Moikka!
Nyt kun kohtuu hyväksi osoittautunut XP on tullut tiensä päähän ajattelin siirtyä kokonaan linuxin käyttäjäksi. Muutamia open Suse versioita on koneella ollut kokeilussa, muiden linux julkaisujen kanssa vuoroon ja lomittain. Suse kuitenkin on saanut minut puolelleen joten ajattelin tilata oikein
kaupasta valmiiksi poltetun 13.1 version kaikkine manuskoineen kaupasta valmiiksi poltetun 13.1 version kaikkine manuskoineen
Tilaaminen kyllä meni hyvin, maksoin luottokortilla sen mitä pyydettiin. Mutta...ei tässä kaikki. Parin päivän päästä tuli sähköpostia, että pitäisi maksaa toimituskulut, jotain 5 €, kanssa. Minä vähän hämmästyneenä katselin, että minne maksaa ja miksei sitä veloiteta luottokortilta kuten softakin.
Sitä toimituskulujen maksupaikkaa ei sitten koskaan tullut eikä myöskään minulle 13.1 versiota. Olen tätä tainnut joskus aiemminkin hämmästellä, että miten homma voi toimia näin tökerösti. Saksalaisissa nettikaupoissa yleensä kyllä osataan rahastus, se nyt ainakin, mutta linux kaupoissa ei.
Kyllähän sen imuroisikin (ei sillä manuskalle niin polttavaa tarvetta ole), mutta nykyinen nettiyhteyteni on niin hidas, ettei tule mitään.
Mitä tässä nyt pitäisi tehdä. Asentaa vanha Kubuntu versio tai jotain vastaavaa, mitä sattuu kaapista löytymään. Susea kuitenkin tekee mieli!
ps: Ihmettelin, että enkö minä osaa enää tehdä linkitystä, mutta täällä on joku spämmisuoja päällä uusille käyttäjille (15 viestiä tjs.)