Kirjoittaja Aihe: Mikä web-camera suseen 10.n  (Luettu 2644 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ripa

  • Vieras
Mikä web-camera suseen 10.n
« : 14.12.2006 - klo:16:40 »
Olen yrittänyt Labtec webcam plussaa, mutta en ole saanut toimimaan.
Olisiko jokin muu kamera toimivampi. Tulisi lähinnä Skype käyttöön.

Vinkeistä kiitollinen.   :)

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2768
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mikä web-camera suseen 10.n
« Vastaus #1 : 05.01.2007 - klo:15:42 »
Tämän hetkinen linuxin skype versio (1.3) ei tue web-kameraa. Voit tietenkin virittää winellä uudemman skypen mutta en tiesä osaako se käsitellä miten hyvin web-kameraa.

Kunhan linuxille tulee seuraava versio skypestä (jota on jo lupailtu pitkään) niin siinä pitäisi web-kamera tuki olla. Silloin en usko että kameralla hirveesti on merkitystä jos se ylipäätänsä linuxissa vaan toimii.

Ristus

  • Vieras
Vs: Mikä web-camera suseen 10.n
« Vastaus #2 : 11.10.2007 - klo:20:51 »
Onko joku saanu ylipäätään web-kameroita toimimaan susessa? mulla on tommonen Trustin pilipali kamera joka on työn ja tuskan takana saaha edes windowsiin jota olen sitten tähän 10.2:n koettanut vääntää...

Adoben ConnectProta varten...

Poissa mikko1200

  • Jäsen
  • Viestejä: 274
Vs: Mikä web-camera suseen 10.n
« Vastaus #3 : 12.10.2007 - klo:09:32 »
Eipä taida olla Skype 1.4 Betassakaan mahdollisuutta käyttää web-kameraa. En ainakaan ole huomannut siinä mitään ko. laitteeseen liittyviä säätöjä tms. Korjatkaa jos olen väärässä.
Ei sillä että tällä naamalla kannattaisi mitään kameraa laittaakaan, mutta äitini haluaisi omaan koneeseensa sellaisen.
openSUSE Leap 15.2 64bit/KDE - Win 10 64bit -MacOS 10.13
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K - 16Gb RAM - GeForce 1050Ti - Asus Xonar D1

jboman

  • Vieras
Vs: Mikä web-camera suseen 10.n
« Vastaus #4 : 12.10.2007 - klo:10:21 »
Seuraavasta linkistä löytyy yhteensopivuustaulukko:
http://mxhaard.free.fr/spca5xx.html

Tuolla skypellä ei onnistu toi webkameran käyttö, mutta sitä voi kiertää yahoo messengerillä.
Eli kuva lähetetään messengerillä ja puhutaan sitten skypellä.
Itselläni oli suse10.0 ja kaverilla xp, jolloin sain kaverin kuvan näkyviin ja pystyi puhumaan mutta omaa webkameraa en saanut toimimaan.
Ja testaaminen jäi kesken, kun kaverin xp tilttas ja kone on vieläkin huollossa ts. asentelen siihen opensusea  :)