Huomasit kai, että Firefoxin (tai Thunderbirdin tms.) täytyy olla suljettuna mv-komennon aikana? (Jos profiilin poistaa ohjelman ollessa käynnissä, se yleensä kirjoitetaan levylle takaisin aika lailla sellaisenaan ohjelmaa suljettaessa.)
Minulla on toinenkin idea. Itse huomasin LibreOfficen hidastelevan aivan tajuttomasti tietyissä tilanteissa, esim. käynnistettäessä sekä aina, kun tiedostodialogi tuli näkyviin. Ratkaisu oli siinä, että /etc/hosts-tiedostoon täytyi localhostin riville kirjoittaa myös koneelle asettamani konenimi, siis tähän tapaan:
127.0.0.1 localhost kone.jotakin.fi kone
Gtk-kirjastoja käyttävillä ohjelmilla, joihin Mozillankin kapistukset ymmärtääkseni kuuluvat, tuntuu olevan omituinen tapa viestiä koneen kanssa ikään kuin ”verkon yli”. (Vai onko kyseessä X:n ”network transparency” -ominaisuus, en tiedä.) Kun minulla on tapana aina asettaa koneille nimet käytettävyyssyistä – otan koneelta toiselle SSH:n yli yhteyttä –, joskus /etc/hosts, /etc/HOSTNAME yms. tiedostot joutuvat jotenkin ristiriitaan, joka sitten voidaan ratkaista juuri hosts-tiedoston kautta.