Aikoinaan hankin aina Maxtorin levyjä. Yhdessä niistä levyistä on tullut levyvika siten, että koko levy kapasiteetti ei ole ollut enään käytetävissä. Eli yksi osio on tuhoutunut. Muuten ovat toimineet hyvin.
Nyt koneessani on kaksi levyä kiinni. Toinen Samsungin levy (600 Gt) ja toinen Western Digitalin levy (300Gt). Ovat suhteellisen tuoreita levyjä joten en niiden varmuudesta vielä tiedä. Isompi levy raksuttaa aina esimerkiksi, jos päivitän RSS-syötettä firefoxissa. Ei kuitenkaan mitenkään häiritsevästi.
Nykyisin en ole niin merkkiuskollinen kuin ennen, mutta silti Hitachin levyt saavat jäädä kaupan hyllylle
Vaikea tähän mitään suosituksia on silti antaa. Itse olen pitänyt nyrkkisääntönä sitä, että, kun levy on yli kolme - neljä vuotta koneessa raksuttanut, niin on aika ostaa uutta tilalle ja siirtää vanhat levyt vähempää luotettavuutta vaativiin hommiin vaikkapa digiboxeihin. Eiköhän nyky kiintolevyt ole jo aika luotettavia merkistä riippumatta lukuunottamatta maanantaikappaleita?
Niin. Kysyit levyn hiljaisuudesta, niin kyllä nuo vierestä kuunneltuna ääntä piettävät, mutta tässä minun hommassa sillä ei ole merkitystä, kun ne peittyvät koneen muun hurinan alle.