Kirjoittaja Aihe: Rinnakkaiskäyttöä..  (Luettu 2394 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jumala

  • Vieras
Rinnakkaiskäyttöä..
« : 22.06.2008 - klo:16:11 »
Moro !!

Olen nykyinen Ubuntu-käyttäjä, ja tekee mieli kokeilla muitakin jakeluita.. Päädyin ensimmäisenä nyt OpenSuse:n, latasin liveCD:n ja pidin näkemästäni, joten eikun kone käyntiin ja menoksi...
Ennen kuin lähden sähläämään kunnolla, ajattelin kerrankin kysyä vähän neuvoa ennen kuin teen jotain.. Tilanne on siis tämä:
Kovalevyllä 1 on Vista
Kovalevyllä 2 on kaksi 125 MT osiota, 1:n tyhjä, 2:lla Ubuntu 8.04
Grub siis asennettu tietenkin 1:s kovalevyyn. Jos/kun nyt heitän OpenSUSE:n 2:s kovalevyn 1:lle osiolle, osaako asennus heittää Grubiin Opensusen 1 vaihtoehdoksi, ja säilyttää Vistan sekä Ubuntun ennallaan.. (toki käynnistysnumerot vaihtuvat, jne, mutta kuitenkin)..

Kiitos avusta,
Jaska

MikP

  • Vieras
Vs: Rinnakkaiskäyttöä..
« Vastaus #1 : 22.06.2008 - klo:17:06 »
openSUSE asentanee uuden Grubin ja lisää sinne Vistan ja Ubuntun. Suse ei siis lisää itseään Ubuntun vanhaan Grubiin.

RC1-vaiheessa ainakaan live-levy ei osannut lisätä muita asennuksia Grubiin, mutta eiköhän tuo ole korjattu. Itse en ole vielä ehtinyt asentaa lopullista versiota...  8)

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Rinnakkaiskäyttöä..
« Vastaus #2 : 22.06.2008 - klo:17:31 »
On jo vuosia aikaa kun olen vastavan homman tehnyt ja silloin suse osasi tehdä grubiin kaikki käynnistysvaihtoehdot. Yksi konsti on irroittaa win levy asennuksen ajaksi ja lisätä sitten noi muut vaihtoehdot jälkeenpäin susen tekemään grubiin tai Ubuntun.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.