Kirjoittaja Aihe: USB-laitteita ei voi käyttää VirtualBoxissa  (Luettu 5891 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Buntu

• Jäsen
USB-laitteita ei voi käyttää VirtualBoxissa
« : 28.11.2015 - klo:22:44 »
Minulla on VirtualBoxissa Windows 10. Ongelma on se, että USB-laitteita ei voi käyttää (paitsi USB-hiiri ja -näppäimistö, jotka toimivat hyvin). Täytyisi saada ainakin USB-tulostin ja TomTomin gps-kello toimimaan. USB-tikut eivät ole ongelma, koska niihin pääsee käsiksi isäntäkoneen jaettujen kansioiden kautta.

VirtualBox ei tunnista liitettyjä USB-laitteita:

Koodia: [Valitse]
linux:~ # VBoxManage list usbhost
Host USB Devices:
<none>

Mainittakoon vielä, että olen liittänyt käyttäjätunnukseni vboxusers-ryhmään. (Ja, kyllä, olen käynnistänyt tietokoneen uudelleen sen jälkeen.) Olen myös poistanut virtualboxin asennuksen ja asentanut sen uudelleen. Extention Pack on asennettu. Samoin Guest Additions. Mikään ei tunnu auttavan.

openSUSE Leap 42.1
VirtualBox 5.0.10
Extention Pack 5.0.10
VBoxGuestAdditions_5.0.10

« Viimeksi muokattu: 29.11.2015 - klo:21:29 kirjoittanut Buntu »

Poissa Rantarosvo

• Jäsen
  • Sukupuoli: Mies
Vs: USB-laitteita ei voi käyttää VirtualBoxissa
« Vastaus #1 : 29.11.2015 - klo:10:16 »
Tietoa miten usb-laitteen saa pysyvästi virtuaalikoneelle kiinni niin ettei tartte käsin liittää kaipaan miekin.
Saatko liitettyä sen käsin?

valikkopalkin Devices--> usb--> listaan laitteen kohdalle ruksi tai Devices--> usb--> asetukset.

Sitä mie oon mielessäni ihmetelly että just hiiret, näppikset yms liittyy automaattisesti vaikka niistä samalla tavalla puuttuu ruksi. Miulla on sdr vastaanotin se mikä pitää aina muistaa käsin liittää.
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

Poissa Buntu

• Jäsen
« Vastaus #2 : 29.11.2015 - klo:11:51 »
Lainaus
Saatko liitettyä sen käsin?

valikkopalkin Devices--> usb--> listaan laitteen kohdalle ruksi tai Devices--> usb--> asetukset.

Tässä se ongelma juuri onkin, kun VirtualBox ei tunnista mitään USB-laitteita (paitsi hiiri ja näppis). Tuossa kohtaa minulla lukee "No USB Devices Connected" ja "Tuettuja laitteita ei ole yhdistettynä isäntäkoneeseen." Aikaisemmin, siis ennen Leapia, kaikki toimi.

Poissa Rantarosvo

• Jäsen
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #3 : 29.11.2015 - klo:15:58 »
Miulla ei toi radiovastaanotin näy suoraan tos listalla, mutta Devices--> usb--> asetukset kautta se löytyy.
Outoa on että 2-hiirtä, näppis, piirtopöytä ja tulostin tossa listalla on ja ne toimii normaalisti vaikka ruksia ei ookkaan. No tulostimesta en tiedä ko en oo kokeillu.
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

Poissa Buntu

• Jäsen
« Vastaus #4 : 29.11.2015 - klo:21:28 »
Näyttää muillakin olevan sama ongelma. openSUSEn englanninkielisellä forumilla oli juuri tänään tällainen ohje:

Lainaus
USB access in VirtualBox is disabled by default in OpenSUSE for security reasons.
If you want it nonetheless (it's pretty safe on your own laptop, not linked to a corporate network, say) you have to copy file /usr/lib/udev/rules.d/60-vboxdrv.rules to /etc/udev/rules.d/60-vboxdrv.rules and uncomment the last 4 lines as shown in the file itself.

Muistankin nyt tehneeni tämän saman operaation joskus aikaisemmin, mutta se oli unohtunut. Ihmettelen muuten suuresti, että miksi VirtualBoxin asennus ei tee tätä muutosta automaattisesti (tai edes kysy saako sen tehdä).