Kirjoittaja Aihe: Opensuse 11.0 asennusongelma  (Luettu 4170 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karihutikka

• Vieras
Opensuse 11.0 asennusongelma
« : 08.11.2008 - klo:21:18 »
Ostin kesällä ko asennuspaketin netistä. Kun 9,1 on toiminut kunnolla ei ollut kiirettä asentaa, mutta nyt aloin kaivata skypeä.

Tietenkin minun tuurillani asennuslevy ei toimi. Fehler Sektor 39616. ja se siitä.
Nettikauppias lupasi apua kuten myös joku Novellin sivu, vaan eipä ole kuulunut.

Arvelin, että netistä sen myös saa. Kuinka väärässä voi ihminen olla. Vasta kuudes lataus onnistui täydellisesti. Polttaminen ei sitten onnistukkaan.

Tai siis latasin Susen Vistakoneelle ja poltin DVDn Roxio Creator 9 Le kahtena eri versiona ISO level 2 (212 merkin tiedostonimet) ja ISO+joliet (106merkin tiedostonimet)
Tietsikka buuttaa Novellin levyltä mutta ei kummaltakaan poltetulta.

Levyn vaihtaminen kesken asennuksen ei onnistu, ja kun Novellin levyltä ei asennus mene loppuun ei ole mitään asennettua käyttöjärjestelmää jota voisi poltetuilla levyillä korjata

Poissa jmp

• openSUSE Member
  • *
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Opensuse 11.0 asennusongelma
« Vastaus #1 : 08.11.2008 - klo:21:25 »
Ostin kesällä ko asennuspaketin netistä. Kun 9,1 on toiminut kunnolla ei ollut kiirettä asentaa, mutta nyt aloin kaivata skypeä.

Tietenkin minun tuurillani asennuslevy ei toimi. Fehler Sektor 39616. ja se siitä.
Nettikauppias lupasi apua kuten myös joku Novellin sivu, vaan eipä ole kuulunut.

Valita uudestaan, levyn pitää toimia.

Lainaus
Arvelin, että netistä sen myös saa. Kuinka väärässä voi ihminen olla. Vasta kuudes lataus onnistui täydellisesti. Polttaminen ei sitten onnistukkaan.

Tai siis latasin Susen Vistakoneelle ja poltin DVDn Roxio Creator 9 Le kahtena eri versiona ISO level 2 (212 merkin tiedostonimet) ja ISO+joliet (106merkin tiedostonimet)
Tietsikka buuttaa Novellin levyltä mutta ei kummaltakaan poltetulta.

Levyn vaihtaminen kesken asennuksen ei onnistu, ja kun Novellin levyltä ei asennus mene loppuun ei ole mitään asennettua käyttöjärjestelmää jota voisi poltetuilla levyillä korjata

Jos on mahdollista saada käyttöön ulkoinen kiintolevy, mihin sitten siirtää tämä ladattu ISO-levykuva,
niin asennuksen voisi tehdä käynnistämällä asennus alkuperäiseltä levyltä.
Ja vaihtamalla asennuslähteeksi kiintolevyn (ohje).
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

karihutikka

• Vieras
« Vastaus #2 : 08.11.2008 - klo:22:06 »
Tuli tuo itsellekin mieleen, mulla on USB-kovalevy jolla ajattelin siirron tehdä, mutta  Vista-kone hyväkäs ilmoitti, että SUSE on liian suuri kohdetiedostolle. No siellä nyt on semmoset 360Mb vapaata tilaa. Vai onko niin, että Vista ei ymmärrä tuollaista kovalevyä,joka on luotu Linuxilla.

Tällä mun kakkoskoneella SUSEn lataaminen kestää tommoset 23 tuntia,  >:(

Poissa jmp

• openSUSE Member
  • *
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
« Vastaus #3 : 08.11.2008 - klo:22:16 »
Tuli tuo itsellekin mieleen, mulla on USB-kovalevy jolla ajattelin siirron tehdä, mutta  Vista-kone hyväkäs ilmoitti, että SUSE on liian suuri kohdetiedostolle. No siellä nyt on semmoset 360Mb vapaata tilaa. Vai onko niin, että Vista ei ymmärrä tuollaista kovalevyä,joka on luotu Linuxilla.

Tällä mun kakkoskoneella SUSEn lataaminen kestää tommoset 23 tuntia,  >:(

Vaihtoehtoina on joko pitää levy jossakin linuxin tukemassa muodossa, niihin kun tuon levykuvan saat siirrettyä ilman ongelmia(linuxissa)
Jos taas käytät vistaa, niin suosittelen että alustat levyn NTFS-muotoon, että tuon DVD-levykuvan sinne saat siirrettyä.
FAT32 kun ei tue yli 4Gt tiedostoja.

Unohtui äsken laittaa vinkkejä tuosta polttamisesta, voit kokeilla tätä softaa:
http://isorecorder.alexfeinman.com/Vista.htm

Ja voin tietysti lähettää tuon DVD:n jos haluat.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)