Kirjoittaja Aihe: Verkko hakusessa  (Luettu 3813 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Maukku1

  • Vieras
Verkko hakusessa
« : 14.04.2010 - klo:16:42 »
Minulla on HP 530 tai 550 - en nyt muista ja olen epätoivoisesti yrittänyt päästä OpenSusella nettiin mutta ei onnistu. Kaiken muun ongelman lisäksi se lähtee etsimään verkkoja tsekinmaasta eikä
maaluettelossa mainita mitään pohjoismaata. Sitten kone kyseleen päivityspaketeista - no milläs
niitä voi ladata KUN EI PÄÄSE NETTIIN. Onko niin että tuo malli ei kertakaikkiaaan sovi Suselle ?

Koneessa on edelleen myös Vista jossa netti toimii joten koneen laitteissa ei ole vikaa. Sitten hiiriongelmaan : se on aivan liian vikkelä enkä löydä työkalua että se hidastuisi. Muuten suse tuntuu
toimivan, mainittakoon että kaikki hp:n laiteajurit on laitettu oikein eikä vikaa ei löydy.
Nettitikkukaan ei onnistu sillä ei ole siihen ajuria.

Mistä saisi päivitys CD:n että saan ajettua sisään jotain paketteja kun kone niitä kysyy tavantakaa?

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2780
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Verkko hakusessa
« Vastaus #1 : 14.04.2010 - klo:21:52 »
Minulla on HP 530 tai 550 - en nyt muista ja olen epätoivoisesti yrittänyt päästä OpenSusella nettiin mutta ei onnistu. Kaiken muun ongelman lisäksi se lähtee etsimään verkkoja tsekinmaasta eikä
maaluettelossa mainita mitään pohjoismaata.
Kerrotko tarkemmin mikä opensuse versio ja mikä työpöytäympäristö?
Mitä tulostaa alla oleva komento
Koodia: [Valitse]
/usr/sbin/hwinfo --network

Sitten kone kyseleen päivityspaketeista - no milläs
niitä voi ladata KUN EI PÄÄSE NETTIIN. Onko niin että tuo malli ei kertakaikkiaaan sovi Suselle ?
Tämä kyllä korjaantuu kunhan saat sen netin toimintaan.

Koneessa on edelleen myös Vista jossa netti toimii joten koneen laitteissa ei ole vikaa. Sitten hiiriongelmaan : se on aivan liian vikkelä enkä löydä työkalua että se hidastuisi. Muuten suse tuntuu
toimivan, mainittakoon että kaikki hp:n laiteajurit on laitettu oikein eikä vikaa ei löydy.
KDE4:ssä löytyy täältä
K-menu --> Järjestelmän asetukset --> Näppäimistö ja hiiri --> lisäasetukset välilehti
muuta osoittimen kiihdytystä pienemmäksi (vaikka 0,1) ja paina käytä

Nettitikkukaan ei onnistu sillä ei ole siihen ajuria.
Oletko kokeillut näillä ohjeilla?
http://opensuse.fi/Mokkula

Mistä saisi päivitys CD:n että saan ajettua sisään jotain paketteja kun kone niitä kysyy tavantakaa?
Helpointa on korjata tuo netti. Erillistä päivitys cd:tä ei ole joten joutuisit kopiomaan paketit yksitellen tai sitten koko hakemiston ftp-palvelimelta.