Kirjoittaja Aihe: Aloittakaamme Kblankscrn.kss:in kera  (Luettu 4334 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest1584

  • Vieras
Aloittakaamme Kblankscrn.kss:in kera
« : 08.04.2013 - klo:09:52 »
Tuommoinen otsikonmukainen ongelmahko minulla nyt on. Eipä se mitenkään infernaalinen ole, mutta kuitenkin.
Kun käynnistän tietokoneen, niin sitten kun pääsen työpöydälle asti, niin siihen se sitten tunkee semmoisen ikkunan tai pari, jotka ovat mustia, ja yläpalkissa lukee "kblankscrn.kss. Niitä on yksi tai kaksi tai 8. Jotain siltä väliltä. Aluksi niitä tuli muistaakseni usein semmoinen 5 kpl, mutta nykyään yksi tai kaksi useimmiten.

Enkä edes ole nyt tullut heti ongelman ilmettyä vinkumaan tänne. En, vaan olen kyllä etsinyt googlella ainakin, mutta suhteellisen vähän löytyy tietoa, eikä mitään semmoista ratkaisua joka minulla olisi toiminut.
Yksi oli muist. semmoinen, että piti laittaa oletuslähtövalinnaksi tms. "sammuta tietokone". Tein sen, ja muistaakseni silloin se ensi kerran jätti sen väliin. Ja oli muutamaakin kertaa kun tuota kblankia ei tullut. Mutta sittenpä se taas tuli.
Toinen oli tämmöinen.
Koodia: [Valitse]
killall -9 kblankscrn.kssMitäpä tuommoinenkaan auttoi?
Ei mitään.

Mitäköhän muuta olen kokeillut? En muista. Sen olen saanut selville, että tämä ilmeisesti liittyy näytönsäästäjiin. Minulla on kyllä ollut pienoista ongelmaa semmoistenkin kera. Haluan mustan näytön. Vakiona oli semmoinen tyhmä näytön lukitus, että siinä vain luki, että temari on lukinnut istunnon, ja kun liikutti hiirtä, niin se häipyi. Sen poissaamisessa minulla oli ongelmia. Vihdoin sitten sain sen mustan säästäjän, vaikkei se siihen millään halunnut mennä. Nytkään se ei käsitt. toimi täydellisesti: vaikka näyttö musteneekin, niin hiiri jää näkyviin. Tarkoituksenmukaista? ei kai. Ja se vielä kyllä toisiinaan vieläkin menee siihen tyhmään lukitusnäyttöön. Joten jos minulla onkin muutenkin vain joku iso ongelma näytönsäästäjässä.

OpenSUSE 12.3 KDE.  Ongelmat ilmaantuivat muistaakseni heti kun asensin kokonaan uudelleen puhtaasti tämän 12.3 KDEn. Sitten kun joskus olin tehnyt jotain, niin se loppui muutamaksi kerraksi, mutta taas tuli, ja taas katkesi, ja taas tuli. Pöh.
https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=235709 tuollakaan ei oikein näy mitään kivaa.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2780
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Aloittakaamme Kblankscrn.kss:in kera
« Vastaus #1 : 08.04.2013 - klo:21:14 »
Näyttäs olevan myös opensuselle tehty bugi raportti tosta
https://bugzilla.novell.com/show_bug.cgi?id=809835

Kannattaa käydä kommentoimassa. Mitä useampi valittaa samasta sitä helpompi se on saada eteenpäin korjaukseen.