Kirjoittaja Aihe: Lexmark E240N  (Luettu 5965 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

terop

  • Vieras
Lexmark E240N
« : 01.04.2008 - klo:16:53 »
Saako mitenkään Lexmark E240N -merkkistä tulostintä mitenkään toimimaan OpenSuse 10.3:ssa? Hyvä tulostin, mutta omat neuvot loppuivat jo sen kanssa.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Lexmark E240N
« Vastaus #1 : 01.04.2008 - klo:17:35 »
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1432
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Lexmark E240N
« Vastaus #2 : 04.04.2008 - klo:17:29 »
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkälaisia ongelmia oli/on em. printterin kanssa. Itse teiskasin oman printterini (Epson Stylus Photo R800) kanssa pitkän tovin, ennenkuin sain toimimaan. Tosin en saa vieläkään printattua Gimpistä.
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Lexmark E240N
« Vastaus #3 : 04.04.2008 - klo:18:02 »
Minulla ei ole ole Lexmarkia joten en osaa sanoa mitään. Olen käyttänyt HP:n tulostimia kun ne yleensä toimii out of the box. Nyt käytössä monitoimilaite HP PSC 1610.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1432
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Lexmark E240N
« Vastaus #4 : 04.04.2008 - klo:18:14 »
Sorry, en lainannut tekstiä, mutta tottakai kysymys oli osoitettu terop:lle.
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Lexmark E240N
« Vastaus #5 : 04.04.2008 - klo:19:53 »
Sorry, en lainannut tekstiä, mutta tottakai kysymys oli osoitettu terop:lle.

Juu, ymmärsin kyllä, kunhan vaan kehuin HP:tä  ;D
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa peran

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 449
Vs: Lexmark E240N
« Vastaus #6 : 04.04.2008 - klo:20:38 »
Itse teiskasin oman printterini (Epson Stylus Photo R800) kanssa pitkän tovin, ennenkuin sain toimimaan. Tosin en saa vieläkään printattua Gimpistä.

Joops, tämä on tuttu ongelma pari vuotta sitten Ubuntussa. Syynä oli väärä tulostuskäsky. (Tai toimii se monissa muissa tulostimissa, muttei minun Epsonissa).
En tiedä meneekö se samalla lailla OpenSusessa, mutta voimme yrittää.
1. Avaa Kuva, jonka haluat tulostaa
2. Avaa Tulostus ikkuna. (Mulla Ubussa menee näin: Tiedosto->Print With Gutenprint)
3. Siitä valitse:"Set up Printer"
4. Sitten valitse custom command: (Varsinainen käsky on mulla:'lp -s', joka siis ei Epsonissani toimi). Kirjoita vanha käsky muistiin, jotta voit palauttaa sen, mikäli neuvoni ei toimi. Laita siihen 'lpr'

Tämän jälkeen ainakin mulla rupesi tulostin toimimaan. Toivottavasti sullakin.  ;)

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1432
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Lexmark E240N
« Vastaus #7 : 07.04.2008 - klo:17:36 »
Kiitos hyvistä ohjeista! Ikävä vain, etten saanut noillakaan ohjeilla mitään tulostumaan Gimpistä. En oikein edes ymmärrä Gimpin ja Gutenprintin "suhdetta". Tuolle minun pritterille kyllä löytyy PPD-file (2 kpl), mutta en osaa konffata sitä Gimpiin niin, että Gutenprint sitä käyttäisi (?). Jos poistan printtauskomennosta oraw-option, niin printteri ei tee mitään (oraw:lla sylkee tyhjiä papereita). Taidan olla niin solmussa tämä asian kanssa, että olisi hyvä, jos saisin jollain konstilla poistettua kaikki "printteriharjoitelmani" Gimpistä, mutta en tiedä, miten sen tekisin.
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

terop

  • Vieras
Vs: Lexmark E240N
« Vastaus #8 : 07.04.2008 - klo:18:31 »
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkälaisia ongelmia oli/on em. printterin kanssa. Itse teiskasin oman printterini (Epson Stylus Photo R800) kanssa pitkän tovin, ennenkuin sain toimimaan. Tosin en saa vieläkään printattua Gimpistä.

Eli semmotti klassinen ongelma, ettei lähde tulostamaan ollenkaan. Tosin tulostaa kyllä kiltisti ja oikein sen koevedoksen (jonka mukaan printteri muka toimisi tässä kokoonpanossa). Mutta jos haluaisit niitä oikeita töitä niin, ei mitään elämää.

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1432
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Lexmark E240N
« Vastaus #9 : 08.04.2008 - klo:17:49 »
No, juuripa näin ;)
Onneksi muuten toimii, kun olen noita printterijonoja tehnyt CUPSiin useampia (jopa DVD-aihion printtaus onnistuu).
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa jkaija

  • Jäsen
  • Viestejä: 551
  • Sukupuoli: Mies
    • OtaNetti
Vs: Lexmark E240N
« Vastaus #10 : 11.04.2008 - klo:18:48 »
Moro,

Lainaus
Taidan olla niin solmussa tämä asian kanssa, että olisi hyvä, jos saisin jollain konstilla poistettua kaikki "printteriharjoitelmani" Gimpistä, mutta en tiedä, miten sen tekisin.

Poistuisko ne ylimääräiset printterit kun editoit seuraavaa tiedostoa; ???
 ~/.gimp-2.4/printrc

itselläni on toi gimp v.2.4 siitä toi hakemistopolku.
HP Pavilion15-p076no, Tumbleweed 64bit Plasma
Asus Prime X570P, AMD Ryzen 5 3600, 32GT, GeForce RTX2080, Tumbleweed 64bit Plasma

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1432
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Lexmark E240N
« Vastaus #11 : 15.04.2008 - klo:17:56 »
Kiitos, johan lähti  ;D
Vaan osaisko joku sanoa, saanko tuon tietueen pätsättyä niin, että printteri (epson stylus photo r800) alkaisi sylkeä kuvia?:

Printer: General
Destination: lpr -s -dGeneral <--- Raijan arvaus
Driver: escp2-r300               <--- samoin eli yritys löytää kutakuinkin samanlainen
PPD-File:                             <--- löytyy kyllä oikeakin(?), mutta se ei toimi
Output-Type: 1
Resolution: 720hq2
Media-Size: Letter
Media-Type: Plain
Media-Source: Standard
Brightness: 1.000
Scaling: 100.000
Orientation: -1
Left: 0
Top: 9
Gamma: 1.000
Contrast: 1.000
Cyan: 1.000
Magenta: 1.000
Yellow: 1.000
Image-Type: 2
Saturation: 1.000
Density: 1.000
Ink-Type: PhotoCMYK      <--- Raijan arvaus
Dither-Algorithm: Adaptive
Unit: 0
Custom-Page-Width: 612
Custom-Page-Height: 792
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...