Äänestys

Mikä käytössä ensisijaisesti?

KDE 3
KDE 4
Gnome
Xfce
joku muu, mikä?

Kirjoittaja Aihe: Työpöytä gallup  (Luettu 19545 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Exitium

  • Vieras
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #20 : 26.06.2008 - klo:15:45 »
Tonttuja!

Aloitin sillä, käytin sitä pari vuotta ja kun koetin KDE:hen siirtyä niin se ei tuntunut jotenkin minun valinnaltani. Joten takasin Gnomeen.

Mad_Mac

  • Vieras
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #21 : 26.06.2008 - klo:18:31 »
Ainakin tällä hetkellä KDE 3 vie voiton, kun on toi 11.0 vasta latauksessa enkä ole testannut KDE 4:sta millään muulla distrolla. Gnomesta en oikein tykkää, se vaan on jotenkin epä mukava mulle :/ ja xfce:tä en ole edes testannu.

timbba

  • Vieras
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #22 : 27.06.2008 - klo:16:35 »
KDE4 tietty! :)



KDE4 on vielä käytettävyydeltään siinä asteella, että pidän 3-versiosta enemmän.

Missä mielessä, mikä ei toimi?

Ärsyttää suuresti mm. se, ettei työpöydän tiedostoja päässyt ainakaan viimeksi 4:sta käyttäessäni poistamaan itse työpöytänäkymässä, vaan piti Konquerorilla tai Dolphinilla tehdä.

Toimaa.

Ihmettelen myös, ettei jopa Windowsissa iät ja ajat ollutta työpöydän ikonien automaattista järjestämistä ole tullut vieläkään KDE:hen.

Toimaa:
1) Sarjoita kuvakkeet vaakasuunnassa
2) Sarjoita kuvakkeet pystysuunnassa
Pitäiskö olla muita vaihtoehtoja?

No, ei tässä 3-versiossa suurta haukkumista kuitenkaan ole, Gnomen hakkaa mennen tullen. Toivottavasti nelonenkin saadaan vielä käytettävämpään kuntoon.

Niin mitä tästä nelosesta uupuu ettei sitä käytetä? Mie en oo törmänny viel oikein mihinkää :)
« Viimeksi muokattu: 27.06.2008 - klo:16:45 kirjoittanut timbba »

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #23 : 27.06.2008 - klo:17:53 »
KDE4 on vielä käytettävyydeltään siinä asteella, että pidän 3-versiosta enemmän.

Missä mielessä, mikä ei toimi?
Niin mitä tästä nelosesta uupuu ettei sitä käytetä? Mie en oo törmänny viel oikein mihinkää :)
Pieniä asioita on vaikka kuinka paljon.

timbba

  • Vieras
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #24 : 28.06.2008 - klo:06:34 »
Missä mielessä, mikä ei toimi?
Niin mitä tästä nelosesta uupuu ettei sitä käytetä? Mie en oo törmänny viel oikein mihinkää :)
Pieniä asioita on vaikka kuinka paljon.

Näinhän sitä koko ajan sanotaan, mutta mitäs nämä pienet asiat ovat esimerkiksi sinulla joita kolmosessa on ja nelosessa ei? Edes jotain esimerkkejä? Mie taidan olla normikäyttäjä kun en vaa löydä itselleni puutetta (tai toisaalta olen ollut Gnomen käyttäjä viimeisen vuoden ajan, niin en huomaa kolmosen ja nelosen eroja).

Paitsi.. yksi on tietenkin: serviceMenuun pitäisi kehittää zip purku ja zip teko valituista tiedostoista. Munklasin jo jonkinlaisen zippauksen valituista tiedostoista, mutta ei ollut hyvä kun tallensi home kansioon eikä siihen missä kulloinkin oltiin ja lisäksi myös jätti polut zipin sisään.. Ehkä sen munklaus vielä jatkuu ja saan sen toimimaan :)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #25 : 28.06.2008 - klo:10:25 »
Paitsi.. yksi on tietenkin: serviceMenuun pitäisi kehittää zip purku ja zip teko valituista tiedostoista.
Just tämmöisiä pikkuasioita.

qwertyy

  • Vieras
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #26 : 28.06.2008 - klo:20:18 »
Näinhän sitä koko ajan sanotaan, mutta mitäs nämä pienet asiat ovat esimerkiksi sinulla joita kolmosessa on ja nelosessa ei? Edes jotain esimerkkejä? Mie taidan olla normikäyttäjä kun en vaa löydä itselleni puutetta (tai toisaalta olen ollut Gnomen käyttäjä viimeisen vuoden ajan, niin en huomaa kolmosen ja nelosen eroja).
Itsellä oli hukassa aika paljonkin tuttuja ominaisuuksia, terminaalinavaus kansioon jne. Voi toki olla että tuokin on jossain, mutta kaikki tuntui olevan sen verran pahasti hakusessa, että menisi nyt vielä vanhalla tutummalla. Varsinkin kun tuo nelonen tulee varmasti saamaan aika ratkaisevia muutoksia vielä.

vms100

  • Vieras
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #27 : 29.06.2008 - klo:18:14 »
olisi ollut kivempaa valita 2 vaihtoehtoa kun on tuo icewm ja kde4 käytössä, erikoneissa tietenkin  :)

MikP

  • Vieras
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #28 : 30.06.2008 - klo:17:38 »
Näinhän sitä koko ajan sanotaan, mutta mitäs nämä pienet asiat ovat esimerkiksi sinulla joita kolmosessa on ja nelosessa ei? Edes jotain esimerkkejä?

Kun viimeksi kokeilin kde nelosta, mua ärsytti se, että virtuaalityöpöytää ei voi vaihtaa pyöräyttämällä rullahiirtä taustakuvan kohdalla (onnistuu jopa blackboxissa). Tuota toimintoa ei kai saa vielä mistään käyttöön. Siksi ruudulle pitää tuupata muuten tarpeeton sivunvaihtovimpain.

MikP

  • Vieras
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #29 : 30.06.2008 - klo:17:41 »
Paitsi.. yksi on tietenkin: serviceMenuun pitäisi kehittää zip purku ja zip teko valituista tiedostoista.
Just tämmöisiä pikkuasioita.

Kokeilkaapa tätä, pari päivää sitten ilmestynyttä softaa: http://www.kde-apps.org/content/show.php/Extract+And+Compress+KDE4?content=84206

En ole itse kokeillut, kun en vielä suostu nelosta käyttämään.

juyli

  • Vieras
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #30 : 01.07.2008 - klo:11:01 »
Asensin Suse 11:n nettiasennuksena, ja tavalliseen tapaan latasin vain XFCE4:n (ainakin tässävaiheessa).

Poissa peran

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 449
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #31 : 01.07.2008 - klo:15:34 »
Paitsi.. yksi on tietenkin: serviceMenuun pitäisi kehittää zip purku ja zip teko valituista tiedostoista.
Just tämmöisiä pikkuasioita.

Kokeilkaapa tätä, pari päivää sitten ilmestynyttä softaa: http://www.kde-apps.org/content/show.php/Extract+And+Compress+KDE4?content=84206

En ole itse kokeillut, kun en vielä suostu nelosta käyttämään.

Softa on aika suureellisesti sanottu scriptipaketista, mutta näyttää toimivan.

Tosin jouduin scripteille antamaan suoritusoikeudet.

Oikeaoppisesti lukaisin, mitä tiedostot sisälsivät, ennen asennusta ja samalla vaivalla räpelsin purkka suomennoksenkin. Mitään suomennoslahjoja minulla ei a:n englannilla ole, joten taitavemmat voivat korjata ne. .desktop-tiedostoissa on suomennokset.

Poissa peran

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 449
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #32 : 01.07.2008 - klo:15:55 »
Lisäksi vielä kannattaa asentaa kdialog, jotta kaikki toiminnot näkyvät niin kuin se on ohjelmoitu.

timbba

  • Vieras
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #33 : 01.07.2008 - klo:16:02 »
Kokeilkaapa tätä, pari päivää sitten ilmestynyttä softaa: http://www.kde-apps.org/content/show.php/Extract+And+Compress+KDE4?content=84206

En ole itse kokeillut, kun en vielä suostu nelosta käyttämään.

Softa on aika suureellisesti sanottu scriptipaketista, mutta näyttää toimivan.

Tosin jouduin scripteille antamaan suoritusoikeudet.

Oikeaoppisesti lukaisin, mitä tiedostot sisälsivät, ennen asennusta ja samalla vaivalla räpelsin purkka suomennoksenkin. Mitään suomennoslahjoja minulla ei a:n englannilla ole, joten taitavemmat voivat korjata ne. .desktop-tiedostoissa on suomennokset.

Testasin tuotakin. Pitää varmaa ite vähä munklailla noita scriptejä, kun ainakin itellä kun valitsee usean tiedoston niin zippejä tulee useita.

Poissa peran

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 449
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #34 : 01.07.2008 - klo:16:08 »
Testasin tuotakin. Pitää varmaa ite vähä munklailla noita scriptejä, kun ainakin itellä kun valitsee usean tiedoston niin zippejä tulee useita.

Joops, niin varmaankin tulee (Noilla scripteillä). Enpäs osaa muuttaa ainakaan itse, että kysyisi tiedostonnimeä. (Ainakaan vielä)

guest158

  • Vieras
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #35 : 05.07.2008 - klo:23:38 »
Oon nyt jonkun aikaa pruuvaillut kummankin nelosen kanssa ja kyll on pakko todeta, ett se versionumero käy varsin yksin tuotoksen kouluarvosanan kanssa - siis ei pal päälle 4:n (4/10)

Joiltain osin ihan kivan oloinenkin, mutt ei tarvi ku Openoffice (2.4.1.xxx) lätkästä auki, niin käli sekoo totaalisesti. Vilkkuu ja välkkyy ja alaplakista häipyy kaikki. No tuleehan ne sitt myöhemmin takaisin, kun on sulkenu OO:n ja alapalkkista hiirellä tökkiny, mutt ei tällasta voi työkoneeseen laittaa millään. Kyll on pojilla puhaa vielä paljon ennenkuin 4 on vakavasti otettavissa. Siis 3.5.9 pääasiassa käytössä. Tää 4 yhä vähemmän. Kohan välillä kokeilen.

Alkaa mennä pettymyksen puolelle tää tähänastinen myötämielisyys.

Onneks on loma ja työkoneen päivitys edessä vasta elokuun loppupuoliskolla, josko tää siihen mennessä korjautuis.

Nyt toi alapalkki sietää sentään tän viestin naputtamisen selaimeen - edistystä sekin alkuaikojen versioihin nähden


timbba

  • Vieras
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #36 : 06.07.2008 - klo:07:48 »
Oon nyt jonkun aikaa pruuvaillut kummankin nelosen kanssa ja kyll on pakko todeta, ett se versionumero käy varsin yksin tuotoksen kouluarvosanan kanssa - siis ei pal päälle 4:n (4/10)

Joiltain osin ihan kivan oloinenkin, mutt ei tarvi ku Openoffice (2.4.1.xxx) lätkästä auki, niin käli sekoo totaalisesti. Vilkkuu ja välkkyy ja alaplakista häipyy kaikki. No tuleehan ne sitt myöhemmin takaisin, kun on sulkenu OO:n ja alapalkkista hiirellä tökkiny, mutt ei tällasta voi työkoneeseen laittaa millään. Kyll on pojilla puhaa vielä paljon ennenkuin 4 on vakavasti otettavissa. Siis 3.5.9 pääasiassa käytössä. Tää 4 yhä vähemmän. Kohan välillä kokeilen.

Alkaa mennä pettymyksen puolelle tää tähänastinen myötämielisyys.

Onneks on loma ja työkoneen päivitys edessä vasta elokuun loppupuoliskolla, josko tää siihen mennessä korjautuis.

Nyt toi alapalkki sietää sentään tän viestin naputtamisen selaimeen - edistystä sekin alkuaikojen versioihin nähden

Aika jännä. Itellä ei ole mitään ongelmia KDE4:sen kanssa (ei edes tän OO:n kanssa). Tää zippi servicemenu on ainut, jota kaipaan. Muuten olen todella tyytyväinen ja minusta 4 kouluarvosanana on aivan turhan raju.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #37 : 06.07.2008 - klo:10:46 »

guest158

  • Vieras
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #38 : 06.07.2008 - klo:11:14 »
no hyvä on korjataan arvosanaa 6:ksi, mutt ei pätkääkään päälle
Olis kiva tietää, mikä sen sekoilemisen mulla aiheuttaa. Onko se toi plasma-kello, vai Openoffice vai mikä? Voinhan toki kellon poistaa, jos käli sillä rauhoittuu.
Mutt mihin sitä paljon esillä ollutta plasmaa sitt käytettäis, jos ei noiden plasmoidien esilläpitoon?

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Työpöytä gallup
« Vastaus #39 : 06.07.2008 - klo:11:42 »
Sekoileeko se sulla opensuse 11.0:n päällä? Mulla oli samoja oireita 10.3:ssa.