Minulla oli/on saman tyyppinen ongelma opensuse10.2_64:n kanssa kuten aiemmin kirjoitin viestissä >10.1 ja YaST< luulin, että vika on levykuvassa.
Minulla on koneena Fujitsu Siemens scaleo J eli AMD 64 3800+ 1024Mb ja 250 G SATA levy + vanhan koneen 80G ata levy.
Asennus päättyi mustaan ruutuun, kun se aloitti kernelin lataamisen.
Kun koetin valintaa "turvallinen asennus koneesta" löytyi vain 80 G ata -levy eikä sata levyä lainkaan.
Vika ei olekkaan siinä ettei suse tukisi sata levyä, vaan syynä on ettei 10.2 asennus (ei ainakaan 10.2_64 minun koneessa) toimi sata levyn kanssa, mikäli BIOSsissa ACPI APIC support on enabled.
Asetus pitää olla"disabled", tämän jälkeen asennus pitää tehdä vielä "nolapic asetuksilla" en muista mikä se on asennus valikossa, muistaakseni neljäs valinta.
Tämä koskee ilmeisesti myös muita sata laitteita
Window taas ei käynnisty em. asetuksilla (voisi toimiakkin jos asentaisin sen (Win) kokonaan uusiksi, jota en viitsi kokeilla)
Nyt minulla on tilanne jossa pitää käydä BIOSsissa muuttamassa asetuksia tai ainakin tarkistamassa kumman käyttiksen voi käynnistää.
Onko jollakin ideaa kuinka saisin Suse 10.2 toimimaan ACPI APIC support eabled asetuksilla.
Nimittäin Suse10.1 toimi samassa koneessa, mutta siinä en saanut laitettua paikallista asennuslähdettä.
Yx Tumpelo