Kirjoittaja Aihe: Virtuaalikoneet eivät pääse verkkoon  (Luettu 8899 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SuperOscar

• Käännösryhmä
  • *
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Virtuaalikoneet eivät pääse verkkoon
« : 30.05.2018 - klo:10:11 »
Onko kukaan muu ehtinyt käyttää Leap 15.0:tä niin paljon, että sen alta ajetut virtuaalikoneetkin olisi koeajettu?

Minulla eilisen kokeilun perusteella yksikään VirtualBox-virtuaalikone ei suostunut menemään verkkoon. Isäntäkoneella ei mitään ongelmia eikä virtuaalikoneidenkaan aiemmin toimineisiin asetuksiin ollut koskettu. Verkkoon eivät kuitenkaan päässeet sen paremmin Ubuntu- kuin openSUSE-virtuaaliasiakkaatkaan.

Olen tavannut asettaa virtuaalikoneet käyttämään siltaavaa verkkoliitäntää, jotta olen voinut kirjata niille dnsmasq-nimipalvelimeen omat pysyvät IP-osoitteet. Ytimen vboxnetflt-moduuli näytti lsmod-komennon perusteella olevan ladattu.

En jaksanut eilen rähjätä enempää, ja nyt mennee ylihuomiseen ennen kuin pääsen kokeilemaan uudestaan, mutta kertokaa, jos olette havainneet samaa tai päinvastaista!

pöytäkone 1, NUC, kannettavat 1–3: openSUSE Leap 15.6; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; RPi 1: FreeBSD 14.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 12

Poissa SuperOscar

• Käännösryhmä
  • *
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: Virtuaalikoneet eivät pääse verkkoon
« Vastaus #1 : 01.06.2018 - klo:20:51 »
Tänäisten kokeitten perusteella ei muutosta. Isäntäkoneen verkkoyhteydessä ei ole vikaa, VirtualBoxin kannalta yhteys on kunnossa, mutta asiakas ei vain verkkoon pääse.

Muoks: NATilla yhdistetty verkko toimii, siltaava ei :-X
pöytäkone 1, NUC, kannettavat 1–3: openSUSE Leap 15.6; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; RPi 1: FreeBSD 14.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 12