Kirjoittaja Aihe: Mikä vikana?  (Luettu 4627 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KimmoK

  • Vieras
Mikä vikana?
« : 26.04.2009 - klo:14:16 »
Boottasin lapparin illalla kun antoi jotakin i/o virhettä. Bootissa näyttö meni pääosin mustaksi eikä kone sammunut kuin väkisin. Nyt sisäänkirjautuessa tulee virheilmoitus: Call to lnusertemp failed (temporary directories full?).

Mikä neuvoksi?

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Mikä vikana?
« Vastaus #1 : 26.04.2009 - klo:14:31 »
Boottasin lapparin illalla kun antoi jotakin i/o virhettä. Bootissa näyttö meni pääosin mustaksi eikä kone sammunut kuin väkisin. Nyt sisäänkirjautuessa tulee virheilmoitus: Call to lnusertemp failed (temporary directories full?).

Mikä neuvoksi?

Kirjaudu root-käyttäjänä tty1 ([Ctrl]+[Alt]+[F1])ja komenna

Koodia: [Valitse]
df
katso minkä osion on tila 100% käytetty. Poista kyseiseltä osiolta tarpeettomat tiedostot. Ja tietysti voit aina tyhjentää /tmp-hakemiston.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

KimmoK

  • Vieras
Vs: Mikä vikana?
« Vastaus #2 : 26.04.2009 - klo:16:49 »
Boottasin lapparin illalla kun antoi jotakin i/o virhettä. Bootissa näyttö meni pääosin mustaksi eikä kone sammunut kuin väkisin. Nyt sisäänkirjautuessa tulee virheilmoitus: Call to lnusertemp failed (temporary directories full?).

Mikä neuvoksi?

Kirjaudu root-käyttäjänä tty1 ([Ctrl]+[Alt]+[F1])ja komenna

Koodia: [Valitse]
df
katso minkä osion on tila 100% käytetty. Poista kyseiseltä osiolta tarpeettomat tiedostot. Ja tietysti voit aina tyhjentää /tmp-hakemiston.

Tein noin ja tyhjensin koko /tmp kansion. Ei apua. Vika siis KDE:n kirjautumisessa. Edellinen viestini oli kirjoitettu kännyllä ja nyt olen kirjautunut kivutta koneelle IceWM käyttöliittymän kautta. Kokeilen korjata KDE:ta Yastilla, mutta taidanpa asentaa Gnomen mukaan ..

KimmoK

  • Vieras
Vs: Mikä vikana?
« Vastaus #3 : 26.04.2009 - klo:17:34 »
Boottasin lapparin illalla kun antoi jotakin i/o virhettä. Bootissa näyttö meni pääosin mustaksi eikä kone sammunut kuin väkisin. Nyt sisäänkirjautuessa tulee virheilmoitus: Call to lnusertemp failed (temporary directories full?).

Mikä neuvoksi?

Kirjaudu root-käyttäjänä tty1 ([Ctrl]+[Alt]+[F1])ja komenna

Koodia: [Valitse]
df
katso minkä osion on tila 100% käytetty. Poista kyseiseltä osiolta tarpeettomat tiedostot. Ja tietysti voit aina tyhjentää /tmp-hakemiston.

Tein noin ja tyhjensin koko /tmp kansion. Ei apua. Vika siis KDE:n kirjautumisessa. Edellinen viestini oli kirjoitettu kännyllä ja nyt olen kirjautunut kivutta koneelle IceWM käyttöliittymän kautta. Kokeilen korjata KDE:ta Yastilla, mutta taidanpa asentaa Gnomen mukaan ..

Yritin kirjautua KDE:n kautta, mutta sama virheilm. tuli edelleen. Nyt Gnomella koneella eikä mitään hämminkiä .. vielä ..  ;)

Tietääkö kukaan mikä voisi aiheuttaa tuollaisen toissa iltaisen ongelman, että kun klikkaa reboot painiketta niin koneen alas mennessä kuvaruutu jämähtää mustaksi käytännössä eikä mikään sen jälkeen enää toimi. Ainoa tapa saada kone sammumaan on painaa virtapainike pohjaan. Sitten tulee KDE puolella tuollainen virheilm.  Kummallista ..

guest1014

  • Vieras
Vs: Mikä vikana?
« Vastaus #4 : 26.04.2009 - klo:18:04 »
Vian nimi on KDE 4 ;)..Itse käytän KDE 3.5:tä, koska siinä on vähemmän noita yllätyksiä :)

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mikä vikana?
« Vastaus #5 : 26.04.2009 - klo:18:54 »
Vian nimi on KDE 4 ;)..Itse käytän KDE 3.5:tä, koska siinä on vähemmän noita yllätyksiä :)

Tämän voin allekirjoittaa. Itsellä kanssa KDE 4 aiheuttaa noita yllätyksiä. Käytänkin rinnannalla 3.5 versiota joka vaan toimii.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Mikä vikana?
« Vastaus #6 : 26.04.2009 - klo:19:15 »
Vian nimi on KDE 4 ;)..Itse käytän KDE 3.5:tä, koska siinä on vähemmän noita yllätyksiä :)

Tämän voin allekirjoittaa. Itsellä kanssa KDE 4 aiheuttaa noita yllätyksiä. Käytänkin rinnannalla 3.5 versiota joka vaan toimii.

Olen sitten ilmeisesti ollut onnekas kun moisia ongelmia ei ole ollut.  ;D
KDE4:sta olen käyttänyt alusta asti, ja vaikka tiettyjä toimintoja ei aina käytettävissä ole ollut niin en kuitenkaan enää KDE3:een vaihda tai rinnalle asenna.
Kun ongelmista kehittäjiä informoi niin yleisesti ottaen ne korjataan suhteellisen nopeasti.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

KimmoK

  • Vieras
Vs: Mikä vikana?
« Vastaus #7 : 26.04.2009 - klo:19:16 »
Vian nimi on KDE 4 ;)..Itse käytän KDE 3.5:tä, koska siinä on vähemmän noita yllätyksiä :)

Tämän voin allekirjoittaa. Itsellä kanssa KDE 4 aiheuttaa noita yllätyksiä. Käytänkin rinnannalla 3.5 versiota joka vaan toimii.

Kiitos kaikille vastanneille  ;D  Taidan jämähtää edelleen Gnomeen vaikka visuaalisesti KDE4 oli todella kivan tuntuinen ..

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mikä vikana?
« Vastaus #8 : 26.04.2009 - klo:19:57 »
Vian nimi on KDE 4 ;)..Itse käytän KDE 3.5:tä, koska siinä on vähemmän noita yllätyksiä :)

Tämän voin allekirjoittaa. Itsellä kanssa KDE 4 aiheuttaa noita yllätyksiä. Käytänkin rinnannalla 3.5 versiota joka vaan toimii.

Olen sitten ilmeisesti ollut onnekas kun moisia ongelmia ei ole ollut.  ;D
KDE4:sta olen käyttänyt alusta asti, ja vaikka tiettyjä toimintoja ei aina käytettävissä ole ollut niin en kuitenkaan enää KDE3:een vaihda tai rinnalle asenna.
Kun ongelmista kehittäjiä informoi niin yleisesti ottaen ne korjataan suhteellisen nopeasti.

Kuinkahan paljon tuo on raudasta kiinni kun toisila toimii ja toisilla ei. Tosin minulla on yleensä toiminut hyvin, mutta tuollaisia pikku omituisuuksia tulee eteen aina välillä.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.