Oho - paljoltapa olen säästynyt, kun näillä perusohjelmilla pärjään ...ja tällä vanhalla koneellani vm -2003 syksy. Toimii muuten ihan hienosti nVidian ajurikin - tosin uusinta en ole päivittänyt käyttööni. Mull on 260.19.4. Samoin FF toimii hienosti, ei kaatuile eikä jumittele. Skypen videopuhelut toimii mukavasti, ryhmävideot ei. Sitäkin olisin joskus sukulaisten käyttänyt.
...ja oon jo sen verran vanha(naikainen), ett Facebook ei innosta pätkääkään. Ja musta tuntuu, ett se hiipuu muiltakin hissukseen.
Owdyn reipasanaisia kommentteja on ollut kiva lukea, vaikka emme aina ole samaa mieltä olleetkaan. Silloin hän puolusti linuxia ja openSUSE:a kynsin hampain, liki vereslihalla taisi välillä olla, kun puri hampaitaan yhteen
Minä kun toisaalta seuraan hyvinkin laaja-alaisesti yleismaailmaista ja Suomessa tapahtuvaa kehitystä IT-alalla, niin olen selkeästi havainnut, kuinka kehitys suuntaa oikeasti avoimiin järjestelmiin ja asioiden käsittelyyn sekä painotetusti yhteentoimiviin ohjelmistoihin. Suljetuista asioiden käsittelystä ja IT-ohjelmistoista ollaan sekä Euroopan että Suomen tasolla kovin pyrkimässä irti, erityisesti julkishallinnon puolella ja vetämänä. Mitä sinänsä pidän varsin yllättävänä. Mutt poliitikot ovat nykyään voimakkaasti kaikkinaisen tasa-arvoisuuden puolella ja syrjäytymistä vastaan, mikä sekin sekin johdattelee avoimeen ajatteluun ja toimintaan. Kaikkien kansalaisten on päästävä osalliseksi yhteiskunnan perusasioista, joihin tiedonsaanti elimellisesti kuuluu. Siksi ohjelmien ja laitteiden sekä palveluiden tulee olla yhteentoimivia jatkossa. Vaatimus on kirjattu niin EU:n kuin Suomenkin tavoitteisiin - siis jo määräyksinä.
Mutta valinnathan jokainen tekee itse - kauppiaan tai muun tarjonnan johdattelemana... ja kukin uskoo kuitenkin itse valintojaan tekevänsä.
Nytkin voit hankkia esim Xboxin, niin saat Lumia 800:n päälliskauppaan - halusit tai et...
Hyvää matkaa kuiteski - muista pistää häntäsi koipien väliin kun tuut takaisin