Itse aloitin linuxin käytön Red Hat 8.0 versiolla. Sen jälkeen tuli kokeiltua Mandraken paria eri versiota. Mandraken jälkeen kiinnostuin SUSE:sta, versio oli silloin 9.1. Siitä lähtien olen pysynyt SUSE:ssa. Välissä on ollut 9.2, 9.3 ja 10.0. 10.1 myös kokeilin, mutta kun silloisilla Samsungin ajureilla ei laserini CLP-510 toiminut siinä, niin palasin takaisin 10.0. Samsung on sen jälkeen päivittänyt ajurinsa, ja laserini toimii 10.2 ilman vaikeuksia.
SUSE on itseäni miellyttänyt mm. sen vuoksi, että yleensä kaikki laitteet mitä olen käyttänyt olen saanut suhteellisen mukavasti toimimaan. Nyt lisäksi tämä uusi KDE:n SUSE valikkotyyli miellyttää kovasti.
Toisella koneellani on käynyt useampia eri linuxeja, ja tällä hetkellä siinä on Debian Etch. Mutta pää koneella pysyy SUSE 10.2, johon olen erittäin tyytväinen. Tämä SUSE 10.2 vaikuttaa olevan taas loistava paketti.
Niin joo onhan se winkkarikin toisella levyllä olemassa, kun tarvitsen sitä yhteen ainoaan hommaan, eli Topfieldini firewall päivitykseen. Tällä hetkellä vielä noin kerran vuodessa, ja joskus kait siitäkin pääsee kokonaan eroon