Mulla on nyt ongelma. Tämä OpenSuse 10.3 on osoittautumassa hemmetin epävakaaksi. Mä asensin tän pari päivää julkaisun jälkeen, ja resettiä olen joutunut tuuppaamaan jo kahdesti, ja kerran onnistuin buutin tekemään ihan komennolla, vaikkakaan umountit eivät enää siististi toimineetkaan.
Ensimmäisestä kaatumisesta en kovin tarkkaan tiedä, muuten kuin että koneelle saapuessani kaikki oli täysin jäässä. Toinen resetti alkoi tahmaamisena ja esim prosesseja ei saanut enää tapettua, graafiset ohjelmat alkoivat jumittamaan, sitten jymähti X ja näppäimistö, jonka jälkeen vielä pääsi ssh:lla naputtamaan, mutta prosessit eivät kuolleet, eikä rebuutti enää toiminut, kunnes jäätyi taas resetti kuntoon.
Viimeisimmän buutin jonka onnistuin tekemään vielä softalla kun huomasin että alkoi tökkimään, ja en saanut enää kaffeinea tapettua. Kaffeine kaatui kun vaihdoin Terratec Cinergy T2 USB digiboksin näyttämää kanavaa.
Ajurit ovat "normaalit", eli esim Radeon7000 näyttis toimii ihan vakioajurilla ilman 3d kiihotuksia, kaikki laitteet on toiminut "heittämällä," eli mitään binäärimoduuleja tms ei ole kerneliin sotkettu, vaan mennään asennuksen vakiokernelillä joka internetpäivityksen myötä päivittyi (2.6.22.9-0.4-bigsmp). Joo Kerneli on tosiaan tuo bigsmp, sen se tähän oletuksena työnsi.
Rauta on kaikki tuttua edellisestä vakaasti toimineesta 10.2:sta, lukuunottamatta Yhtä WD:n 500GB sata levyä, levy on kuitenkin kytketty jo ennestään käytössä olleeseen Adaptecin sata2 korttiin. Tuosta Bluetooth donglesta en ole ihan varma, mielestäni se oli jo 10.2:ssa käytössä.
Päivityksiä ei ole tällähetkellä tarjolla muuta kuin jotain release-notesin käännöksiä ja mäsän fontteja.
Mitään varsinaista kysymystä mulla ei ole esittää, muuten kuin että onko muilla ollut vakauden kanssa ongelmia? Jotain ideoita tässä kuitenkin toivoisin saavani.