Ktorrent toimii hyvin, mutta hyvin hitaasti. Kaikkialla kehutaan Azureusta. Kun sen asentaa, se haluaa portin "17tuhatta jotain" auki. Kun Yastin ja sieltä palomuuri-osion käynnistän on edessä monia vaihtoehtoja edetä. Millä niistä pääsee kirjoittamaan avattavan portin numeron?
iptables-käskyillä voi myös käsitellä palomuuria, miten niillä jokin portti avataan?
Palomuurista kirjoitetaan paljon, mutta jotta siitä selvää saisi, pitäisi keskittyä ajan kanssa ja olisi muutakin setvittävää. Siksi lisää tyhmiä kysymyksiä
Jos portti "17tuhatta jotain" avataan, eikö se ole turvallisuusriski? Skannataan konetta Internetistä ja kun avoin väylä löytyy, siitä sisään! Pitääkö portti käydä erikseen sulkemassa Yastin avulla tai iptables-käskyillä kun Azuerus lopetetaan?
Minulla on D-Link DI-604 reititinpurkki. Hankin sen, jotta pääsin hankalista yhteyskonfigureinneista. Siitä saakka elämä on ollut helppoa. Purkin asensin Windowssista ohjeiden perusteella ja laitoin sinne palomuurin päälle kuten kehoitettiin. Olen jossakin jo kysynyt, mitä hyötyä on kahdesta palomuurista? Onhan silloin sanoman tie kaksi kertaa mutkikkaampi
Jos nyt onnistun konfiguroimaan Susen palomuurin sopivaksi, seuraavaksi on pakko räpeltää D-Linkin palomuuria. Selaimella sitä pääsee konfiguroimaan, mutta eikö olisi järkevintä ottaa D-Linkin palomuuri pois käytöstä kun minulla kuitenkin on palomuurit WindowsXP:ssä ja Linuxissani? Softapalomuurit voi konfiguroida (jos osaa) kutakin käyttistä varten optimaalisiksi. Esimerkiksi Ubuntu:ssa Azureus haluaisi auki portin "65000 jotain".