Yleensä aina modeemin kun modeemin asetuksista saa tarvittavat portit auki ja ohjautumaan oikeille laitteille.
Itse olen ollut aika tyytyväinen 'parjattuun' Telewell adsl-modeemiin.
Itselläni on käytössä
TW-510 joka sisältää myös wlan-tukiaseman.
Ei ainakaan saunavision kanssa ole tullut ongelmia.
Kaapista löytyy myös tp-linkin modeemi jossa on mielestäni parempi linjaseuranta, ottaa yleensä nopeamman yhteyden eikä yhteys myöskään katkea kovinkaan usein ja jos katkee niin osaa yhdistää itse uudestaan.
Mutta käyttämäni sisäverkon rakenne on liian monimutkainen kyseiselle laitteelle tai
en vaan osaa säätää sitä oikein
(englanninkielinen hallinta)...
Telewellin plussaksi itse ainakin lasken;
- suomenkielisen hallinnan nettiselaimella josta esim; voi käydä tarkistamassa onko linja auki.
- sekä se että sen sai säädettyä sisäverkolleni tosi helposti; 2*nat,2*sillattu(VOIP-puhelin,saunavisio) ja vielä erilliselle wlan-tukiasemalle oma osoiteavaruus jolla jaan talosta ulospäin kaistaa.
- ja sillä oli mielestäni helppo säädellä tietokoneittemme (4*läppäri(wlan),3*pöytäkone(lan),saunavisio,voip,kännyköitä,ym) nettinopeuksia ja etuoikeuksia.
- sisältää myös palomuurin jota en itse ole ottanut käyttöön kun kuiteskin kaikki tietokoneet ovat natin takana.
Miinuksena sitten se ettei se aina huomaa jos linja on katkennut jolloin se ei yhdistä uudestaan...
Täällä tuo linja katkeilee noiden vielä tolpissa kulkevien kuparikaapeleiden takia