Tämä minun systeemi on siis sellainen, että tässä buffalon langattomassa reitittimessä on kiinni kaikki tämän kotiverkon koneet langattomasti. Sitten siinä on lisäksi verkkopiuhalla kiinni tämä kamera. Tämä buffalo-laite jakaa nämä ip osoitteet jokaiselle laitteelle ilmeisesti DHCP - serverillä.
Sitten tämä buffalo on kiinni tässä telewellin adsl-modeemissa verkkopiuhalla ja tältä laitteelta se saa ip osoitteen. Tämä ip osoite on ilmeisesti tämän telewellin DHCP - serverin luoma.
Eli tämä menee vähän turhan monimutkaiseksi kun tuossa on nyt kaksi DHCP - serveriäkin välissä eli miten käytännössä minä pääsen ulkoverkosta tuohon kameraan kiinni kun siinä on kolme ip:tä välissä vai onko se mitenkään mahdollista? Voishan tuon kameran siirtää vaikka tuohon telewelliinkin kiinni.
Lisäys: Tuohon kameraan voi määritellä erikseen ip:n ja portit, jos haluaa. Siinä on myös jotain ftp ja e-mail palveluja.
Lisäys2:Lueskelen nyt tuolta googlettamalla löytynyttä sivua, jos siitä sais jotain selkoa.
http://koti.welho.com/jmatti10/nettivalvonta.htm Tuossa linkin sivulla on kuva siitä, millainen systeemi minulla on.