Kirjoittaja Aihe: Kumpi kannattaa asentaa  (Luettu 5848 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest91

  • Vieras
Kumpi kannattaa asentaa
« : 10.01.2016 - klo:19:22 »
Kumpi kannattaa asentaa: tuo Leap vai 13.2

Poissa png

  • Jäsen
  • Viestejä: 385
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kumpi kannattaa asentaa
« Vastaus #1 : 11.01.2016 - klo:05:46 »
Kumpi kannattaa asentaa: tuo Leap vai 13.2

Minkälainen kone sinulla on kyseessä. Jos 64-bit kone, niin minä ainakin laittaisin tuon uuden Leap:n. :)
Kukaan ei voi tehdä kaikkea, mutta jokainen
voi tehdä jotakin; ja jos jokainen tekee jotakin,
tulee kaikki tehdyksi.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2780
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kumpi kannattaa asentaa
« Vastaus #2 : 11.01.2016 - klo:10:49 »
Jos haluat käyttiksen johon ei tule kokoajan versiopäivityksiä ja on näinollen mahdollisesti vakaampi niin sitten Leap, mutta jos haluat mennä aallonharjalla niin sitten Tumblweed tai 13.2. Muistaakseni 13.2 versioon tulee korjauksia ensivuoden alkuun asti.

Poissa kapa

  • Jäsen
  • Viestejä: 182
Vs: Kumpi kannattaa asentaa
« Vastaus #3 : 17.01.2016 - klo:14:28 »
Minulla oli 12.3 OpenSUSE vielä alkuviikosta - ja vaihdoin Leap 42.1. Päivityksen tein uudelleen asennuksena / ja /boot osioiden suhteen (/usr/local säilyi ennallaan, samoin /var ja joitakin muita systeemikansioita). Kokemukset ovat tässä parin päivän aikana olleet pelkästään positiivisia. Ei kannata mennä 13.2 ellei syynä ole jokin ohjelma, mikä toimii vain siinä. Leap tuntuu aika vakaalta. Toki - kokemukset vasta kolme iltaa.

Erityisen positiivista oli saada digi-TV kortti suoraan toimimaan. Ainoa ongelma oli, ettei löytänyt Hero kanavaa oikein. Tämä vaivasi siihen saakka, kunnes lähdin tyhjältä pöydältä ja muutin TTV skannaustiedot toiseksi (346MHz QAM-128 --> QAM-256 muutos tiedostoon). Kaikki ilmaiskanavat löytyi ja vanha tietokone heräsi jälleen eloon uudelleen.

Minulla on 13.2 OpenSUSE T61p Thinkpadissa ja se rokkaa ok siinä. Olen vuoroittain päivitellyt näitä kahta konetta uusimpaan OpenSUSE versioon jo jokusen vuoden. Kun odottelee muutaman viikon tai pari kuukautta julkistuksesta, niin yleensä SUSEn kypsyystaso tasoittuu vähintäänkin hyvälle tasolle.