Kirjoittaja Aihe: VMware-server ja tyhmä linustelija ...  (Luettu 14496 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juippis

  • Vieras
Vs: VMware-server ja tyhmä linustelija ...
« Vastaus #20 : 04.12.2006 - klo:15:24 »
Hmm, vmware on pystyssä mytta full screen ei toimi hyvin kuin 800x600 resolla. Kubuntussa toimi 1074x768 resollakin hienosti. Mitähän namikkaa pitäs säätää.

Sitä itse virtuaalikonetta. Mielestäni sieltä pitäisi laittaa se resoluutio kuntoon johon full screen -namiska sitten heittää tilan.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: VMware-server ja tyhmä linustelija ...
« Vastaus #21 : 04.12.2006 - klo:15:28 »
Joo mutta jos heitän isomman reson virtuaalikoneessa päälle, se näyttää sen huonosti. Se sama reso toimi Kubuntun päällä.

guest53

  • Vieras
Vs: VMware-server ja tyhmä linustelija ...
« Vastaus #22 : 05.12.2006 - klo:08:43 »
"ja tyhmä linustelija" - toistan otsikon lopun, kiinnittääkseni huomiota omaan toistaiseksi vastaamattomaan kysymykseen:
Mikä on se IP, joka VMware-serveriä asennettaessa pitää antaa isäntäkoneen IP:ksi?
Onko se seuraavassa pätkässä
Koodia: [Valitse]
Link encap:Local Loopback
          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
???

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: VMware-server ja tyhmä linustelija ...
« Vastaus #23 : 05.12.2006 - klo:09:41 »
Se on just tuo, eli localhost. Ne oletukset käy muihin kohtiin paitsi muistakseni NATtia ei kannata laittaa päälle. Ja tietty mihin hakemistoon virtuaalikoneet laitat.

guest53

  • Vieras
Vs: VMware-server ja tyhmä linustelija ...
« Vastaus #24 : 08.12.2006 - klo:09:00 »
Nyt olen päässyt niin pitkälle, että VMware Workstation on asennettuna ja siinä pyörii Windows98 :)

Windowssin asennus oli tosi hankalaa, mutta onnistui lopulta. CD piti muuttaa ISO:ksi ja käyttää kahta eri Windowssin käynnistyskorppua, asentaa korpun avulla ensin DOS ja ajaa fdisk ja format. Omituisia virheilmoituksia:"SU0013 ... ei voi luoda tiedostoja käynnistyslevykkeelle"  >:(

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: VMware-server ja tyhmä linustelija ...
« Vastaus #25 : 08.12.2006 - klo:09:13 »
Kyllä wmvaren pitäs tunnistaa cd asema, ainakin mulla tunnisti :)

guest53

  • Vieras
Vs: VMware-server ja tyhmä linustelija ...
« Vastaus #26 : 09.12.2006 - klo:09:21 »
Kyllä wmvaren pitäs tunnistaa cd asema, ainakin mulla tunnisti :)
Varmaan VMware tunnistaakin tai ainakin SLED10, sillä kun sitä virtuaalikoneesta yrittää avata niin vaikka Windows98:n asennus ei lue CD:tä niin Nautilus tai Konquerer kumpi Gnomessa nyt olikaan, avaa kansion, jossa on kaikki Windowssin asennustauhka. Homma hoituu vain ISO:lla. Eli koolla on väliä, tässäkin! Ei auta VMware Toollskaan, sillä ne voi asentaa vasta kun vieras (Windows98) on asennettu, ei riitä Windowsseille tehtävän virtuaalikoneen aloittaminen.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: VMware-server ja tyhmä linustelija ...
« Vastaus #27 : 10.12.2006 - klo:00:51 »
Mä asensin win98:n, winXP:n ja Vindows Vistan VmWareen cd:ltä. Ei tarvinnut ISOa. Ei korjaan, Vistan asensin isolta kun ei ollut tarvetta polttaa dvd:lle. Noi toiset oli valmiita asennusmedioita. Onko sulla virtuaalikoneen asetuksissa cd-aseman konffit oikein?