Ei ollu kellonajoilla merkitystä paikan tarkkuuteen. Senverran huomasin että qGPSc anto eri koordinaatit kun xgps. Ero oli pieni, mutta varmaankin ton 164m verran. Tosta xgps ohjelmasta ei aukene mitään silminnähtävää, mitä nyt kursori hetken pomppii. Käynnistysloitsu pitäs vissiin kirjottaa fstabiin että se käynnistys taustalle automaattisesti. No sillä ei oo merkitystä jos ei saa paikannusta kohdilleen.
Ei syttyny mapfactorin tuote tosta loitsusta. Kävin läpi varmuuden vuoksi kaikki com-portit mut ei yhteyttä tullu. Nopeutena käytin samaa 4800 baudia kun oli wintoosassakin sillon ko se vielä toimi.
Täytyy kyllä sanoa et tällä hetkellä jos haluaa 5" isomman navigaattorin käyttöönsä, niin ei vissiin auta muu kun latoa euroja tiskiin se reilu tonni että saa valmiin systeemin. On tää aika kivinen tie ollu rahaa on menny ja vielä ei oo toimivaa systeemiä. Mapfactor lueskelee miun lokitietoja ja pähkäilee minkä takia ei maksullinen kartta rupee workkimaan. Maksuton versio jossa openstreetmap käytössä, toimii kyllä mutta ei sen kanssa vielä oikeesti katuosotteita ettiskellä kylänraiteista puhumattakaan. Maksuton toimii windowsissa ja OpenSusessa yhtälailla mitä nyt toi gps vielä sussusta puuttuu. Toki se puuttuu just tällä hetkellä windowsistakin, kun en oo jaksanu ettiskellä mihin se mahto karata yhtäkkiä ilman mitään muutoksia. Sitten vasta ko on pakko
Tota Oziexplorelia taisin kesällä koittaa ja se oli jotenkin sekavan olonen ohjelma. Se oli wintoosaympäristössä.
Ykkösvaihtoehtona ohjelmasta on toi Mapfactor, kun siitä on tullu maksettua. Bonusta sille on toimivuus Linuxissa, raskaankaluston versio ja uusimpana android. Emäntähän meillä navia oikeesti tarvii ko Scanialla suhaa pitkin suomea ja sillon ois joku 10" tabletti ihan varteenotettava vaihtoehto. Työ vehkeessä kun ei oo hälyjä niinko omassa on toi mukaan otettavuus tärkee juttu.
Oma auto huomauttaa sievästi jo lasista sisään kattomisesta ja rupee samalla kuvaamaan videolle. Näyttöjen(2kpl) päällä on huput joissa heijastavalla tekstillä "suojattu hälyttimellä"
Takana eli siellä missä on oikeesti jotain arvokasta eli työkaluja on ovien saranapuoli tapitettu kotiovien malliin ja häly tulee vaikka ovien ollessa auki jos häly vaan päällä. Lisäks työkaluvaunut on vielä erikseen lukon takana eli ei sieltä saa pöllittyä ko käynnistyskaapelit, hinausköyden ja liikenteenohjaus tikkarin.
Ohjaamossa on toinen sireeni kojelaudan alla, joten kannattaa suojata kuulo jos meinaa mennä ruuvaamaan radioo irti
Systeemit on halpoja, mutta aikaa kun on, niin voi väsäillä kaikennäköstä. Miulta pöllittiin toissakesänä kelkkavarustekassi häkkivarastosta ja sillon päätin et miulta ei pöllitä muuta ja yrityksestäkin jää kiinni
Pikkasen taas karkas aiheesta