07.2008 - klo:16:28 »
Ei ehkä sinällään se oikea-oppisin, mutta omalla kohtaa olen huomannut että asennus, päivtys on toiminut parhaiten aina
kun on xp asennettu uudestaan tai  kovon vaihto ollu edessä, ja on järjestelmä toiminut aina säädön jälkeen hyvin :)