Kirjoittaja Aihe: KDE:n paneeli katosi  (Luettu 6015 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Buntu

  • Jäsen
  • Viestejä: 155
KDE:n paneeli katosi
« : 08.06.2013 - klo:10:35 »
KDE:lle tuli paljon päivityksiä ja niiden asentamisen jälkeen KDE kaatui. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen näytön reunassa olevan paneeli katosi. Sain sen asennettua takaisin, mutta se on nyt tyhjä. En viitsisi rakentaa sitä uudelleen, jos joku sattuisi tietämään helpomman tavan palauttaa vanha paneeli takaisin.

openSUSE 12.3
KDE 4.10.3.1

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 931
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: KDE:n paneeli katosi
« Vastaus #1 : 08.06.2013 - klo:12:10 »
Olisit valinnut ”tyhjän paneelin” sijaan ”oletuspaneelin”. Kadonneita asetuksiasi tuskin enää mistään löytyy.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Poissa Buntu

  • Jäsen
  • Viestejä: 155
Vs: KDE:n paneeli katosi
« Vastaus #2 : 08.06.2013 - klo:14:12 »
Lainaus
Olisit valinnut ”tyhjän paneelin” sijaan ”oletuspaneelin”.

Noin minä juuri teinkin, mutta se "oletuspaneeli" oli siis tyhjä (eli kaikki omat asetukseni siitä puuttuivat).

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 931
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: KDE:n paneeli katosi
« Vastaus #3 : 08.06.2013 - klo:17:23 »
Sitten ei ehkä auta kuin uudelleen rakentaminen. Ei sekään mahdottoman pitkällinen juttu ole: peruspaneelissahan taitaa olla

  • sovelluskäynnistin
  • sivutin
  • pari käynnistintä yleisesti käytetyille sovelluksille
  • tehtäväpalkki
  • ilmoitusalue

...ja ehkä vielä kello sekä lukitus- ja uloskirjautumispainikkeet, en muista.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Poissa Buntu

  • Jäsen
  • Viestejä: 155
Vs: KDE:n paneeli katosi
« Vastaus #4 : 08.06.2013 - klo:17:39 »
Aloitinkin jo paneelin uudelleenrakentamisen. Ei se niin hankalaa olekaan kuin muistelin. Valmiina on tosiaan kello, tehtäväpalkki, sivutin, ilmoitusalue ja sovelluskäynnistin sekä Firefox-kuvake.

Sovelluskäynnistimessä voi hiiren kakkospainikkeella tehdä ohjelmista käynnistyskuvakkeen työpöydälle, josta sen voi vetää paneeliin (kun on ensin poistanut sovelmien lukituksen). Tiedostosta .local/share/applications löytyy lisää käynnistyskuvakkeita. Enää puuttuu Dropbox-kuvake...

Poissa Ville

  • Jäsen
  • Viestejä: 72
Vs: KDE:n paneeli katosi
« Vastaus #5 : 08.06.2013 - klo:19:02 »
Käynnistysvalikosta saa kuvakkeen myös suoraan paneeliin ilman, että se täytyy viedä ensin työpöydälle.
Ensin tietenkin paneeliin täytyy lisätä itse käynnistysvalikko. Toisen paneelin käynnistysvalikosta ei suora lisääminen onnistu. Jos ei halua tehdä uutta käynnistysvalikkoa, niin kuvakkeen voi myös suoraan raahata toisen paneelin käynnistysvalikosta siihen toiseen paneeliin, joka kai on se helpoin tapa.


guest1584

  • Vieras
Vs: KDE:n paneeli katosi
« Vastaus #6 : 08.06.2013 - klo:20:20 »
KDE:lle tuli paljon päivityksiä ja niiden asentamisen jälkeen KDE kaatui.

Minulla kun on tämmöinen hauska kaatuileva ja sammuileva kone, niin olen huomannut varmimmaksi tavaksi suurempien päivityskasojen tullessa eteen, käynnistää openSUSE TWMiin tai iceWMiin, koska silloin harvemmin mitään kaatumisia minulle käy. Kirjautumisvalikosta vaihtaa vain sen jutun johon kirjautuu.
Tässä KDEllä minulla on nimittäin toivotonta yrittääkään päivittää vaikka yli sataa päivitystä, jota minulle juuri tässä vähän aikaa sitten tuli. Yritin muutaman kerran, mutta aina se johonkin sammui. Sitten siirryin juurikin tuonne TWMiin.
Paras ajaa varmasti.