Kirjoittaja Aihe: Miten korjata suse 11.3:n käynnistyminen ?  (Luettu 4631 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jkaija

• Jäsen
  • Sukupuoli: Mies
    • OtaNetti
Miten korjata suse 11.3:n käynnistyminen ?
« : 06.12.2010 - klo:19:40 »
Moro,
Asentelin koneelle windows7:n jossa ei tietenkään toiminut tuo vanhanpuoleinen äänikorttini joten asensin uudestaan sitten windows xp:n ja nyt olisi sitten tarkoitus saada myös koneessa oleva suse käyntiin, miten se onnistuu ?

Suse 11.3:n asennuslevyllähän ei enään löydy järjestelmän korjausta, on vain joku 'rescue'-systeemi.
Miten kyseisellä systeemillä saan palautettua grubin ja muut tarvittavat jotta suse heräisi?

Taivuttakaa ohjeet vaikka rautalangasta joten minäkin ymmärrän ne.
HP Pavilion15-p076no, Tumbleweed 64bit Plasma
Asus Prime X570P, AMD Ryzen 5 3600, 32GT, GeForce RTX2080, Tumbleweed 64bit Plasma

Poissa harmie

• Valvoja
  • *
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Miten korjata suse 11.3:n käynnistyminen ?
« Vastaus #1 : 06.12.2010 - klo:19:52 »
jos et halua komentoriviltä kikkailla niin lienee helpoin käynnistää kone susen livelevyltä ja mennä yastilla asentaa käynnistyslataaja uusiksi.

guest658

• Vieras
Vs: Miten korjata suse 11.3:n käynnistyminen ?
« Vastaus #2 : 07.12.2010 - klo:15:17 »
jos et halua komentoriviltä kikkailla niin lienee helpoin käynnistää kone susen livelevyltä ja mennä yastilla asentaa käynnistyslataaja uusiksi.

Tuo live-cd on muutenkin hyvä pitää tallessa, jos haluaa säätää konetta graafisesti, kun on saanut koneen juntturaan. Esimerkiksi tiedostojen varmuuskopiointi on hyvä tehdä sillä, jos ei vielä ole käyttistä koneella ja haluaa olla varma, ettei tule asennuksen aikana poistaneeksi mitään tärkeää käytössä olleilta osioilta. Itse olen myös käyttänyt sen osiointityökalua hyväksi, kun olen näitä windows- ja linuxosioita järjestellyt.