Kirjoittaja Aihe: Täydellinen  (Luettu 6668 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
Täydellinen
« : 12.03.2012 - klo:22:07 »
Tässä alkaa tulla sellainen tunne, että suse on niin täydellinen ettei kellään
ole murheita sen kanssa !
Niin hiljainen on tämä foorumi nykyisin ollut  :)

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Täydellinen
« Vastaus #1 : 12.03.2012 - klo:22:36 »
tai sitten jengi on oppinut käyttämään hakua  :P
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest658

  • Vieras
Vs: Täydellinen
« Vastaus #2 : 13.03.2012 - klo:14:18 »
Tässä alkaa tulla sellainen tunne, että suse on niin täydellinen ettei kellään
ole murheita sen kanssa !
Niin hiljainen on tämä foorumi nykyisin ollut  :)

No kunhan minä tuon kde:n asennan jossakin vaiheessa uudestaan, niin pääsen taas siitä valittamaan   :) Nyt gnomen kanssa on yhteiselo linux-maailmassa sujunut vakaasti ja lähes ongelmitta, joten ei ole paljon kysyttävää.

Poissa kapa

  • Jäsen
  • Viestejä: 182
Vs: Täydellinen
« Vastaus #3 : 13.03.2012 - klo:21:50 »
Tässä alkaa tulla sellainen tunne, että suse on niin täydellinen ettei kellään
ole murheita sen kanssa !
Niin hiljainen on tämä foorumi nykyisin ollut  :)

No kunhan minä tuon kde:n asennan jossakin vaiheessa uudestaan, niin pääsen taas siitä valittamaan   :) Nyt gnomen kanssa on yhteiselo linux-maailmassa sujunut vakaasti ja lähes ongelmitta, joten ei ole paljon kysyttävää.

Minusta Gnome 3 taas kaikissa distroissa on syvältä (Mint, Ubuntu, openSUSE 11x ja 12.1)... makunsa kullakin.

Omat ongelmat liittyvät eksoottisempiin keisseihin (kuten tuon DVB:n ongelmat nyttemmin), joihin tuntuu ettei kellään ole vastauksia. Onkohan menty liian "hienoon" ja raskaaseen ympäristöön  ???

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Täydellinen
« Vastaus #4 : 13.03.2012 - klo:22:56 »
No kunhan minä tuon kde:n asennan jossakin vaiheessa uudestaan, niin pääsen taas siitä valittamaan   :)
Olen pinttynyt KDE:n käyttäjä, eikä sen kanssa ole mitään ongelmia ollut.

Kohta alkaa se vuoden aika, että nää tietokone hommat jäävät kesä tauolle.
Onneksi nyt on kuitenkin tuo älypuhelin, joka tulee seuraamaan edes ottamuksiani
avovesi kauden kalastus reissuja.

guest658

  • Vieras
Vs: Täydellinen
« Vastaus #5 : 13.03.2012 - klo:23:23 »
Tässä alkaa tulla sellainen tunne, että suse on niin täydellinen ettei kellään
ole murheita sen kanssa !
Niin hiljainen on tämä foorumi nykyisin ollut  :)

No kunhan minä tuon kde:n asennan jossakin vaiheessa uudestaan, niin pääsen taas siitä valittamaan   :) Nyt gnomen kanssa on yhteiselo linux-maailmassa sujunut vakaasti ja lähes ongelmitta, joten ei ole paljon kysyttävää.

Minusta Gnome 3 taas kaikissa distroissa on syvältä (Mint, Ubuntu, openSUSE 11x ja 12.1)... makunsa kullakin.

Omat ongelmat liittyvät eksoottisempiin keisseihin (kuten tuon DVB:n ongelmat nyttemmin), joihin tuntuu ettei kellään ole vastauksia. Onkohan menty liian "hienoon" ja raskaaseen ympäristöön  ???

Lähes alusta asti tätä gnome kolmosta testanneena ja nyt jatkuvasti käyttäneenä voin sanoa, että ei tämä gnome nyt niin syvältä ole. Tosin kde mallisesta työpöytäympäristöstä tykkäävälle se saattaa sitä olla. Itse tykkään, että kun asennan käyttiksen, niin ei mene kahta päivää sen säätämiseen. Vaikka joskus olen säätämisestä tykännytkin  :) Gnome sopii mulle sillä se on helppo, yksinkertainen, vakaakin ja kaikki on tähän mennessä lähtenyt toimimaan ja ei ole tarvinnut hirveästi säätää alun opettelun ja ihmettelyn jälkeen. Gnome on kuin minulle tehty. Sitä paitsi minä tykkään oikeasti gnomen käyttöliittymästä  :D . En ole kaivannut työpalkkia ja pienennettäviä ikkunoita.

Kde:n kehitystä seuraan silti mielenkiinnolla ja varmasti asennan sen jossakin vaiheessa ainakin uteliaisuuttani. Tällä hetkellä osioinnit olen tehnyt siten, että en ainakaan näille levyille saa  kde:ta testiin.

guest728

  • Vieras
Vs: Täydellinen
« Vastaus #6 : 14.03.2012 - klo:17:06 »
Koodia: [Valitse]
puu:/ # zypper update --type package
Loading repository data...
Reading installed packages...

Nothing to do.
puu:/ #

Mitäpä valmiissa maailmassa. 11.2 evergreen

guest854

  • Vieras
Vs: Täydellinen
« Vastaus #7 : 28.04.2012 - klo:23:42 »
Minulle Suse on ollut tärkeä distro, mutta kyllästyin jatkuviin teknisiin ongelmiin. Jokainen uusi versio on vaatinut aina vain enemmän erilaisia purkkavirityksiä toimiakseen. Jakeluissa on mukana testaamattomia ja toimimattomia ohjelmia ja ajureita, joiden tilalle joutuu itse etsimään vakaammat versiot. Tympääntyneenä asensin ensin kokeeksi Mageia 1.0:n yhdelle koneelle ja nyt se on ainoa käytössä oleva distro. Toimii kaikin puolin paremmin kuin Suse.

Joten mahtaisiko käyttäjäpako muihin distroihin olla laajempikin ilmiö?

guest658

  • Vieras
Vs: Täydellinen
« Vastaus #8 : 29.04.2012 - klo:17:19 »
Minulle Suse on ollut tärkeä distro, mutta kyllästyin jatkuviin teknisiin ongelmiin. Jokainen uusi versio on vaatinut aina vain enemmän erilaisia purkkavirityksiä toimiakseen. Jakeluissa on mukana testaamattomia ja toimimattomia ohjelmia ja ajureita, joiden tilalle joutuu itse etsimään vakaammat versiot. Tympääntyneenä asensin ensin kokeeksi Mageia 1.0:n yhdelle koneelle ja nyt se on ainoa käytössä oleva distro. Toimii kaikin puolin paremmin kuin Suse.

Joten mahtaisiko käyttäjäpako muihin distroihin olla laajempikin ilmiö?

Sama täällä. Teknisiä ongelmia ja käyttökokemus sen myötä on laskenut, kuin lehmän häntä. Sitkeästi versiosta toiseen silti roikkunut susen parissa, sillä se on pisimpään käyttämäni linux-jakelu ja olen ainakin alku aikoina ollut siihen enemmän kuin tyytyväinen. Nyt on fedora alla ja on senkin kanssa tullut yhtä sun toista, mutta pääasiassa on hyvin toiminut. Linux-jakeluissa on onneksi varaa mistä valita ja aina on tähän asti löytynyt se mikä on itselle sopivin. Opensuse foorumi sen sijaan on linux-foorumeista paras!   ;D