Kirjoittaja Aihe: VMware - Vista aktivointi  (Luettu 3781 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

anoa

  • Vieras
VMware - Vista aktivointi
« : 02.01.2008 - klo:22:04 »
Olen ottamassa ensimmäisiä askelia Vmwaren ihmeelliseen maailmaan - vaikuttaa aika mielenkiintoiselta. Pari asiaa on alkanut askarruttamaan, joten tässä ollaan...

Mietinkin kovasti asennanko enää ollenkaan Win XP prof (64bit) tai Vistaa perinteisellä tavalla koneeseen vai riittääkö niiden asentaminen VMwaren kautta tai siis niiden virtuaalimasiinoiden tekeminen? Siis onko teillä asennettuna koneeseen perinteisesti esim. XP tai vista vai onko ne asennettu VMwaren kautta tai luotu ne vm:t???

Pystyykö samasta asennusmediasta luomaan useita eri versiota eri käyttötarkoituksiin erillisinä versiona (lisenssit ja aktivointi) ? Esim. a) web-kehitysversio b) multimediaversio jne.

Entäs Vista aktivointi? Onko se tehtävä aivan kuten normaalissa suorassa asennuksessa?

Eipä tuon kummenpaa ;)

Ps. olisi aivan (paljon erilaisia ylisanoja), jos MS:n tuotteita ei enää tarvisi laittaa ns. perinteisellä tavalla.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: VMware - Vista aktivointi
« Vastaus #1 : 03.01.2008 - klo:06:21 »
XP on ollut asennettuna vmwaren kautta. Ei eroa mitenkään siitä onko asennettu perinteellisesti. Aktivointi siis tarvitaan. Lisäksi myös virustorjuntaohjelma ja muut pöpöjen torjujat. Eri käyttötarkoituksista ei ole kokemusta.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

anoa

  • Vieras
Vs: VMware - Vista aktivointi
« Vastaus #2 : 03.01.2008 - klo:16:03 »
Lainaus
XP on ollut asennettuna vmwaren kautta. Ei eroa mitenkään siitä onko asennettu perinteellisesti. Aktivointi siis tarvitaan. Lisäksi myös virustorjuntaohjelma ja muut pöpöjen torjujat. Eri käyttötarkoituksista ei ole kokemusta.

Kuulustaa siis hyvältä.

Mitä tässä nyt sekä XP:n että Vistan olen kertaalleen kokeillut asentaa, niin kokemukset ovat ollen ihan positiivisia - ainoastaan päässä vilesee kysymyksiä erilaisista mahdollisuuksista:
  • Miten noiden vm:ien varmmennukset tai siis levykuvat ?  Pelkkä kopiointi, pakkaus vai jokin muu ? Mitenkäs sen palauttaminen ? Toisin sanoen kun olen hetken kuluttua saanut esim. xp niin solmuun, että ei auta kuin asentaa uudelleen tai palauttaa kopio ???
  • Onko muuten mahdollista tehdä datalle oma osio virtuaalikäyttikselle? Vai käykö NAS (esim. synology Ds 207)? Jossakin vaiheessa asennusta, joko vmwaren tai sitten virtuaali xp, olin näkevinäni kohdan, jonka valinnalla oli mahdollista päästä kiinni hostin tiedostojärjestelmään - onko mahdollista vai olenko nähnyt unia kesken asennuksen?
  • Eniten kiinnostaa se, että mahdollistaako yksi lisenssi useamman virtuaaliversion tekemisen.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: VMware - Vista aktivointi
« Vastaus #3 : 03.01.2008 - klo:17:49 »
Minulla kun oli hyvin vähän käyttöä winkkarille, niin en tehnyt erillistä backuppia vaan normaalin varmistuksen ajaessa nuo kopioitu. Kyllä sen saa myös erikseen kopioitua. Tuosta eri osiosta ei kokemusta, mutta senkin voi tehdä. Minulla oli vain yksi hakemisto ja kaikki oli siinä. Muista asioista olen  ::)
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

anoa

  • Vieras
Vs: VMware - Vista aktivointi
« Vastaus #4 : 03.01.2008 - klo:20:15 »
Täytyypä laittaa hihat heilumman ja väkertää ne 'virtuaalit' kuntoon, jotta voi tehdä tästä eteenpäin loput opiskeluun liittyvät - visual studiota vaativat - harkat ja työt. Tuohon eri versioihin liittyen, niin uskon pärjääväni pitkään ihan yhdellä ;) ehkä joskus...

Vielä kerran - Kiitos !