Apua myös tännepäin.
Tässä esitiedot:
- Kone on Compaq Evo N800c
- Linux kokemusta todella vähän.
- Wlanit pelittää windows puolella todella hyvin.
- Haluaisin siirtyä läppärissä linuxiin.
- Olen asentanut Suse 10.1 ftpeeltä 16.10.2006(eli luulatavasti uusin versio)
- Minulla on pcmcia wlan kortteja muutama mitä olen kokeillut(A-link WL54PC, Cisco aironet, jne)
- Tarvitsen WPA-PSK:on
Suse/kone toimii ihan hyvin, ainoa vika on ettei se sammu aina kunnolla, jumii jossain vaiheessa siniseen suse näyttöön.
Nyt olen yrittänyt laittaa wlania toimimaan, mutta ei toimi millään. A-linkin korttiin ei syty mitään valoja, ciscoon välillä status ledi. Kun A-link on kiinni, Yast - Laitteisto -> tietoja laitteistosta -> Verkkokortti kertoo että "ralink unknow device 0302" tuommoinen on koneessa.
Nyt on cisco kiinni:
lsmod: näyttää että siellä olisi pcmcia rivillä airo_cs
iwconfig: näyttää lo no wireless extensions, eth0 no wireless extensions, sit0 no wireless extensions.
ifconfig: näyttää vain eth0 ja lo
lspci: Ethernet controller: Atheros Communications, Inc. AR5212 802,11abg NIC (rec 01)
Kortti ei yirtä edes etsiä verkkoa?`Missä vika? Alapalkin NetworkManager Applet ei näytä mitään vaihtoehtoja. Hiiren kun laittaa päälle tulee viesti no network connection. Yast -> Verkkolaitteet -> Verkkokortti: Siellä on sisäinen nic ihan oikein mutta ei muuta. Olen yrittänyt laittaa sinne sitä Cisco/Aironet 802.11 langaton ISA/PCI- ja PCMCIA-ethernet kortti vaihtoehtoa ja siihen kaikki oikeat tiedot WPA-PSK ja avaimet jne mutta ei toimi, se lisää sen sinne kyllä ihan oikein, mutta verkko ei löydy. Yast - Laitteisto -> tietoja laitteistosta -> Verkkokortti kertoo että AR5212 802.11apg NIC löytyy