Kirjoittaja Aihe: Siirtyminen 64-bittiseen ja wanhat kotihakemistot  (Luettu 3717 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest372

  • Vieras
Siirtyminen 64-bittiseen ja wanhat kotihakemistot
« : 05.10.2009 - klo:15:46 »
Moi,

ajattelin jotta kunhan tuo 11.2:n tulee virallisesti julkaistuksi, asennan sen 64-bittisenä. Tähän asti olen käyttänyt 32-bittistä. Tilanne on kuitenkin se, että mulla on jostain 10.0 ajoista asti vanhat kotihakemistot laahanneet mukana. Teoriassa kai tämän ei pitäisi aiheuttaa mitään ongelmia, mutta onko kokemuksia miten nuo käyttäjäkohtaiset asetus- ja muut ohjelmatiedostot pelittävät kun arkkitehtuuri vaihtuu..?

Syy siihen että aikanaan päädyin käyttämään 32-bittistä on se, että silloin ei 64-bittiselle ollut java pluginia eikä muistaakseni flashikään toiminut. Miten muuten tuo flash nykyään 64-bittisenä?

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Siirtyminen 64-bittiseen ja wanhat kotihakemistot
« Vastaus #1 : 05.10.2009 - klo:15:49 »
Silloin kun itse tein vastaavan operaation, niin mitään ongelmia ei tullut eteen. Edelleenkin mulla sama kotihakemisto vuodelta miekka ja kirves ;)
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Siirtyminen 64-bittiseen ja wanhat kotihakemistot
« Vastaus #2 : 05.10.2009 - klo:16:05 »
ajattelin jotta kunhan tuo 11.2:n tulee virallisesti julkaistuksi, asennan sen 64-bittisenä. Tähän asti olen käyttänyt 32-bittistä. Tilanne on kuitenkin se, että mulla on jostain 10.0 ajoista asti vanhat kotihakemistot laahanneet mukana. Teoriassa kai tämän ei pitäisi aiheuttaa mitään ongelmia, mutta onko kokemuksia miten nuo käyttäjäkohtaiset asetus- ja muut ohjelmatiedostot pelittävät kun arkkitehtuuri vaihtuu..?

Käyttäjä kohtaiset määritystiedostot eivät välitä siitä onko käytössä 32- vai 64-bittinen. 
Eriasia onkin sitten vanhat määritystiedostot, niistä todennäköisesti tulee ongelmia kun versiot vaihtuvat.

Lainaus
Syy siihen että aikanaan päädyin käyttämään 32-bittistä on se, että silloin ei 64-bittiselle ollut java pluginia eikä muistaakseni flashikään toiminut. Miten muuten tuo flash nykyään 64-bittisenä?

Flash on toiminut käytännössä aina, sitä vain on ajettu 32-bittisenä.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)