Kirjoittaja Aihe: KDE työpöytä kadoksissa  (Luettu 2526 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Norrit

  • Vieras
KDE työpöytä kadoksissa
« : 02.02.2008 - klo:15:07 »
Terve

Otsikon mukainen ongelma. Eli yritin Laittaa TV-OUT:ia toimintaan nvdock:lla. Noh...homma ei toiminut ja nyt ollaan siinä tilanteessa, että kun loggaudun sisään jollakin käyttäjällä, niin työpöytä yms. ei tule lainkaan näkyviin. Pelkästään yksinäinen xterm ikkuna tulee näkyviin...ei mitään muuta. Outoa on se, että jos loggaudun root:lla, niin silloin kaikki tuntuu pelaavan normaalisti. Jos luon uuden käyttäjän, niin sillä on sama ongelma kuin muillakin.

En ole löytänyt Xorg yms. lokeista juurikaan mitään epäilyttävää ja sax2, nvidia-xconfig yms. on tullut ajettua jo useamman kerran... Alkuperäinen xorg.conf ei pelitä myöskään yhtään sen paremmin. Osaako joku sanoa, mitä voisi kokeilla?

Kiitos

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: KDE työpöytä kadoksissa
« Vastaus #1 : 02.02.2008 - klo:15:18 »
Mulla on joskus ollut sama ongelma, mutta eihän sitä enää muista kuinka ratkes. Voisit koittaa seuraavaa. Loggaat roottina KDE:en. Käyttäjä hakemistosta, ei siis rootin, nimeät .kde vaikka .kde.old. Loggaat pois X:tä ja kirjaudut uudelleen käyttäjänä. Jos homma pelaa, niin palautat siitä kde.old hakemistosta tietoja takaisin.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Norrit

  • Vieras
Vs: KDE työpöytä kadoksissa
« Vastaus #2 : 02.02.2008 - klo:16:39 »
Kiitos vastauksesta. Varmaan 5-6 tuntia tappelin...ja vois sanoa taas että turhaan. Olin kopeloinut X11 ja xorg.conf:n käyttöoikeuksia, kun NVDOCK ei perus käyttäjällä muuten onnistunut muokkaamaan noita. Noh...olin pistävinäni oikeudet alkuperäisen kaltaiseksi, mutta empä sittenkään...olin säätänyt ne liian tiukalle ja näin ollen tavis käyttäjä ei päässyt niitä lukemaan. Ihme homma, että mistään lokista en löytänyt tuohon viittaavaa virhettä. Noh...oppia ikä kaikki ;-)

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: KDE työpöytä kadoksissa
« Vastaus #3 : 02.02.2008 - klo:17:42 »
Joo, ei oppi ojaan kaada ;D
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

guest141

  • Vieras
Vs: KDE työpöytä kadoksissa
« Vastaus #4 : 13.04.2008 - klo:20:40 »
Itselläni vaivaa tämä ongelma silloin kun kirjautuu KDE3 puolella sisään root:ina, tavan käyttäjänä ei mitään ongelmia, mistähän johtuisi että sitten näin päin, oikeudet ja muut ovat kyllä mielestäni kunnossa?

Kiitokset vinkeistä etukäteen :)