Kirjoittaja Aihe: tuore OpenSusen käyttäjä  (Luettu 8242 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

petteri

  • Vieras
tuore OpenSusen käyttäjä
« : 06.06.2008 - klo:09:04 »
Moi Kaikki OpenSusen käyttäjät. Itse olen tuore OpenSuse käyttäjä ja siksi toivon, että täältä voisi saada ystäviä ongelmatilanteeseen tai käyttöongelmiin apua. Käytän lisäksi myös Ubuntu 8.04 hardy distroa. Eli ubuntu kyllä rupeaa näin parin vuoden käyttökerran jälkeen olemaan jollakin tapaa hallussa. Nyt minua kuitenkin kiinnostaa tutusta KDE maailmaan. Olen tutustunut seuraavien distrojen kautta KDE:hen, mandriva, kubuntu ja OpenSuse 10.1.

Toivottavasti, ette heti telkeäät meikäläistä vaan otatte kärsivällisesti vastaan.

Kiitos, näin etukäteen!

-petteri-

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: tuore OpenSusen käyttäjä
« Vastaus #1 : 06.06.2008 - klo:10:02 »
Yksi tämän foorumin tarkoitus on auttaa ongelmatilanteissa, joten kysyt vaan mikä mieltäsi painaa. Kannattaa myös käyttää tuota haku toimintoa jos sieltä löytyisi jo kyseinen ongelma mikä eteesi saattaa tulla. Tästäkin linkistä voi apua löytyä:

http://opensuse.fi/Toiminnot:Kaikki_sivut
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: tuore OpenSusen käyttäjä
« Vastaus #2 : 06.06.2008 - klo:11:01 »
Jesh, tervetuloa vaan! Foorumi on nimenomaan sitä varten olemassa että käyttäjät voivat auttaa toisiaan. Se kannattaa kuitenkin ottaa huomioon että tämä on epävirallinen "tukifoorumi", ja kaikki toiminta perustuu käyttäjien omaan aktiivisuuteen. Siinä mielessä se vaatii myös kysyjältä joskus kärsivällisyyttä, vastausta ei välttämättä tule heti. Kannattaa käyttää hyödyksi myös meidän irc -kanavaa josta saa myös apua http://opensuse.fi/web-irc/ .

Tervetuloa joukkoon! :)

qwertyy

  • Vieras
Vs: tuore OpenSusen käyttäjä
« Vastaus #3 : 11.06.2008 - klo:20:35 »
Terveisiä vain täältäkin. Piti nyt rekisteröityä tännekin kun openSUSE 11 tuli luultavasti pitempiaikaiseen kokeiluun. Hiukan hiljaisemmalta foorumi ensisilmäyksellä näyttää kuin Ubuntun. Muutamat samat käyttäjät näköjään löytyy täältäkin :)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: tuore OpenSusen käyttäjä
« Vastaus #4 : 11.06.2008 - klo:20:46 »
Tervetuloa! Luulen että foorumi vilkastuu kunhan 11.0 sylkästään ulos. Aika näyttää :)

qwertyy

  • Vieras
Vs: tuore OpenSusen käyttäjä
« Vastaus #5 : 11.06.2008 - klo:20:57 »
Tervetuloa! Luulen että foorumi vilkastuu kunhan 11.0 sylkästään ulos. Aika näyttää :)
En ihmettele yhtään jos näin käy ja Ubuntu ei paranna pakettiaan ratkaisevasti. Hiukan nykyään ihmetyttää miten Ubuntu on saanut medioissa niin rajusti huomiota, kun muitakin hyviä vaihtoehtoja löytyy paljon. Ilmeisesti medianäkyvyys = paljon käyttäjiä? :D

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: tuore OpenSusen käyttäjä
« Vastaus #6 : 11.06.2008 - klo:21:02 »
Mitenkään kotiinpäin vetämättä, mutta openSUSE+KDE on parempi kuin Kubuntu. Molempia olen käyttänyt. Ubuntu on selkeästi Gnome distro ja hyvä sellainen. KDE puoli on kaukana siitä tasosta. Eikös nytkin käynyt niin että Kubuntusta ei saatu LTS versiota ulos?

qwertyy

  • Vieras
Vs: tuore OpenSusen käyttäjä
« Vastaus #7 : 11.06.2008 - klo:21:07 »
Jep, Kubuntu ei ole LTS. Oikeastaan kaikki muut distrot soveltuvat paremmin KDE:n kanssa yhteen kuin Kubuntu. Kyllä tuo Gnome aluksi tuntui ihan hyvältä, mutta lyhyen KDE kokeilun jälkeen tykästyin siihen enemmän. Muutenkin Gnomen ohjelmat tuntuu aika karsituilta, tosin aika selkeiltä, mutta siihen kait Gnome tähtääkin. Saisivat panostaa enemmän Kubuntuun.

Poissa LassiLeevi

  • Jäsen
  • Viestejä: 218
  • Sukupuoli: Mies
Vs: tuore OpenSusen käyttäjä
« Vastaus #8 : 11.06.2008 - klo:21:24 »
Kyllä Kubuntussa ainakin sen verran on panostettu että se Kcontrolcenter on aika huolellisesti "rikottu" :)

Ja mitä siihen LTS-kubuntuun tulee, niin varmaankaan ei ollut tarkoitus julkaista LTS:ää, kun tuo iso-4 painaa päälle. Tuo 3.5.9 kun voi olla liika vanha jo kahden vuoden päästä :)

Edit: 7 days and counting...  :)
"A cop is a Zoo in a man,
   with a gun."
  -Hammer, Sledge

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: tuore OpenSusen käyttäjä
« Vastaus #9 : 11.06.2008 - klo:21:26 »
Kyllä Kubuntussa ainakin sen verran on panostettu että se Kcontrolcenter on aika huolellisesti "rikottu" :)
Muunmuassa. Nimenomaan noi Kubuntun omat viritykset ärsytti sen käytössä.

mgronber

  • Vieras
Vs: tuore OpenSusen käyttäjä
« Vastaus #10 : 17.06.2008 - klo:02:00 »
Mitenkään kotiinpäin vetämättä, mutta openSUSE+KDE on parempi kuin Kubuntu.

Eipä äkkiseltään tule mieleen jakelua jossa KDE toimisi heikommin kuin Kubuntussa (vaikka myönnettäköön ettei minulla ole hirveän kattavaa vertailupohjaa).